Jedna
žena slika se u majčinskome obličju, s malim djetetom na rukama.
Jamačno
u mnogim kulturama predstavlja božanstvo jer ljudi po zemlji
prosuđuju nebesa te ako je roditeljica čovjeka na zemlji,
vjerojatno je i božanska roditeljica ljudskog roda.
U
duhovnom svijetu postoji Roditeljica, ali ne samo ona koja rađa
dijete, to jest čovjeka, već i ona koja duhovni razvoj svake
ljudske osobe usmjerava sve dok ne dovede sve duše pred kraj ove
civilizacije, ove kulture i ovoga svijeta.
Djelomično
je prikazivanje žene kao majke, nedovoljno, mada je majka, a majka
je sve. Jer ona je vrijedna svakoga poštovanja kao majka, ali je u
prvom redu, zajedno s mužem, ljudsko biće.
Za
ženu i majku ne kažemo da je stvoriteljica, već najčešće kažemo
za nju da je ona koja rađa, koja je rodila nekoga, neko ljudsko
biće, odnosno, sva ljudska bića u duhovnom svijetu.
Na
žalost, prečesto gledamo dolje, u zemlju. Prečesto mislimo na
neminovnu smrt. U svijetu oko nas gledamo divote prirode, gledamo
biljni i životinjski svijet, a pogledamo i nebo. No, nebo, samo po
sebi, nosi oblake, dopušta sunčevu svjetlost, pokazuje zvijezde.
Neusporedivo s ljudskim bićima. Životinjski svijet već nam je puno
bliskija tema, gledamo i biljke koje uzgajamo, kojima se hranimo i
kojima se hrane mnoge životinje. Jednom riječju, mi, ljudi smo
superiorni, iznad biljaka i životinja, ali ipak, s onim našim
pogledom u zemlju i u smrt, nespretno se uspoređujemo još više sa
životinjama.
Uspoređujemo
prirodne majčinske nagone, instinkte obrane i samoobrane, borbi i
preživljavanja pa pripisujemo isto ljudima, samo što ljudi imaju i
mogu bolje i više.
Ali
žena sama nije isto što i sami muž. Žena je ili majka, ili
udavača dok je muž ili otac obitelji, ili upravitelj, stvaralac.
Sama žena je žena bez djeteta, a sami muškarac nije muškarac bez
djeteta nego muškarac bez žene. Zajedno čine obitelj, dolaze ovamo
u kompletu.
Između
muškarca i tigra, ili sokola, ili vlasnika određenog teritorija
postoji sličnost po onome kako se ponašaju, sličnost na prvi
pogled. Potom – svaka sličnost prestaje.
Između
žene i tigrice, ili lastavice ili njegovateljice na nekom određenom
teritoriju također zaista na prvi pogled postoji sličnost u
ponašanju.
To
je zbog toga što smo smrtnici. Smrt čekamo, u smrt gledamo.
No,
ima puno smrtnika koji gledaju i zvijezde, i proučavaju sunce kao i
zemlju, koji vole kišu i snijeg. Ipak se i na drugi pogled svi
uspoređujemo sa životinjskim svijetom.
To
je zbog toga što smo grešnici, grijehe činimo, u grijehe gledamo.
Ima
li, dakle, neka žena izraženu osobnost kao što to ima većina
muževa? Nije li malo bljedunjavo na prvi pogled kad vidimo da je
žena sama, bez obitelji, a zapravo bez djeteta?
Ali
je također bljedunjavo vidjeti samog muškarca, bez obitelji. Taj je
često u prilici da i pod stare dane ostaje zanimljiv kao ženik.
Mužu
je žena potrebna više nego ženi djeca.
Ipak,
žena je uglavnom majka, a muž je zanimljiv i ne samo kao muž.
Da,
rekli bismo da je to stoga što muževi moraju više misliti i činiti
na dobrobit čitavoga svijeta. A što će mu čitav svijet ako izgubi
ženu i djecu?
Jer,
ženski je posao prvobitan.
Ona
održava obitelj, dječicu i muža koji upravlja svijetom na dobro.
Ne
znači da su istoga dostojanstva, da su jednaki, da su ravnopravni,
da sliče kao jaje jajetu, ne. Drugačiji su, različiti, ali
jedinstveni. To je njihovo dostojanstvo.
Još
i kad bi zajedno pogledali u nebesa, gdje bi im bio kraj?
U
duhovnom svijetu nebesa su stvorenje kao i zemaljski svijet, kao i
živa bića.
Sve
te divote stvori Gospodar svega, Gospodin Bog. Nesumnjivo, Um nad
umovima. Superioran. Iznad svih, iznad svega. Prvi, Vječni,
Posljednji.
Ne
poistovjećuje se s čovjekom. Nikada. Njegovi puti nisu ljudski
puti, niti životinjski, niti nalik bilo čemu od svega što je
stvorio.
Čovjek
se prigiba životinji, mami je i ubija za hranu ili iz drugih
razloga.
Gospodar
postade Sinom Čovječjim da spasi ljude i svijet od smrti. Preda
sebe Grijehu da otkupi ljude i potom umre, grubo pogine od ljudske
ruke da bi nakon tri dana uskrsnuo. Jer je moćan i najjači, mada
nikada nije stvorio grijehe ljudske koji su zapravo padovi u smrt.
Objavio
se ljudima Gospodin jer čovjek nikada sam ne bi stigao i dosegao do
Božje riječi.
Po
Njemu imamo život vječni, život nebeski, život u duhovnom
svijetu.
Jer
nas božanski ljubi, čezne za svakim od nas, ma kakvi bili mi, ma
kakve osobnosti i dostojanstva.
Pustio
nas je da odlučujemo samostalno, da Mu kažemo da Ga ne želimo i ne
trebamo. I da snosimo posljedice svojih odluka i djela.
Ali
tko ne bi htio živjeti vječno i biti sretan u raju, u duhovnom
svijetu s novim i preobraženim tijelom, tko to ne bi htio?
Ali
ima nas svakakvih, različiti smo. Sinovi smo božanskoga izobilja u
stvaranju jer to Božje stvaralaštvo nikada ne prestaje, a Bog još
poziva i nas da Mu budemo dionici osobnosti i Njegove, božanske i
milosrdne naravi.
Rodio
se Čovjekom, preuzme na svoje božanstvo ljudskost svoje zemaljske
majke. Nju je učinio slobodnom od svakoga grijeha i smrti, zasjenio
je Duhom svojim i utjelovio se u njezinom krilu kao svaki drugi
čovjek da ga Njegova majka i zemaljski otac u složnoj obitelji vode
kroz svjetovni život, mada uopće nije Sin od ovoga svijeta.
Čudo,
veliko čudo za nas, ljude koji gledamo u životinje, u zemlju, u
smrt.
Majka
Isusa, Sina Božjega nije božanstvo, ona je Bezgrešna Djevica
Majka, stvorenje, ali čisto i sveto kao i Sin Boga. Kakav je to
divan savez Gospodara s ljudima! I Bog, i ljudi zadržavaju svoju bit
i osobnost te u potpunoj slobodi dogovaraju zajednički obiteljski
život vječni.
Samozatajna
je osobnost Marije, Majke Boga, Majke svih majki, Majke svih svetih
ljudi, grešnih i zemaljskih, svetih i vječnih.
Osobnost
je Marijina specifična, ali univerzalna u svakom pogledu.
Marija
duhovni razvoj svake ljudske osobe usmjerava sve dok ne dovede sve
duše pred Isusa Krista, Bogočovjeka koji nas vodi k Ocu, u duhovni
svijet, u nebesa, dalje od zvijezda, dalje od sunca, a tako blizu je
u našim srcima, u dubinama naših duša. Ona je uzor i obrazac koji
nam je slijediti u ženskom i muškom pogledu, u obitelji i u
svijetu.
Naša
Majka je puna dobrih djela, ali samozatajna, lakše ju je uočiti
samo ondje gdje nema slobode, mira, sreće; gdje je muka, bol, tuga i
patnja kao što je bila Muka Sina njezina.
Naša
Majka je puna tajni i tajanstvenosti. Ona jedina među stvorenjima
zna sve što nas zanima o Bogu. Ako smo joj dobra djeca, brzo ćemo
se s njom sprijateljiti. Ako je netko neposlušan, i tada mu ne
preostaje ništa drugo nego pobjeći u njezino krilo da ga prigrli i
da ga utješi, da ga pouči strpljenju, da ga usliši i kaže Bogu
svoj zagovor. Ako nađete nekoga tko je opsjednut i zloban, lažac i
ubojica, ne bojte se, i njega prihvaća Djevica Majka jer se pred
njezinom čistoćom i poniznošću svaka zloća izgubi.
Kao
prava Majka, ona pomaže ljudima da se oslobode od svojih
sužanjstava, potiče ih na hrabrost i duše oslobađa strahova kada
su na teškim kušnjama. Ona zagovara, ona moli Boga za sve ljude da
izdrže. Ako se spase svi ljudi, za to će biti zaslužna najviše
Majka Marija sa svojim zagovorima za sve ljude pred Bogom.
29.07.2022. 10:30