Friday, August 13, 2021

Utjeha Mudrosti

 


Dobih život svoj bez truda

i bez molbe, i bez želje.

Dobih sebe, svoje „ja”.

Mnogi rekoše mi „luda

koju ovaj život melje,

uzalud joj i terapija”.


Mnoge su mi boli krenule

dosta rano, lakim zamasima

kad mi ništa nije bilo jasno.

Mnoge godine su mi uvenule,

ispunjene tihim uzdasima

sve dok nije bilo kasno.


Bože moj, blagi Bože moj,

jedno samo trpjeti ne mogu,

a da ne pomislim tko me šiša;

gejeva i sličnih veliki je broj

i ne klanjaju se Tebi, Bogu,

ne muči ih neka bijeda viša.


Rekoše mi da sva javnost

nije dosta senzibilizirana

za nas, bolesnike, psihopate.

Preostaje mi mučna tajnost,

bijeda iskristalizirana

zajedno sa svima koji tiho pate.


Smiluj nam se, draga Dušo moja,

neka dar života vječna ostane u nama

kao što procvatu jednom ruže

pa ih trnje štiti u tisuću boja.

Živjeti ja volim, nikad nisam sama,

za Tvoje se čvrsto držim uže. 

13.08.2021. 00:17





Svjetska i kršćanska mudrost ( 1 Kor 1,17-30)

Jer ne posla me Krist krstiti, nego navješćivati evanđelje, i to ne mudrošću besjede, da se ne obeskrijepi križ Kristov.
18 Uistinu, besjeda o križu ludost je onima koji propadaju, a nama spašenicima sila je Božja. 19 Ta pisano je: 
Upropastit ću mudrost mudrih i odbacit ću umnost umnih. 20 Gdje je mudrac? Gdje je književnik? Gdje je istraživač ovoga svijeta? Zar ne izludi Bog mudrost svijeta? 21 Doista, kad svijet u mudrosti Božjoj Boga ne upozna mudrošću, svidjelo se Bogu ludošću propovijedanja spasiti vjernike. 22 Jer i Židovi znake ištu i Grci mudrost traže, 23 a mi propovijedamo Krista raspetoga: Židovima sablazan, poganima ludost, 24 pozvanima pak – i Židovima i Grcima – Krista, Božju snagu i Božju mudrost. 25 Jer lûdo Božje mudrije je od ljudi i slabo Božje jače je od ljudi. 26 Ta gledajte, braćo, sebe, pozvane: nema mnogo mudrih po tijelu, nema mnogo snažnih, nema mnogo plemenitih. 27 Nego lûde svijeta izabra Bog da posrami mudre, i slabe svijeta izabra Bog da posrami jake; 28 i neplemenite svijeta i prezrene izabra Bog, i ono što nije, da uništi ono što jest, 29 da se nijedan smrtnik ne bi hvalio pred Bogom. 30 Od njega je da vi jeste u Kristu Isusu, koji nama posta mudrost od Boga, i pravednost, i posvećenje, i otkupljenje, 31 da bude kako je pisano: Tko se hvali, u Gospodu neka se hvali."

Thursday, August 12, 2021

Dovratnik srca

 


Slatkih riječi nikad nemam dosta,

al' si Čovječji Ti Sine uvijek tu,

a i Djeva što Ti Majkom posta

dobro čuje tu našu melodiju.


Sad pomaži, Dušo bajna,

Ti si Ljubav, slađa i od meda,

samotoka meda sjajna

što iskušati se nikad ne da.


Opio si tijelo moje, moje nerve,

uzeo mi dušu na dugačak rok;

Tebi predala sam tinj i žerve

kao da sam sabljom ispunila tok.


Danonoćno častiti Te hoću kao svoga,

samo za me teče sva Tvoja milina;

moja bit i sva budućnost nema toga

što bi za me bilo sva Tvoja širina.


Bože moj, nitko Te ne sluša,

imaš sobom prijatelja malo,

a s njima je moja duša

što joj do Tebe je jako stalo.


Nisam dostojna Te, nemam stiha,

Ti, Ljepoto sva za oko i za sluh;

prepuna je Ti dobrote moja psiha,

Tobom ispunjen mi siromašan duh.


Spoznao si što je bila moja bijeda

koja gušila me poput tanka lanca

kao neka nepomična slika blijeda

što u Tebi vidjela je brižna stranca.


Isuse moj slatki, Spasitelju mili,

Ti mi dade to sveto općinstvo

da me s anđelima svu zakrili

i sad gorim jer si dao mi posinstvo,


mnoge duše, sve ih puno volim.

Ah, da mi je znati zdravlja,

da l' Te pratim, da li sveto molim.

O, kada bit ću dostojna ta slavlja?


Jedini moj Učitelju, Svećeniče,

Majku Tvoju častim, al' Te ljubim više;

svake noći, jutra moja duša kliče

onaj blagoslov što na dovratniku piše,


i na mojim zapešćima, i na čelu.

Možda je pretanka moja snaga,

ali ponavljam zauvijek riječ Ti cijelu:

ta je Zapovijed Ti tako blaga.



Neka pukne ludi svijet svim tijekom,

neka odnese Te tko Te žudi;

samo Ti me, Kriste, ljubi vijekom,

samo Ti mi Ljubav moja budi.

12.08.2021. 21:42










Ulazak u Nebo



„ Duh Gospodnji na meni je
jer me pomaza!
On me posla
blagovjesnikom biti siromasima,
proglasiti sužnjima oslobođenje,
vid slijepima,
na slobodu pustiti potlačene,
proglasiti godinu milosti Gospodnje.

Tada savi svitak, vrati ga poslužitelju i sjede. Oči sviju u sinagogi bijahu uprte u njega. On (Isus) im progovori: »Danas se ispunilo ovo Pismo što vam još odzvanja u ušima.« 
Lk 4,18-21”




Čovjek je čovjek po onome po čemu je drugačiji od životinja, biljaka, vremenskih prilika, prirodnih pojava, raznih stvari i predmeta, onih koji postoje na zemlji i onih koje izrađuju ljudi za svoju upotrebu.

Čovjek se po mnogo čemu razlikuje od brda i dolina, od oblaka, kiša i snjegova, od mora i morskih bića, od sunca i mjeseca.

Razlikuje se od biljaka koje uvijek imaju korijenje što ih veže za neko mjesto, razlikuje se od životinja koje žive po svojim životinjskim nagonima. Biljke se daju ubrati i uzgajati od čovjeka, životinje se daju pripitomiti – od čovjeka.

Čovjek je gospodar i upravitelj na svijetu i u svijetu.

Jer dobio je takvo ovlaštenje odozgo, iz velikih visina postojanja, od samoga Bitka svega.

Čovjek može primijetiti da ima razum i govori razumno iako se može glasati kao mnoge životinje.

Čovjek vidi i sam da životinje, biljke i planine ne mogu tako stvarati kako stvara čovjek, ne mogu istraživati sve tajne koje se pojavljuju na svijetu, u svemiru.

No, čovjek ne zna uvijek da je različit od svega drugoga po svome povjerenju koje ima prema sebi, nekim drugim ljudima, čak i prema životinjama za koje vjeruje da imaju povjerenja u čovjeka.

Ne, životinja nema povjerenja, životinja ima druge razloge zašto je poslušna gospodaru, ona se ponaša prema tjelesnim iskustvima.


Povjerenje čovjeka postoji jedinstveno i različito od svega drugoga, postoji kao naklonost i ljubav koje mogu biti veoma dobro usmjerene, ali također mogu biti loše kao što je povjerenje prema onome koji povjerenje ne zaslužuje, naklonost prema životinjama koje često iznenade čovjeka svojom agresivnošću prema gospodaru; ljubav može biti ljubav za dobro, ali i ljubav prema pogrešnim stvarima, prema zlim činima, prema neurednom životu.


Planine ili pustinje, koje ljudi istražuju, izgledaju kao da su ponekad jako prijateljski naklonjene ljudima, ali su također i strašni neprijatelji čovjeka kada čovjek učini nešto što nije dobro za prirodu.

O tome zapravo odlučuje ona Egzistencija koja je iznad svega.

To nisu vanzemaljci iz svemira.

To je Bog, Stvoritelj svega, čak i kad bi bilo vanzemaljaca, Božji bi bili, od Boga stvoreni jer Bog je Vrhovno Biće koje vlada svime što postoji i što ljudi vide, ali često i ne vide.


Ljudi ne vide uvijek da su svi ljudi religiozni.

Mnogi kažu da je religioznost slabost ljudska.

To je zato što je čovjekova ljubav i naklonost često usmjerena na zlo, umjesto da slavi svoga Boga koji ga je stvorio i daje mu vječni i dobar život.

Sve ono što Bog učini čovjeku koji Ga ljubi, izgleda mnogim ljudima nemoguće i nevjerojatno. To nije zato što su mnogi ljudi nereligiozni nego zato što im je religioznost na niskom stupnju, vapi za pogrešnim stvarima, ljubi zlo.


Kada ljudska religioznost ne zna ljubiti Boga, sve što je Dobro, ta religioznost postaje praznovjerje i krivovjerje.

Može se ispravno vjerovati i biti pravilno religiozan.

Može se također još bolje vjerovati, još točnije, još pravilnije, jasnije, čvršće jer nagrada slijedi svakome tko „pogodi” kako i što je dobro vjerovati, a što nije.

Nagrada ogromna slijedi svakome tko povjeruje svome Stvoritelju sve i slijedi Njegovu Objavu ljudima, Njegovu riječ i pravila. Nagrada su ono što svi drugi ljudi nazivaju čudima ili lažima, ili umišljenim događajima, ili jednostavno nemogućim i nevjerojatnim stvarima jer ljudima koji ne slijede Stvoritelja, Bog ne može dati razum i razboritost, otvoreno srce, svoga vlastitoga Duha i duhovnost u kojoj čovjek otkriva puno lakše i brže sve tajne postojanja.

Praznovjernom čovjeku je sve moguće što god takav čovjek zamisli ili umisli.

No čovjek koji ljubi svoga Stvoritelja jako dobro zna kako on sam nije upravitelj mogućega i nemogućega već o tome odlučuje Gospodin Bog koji čini ono što je čovjeku nemoguće ako čovjek ne živi u prisnom zajedništvu sa svojim Bogom.


Bog nije čovjeku dao religioznost i povjerenje, vjeru i ljubav zato da bi ljudi bili robovi.

Ljudi robuju svojim kućnim ljubimcima, robuju svojim upraviteljima, robuju medijima, robuju bankama, robuju svojim predrasudama, robuju kad ljube zlo, robuju tom zlu, robuju svojim grijesima.


Bog je Istina i dao je vjeru i ljubav ljudima koji Ga slijede da bi svi oni prestali biti robovi, robovi grijeha, robovi svega i svačega, robovi laži i zavaravanja. Bog je dao vjeru ljudima da ih oslobodi svakoga ropstva, jednom riječju ropstva grijeha ljudskih, udaljavanja od prave vjere u pravoga Boga.



Da bi čovjek „pogodio” u pravu ljubav, pravu vjeru i pravoga Boga koji je jedini Dobro, jedini je Pravi Bog, mora znati iskreno zamoliti vjeru od Boga, slijediti Bogočovjeka Isusa i Njegovu Majku Mariju, krstiti se u Kristovoj univerzalnoj i jedinstvenoj, apostolskoj i evanđeoskoj Katoličkoj Crkvi gdje će promatrati život i djelo, smrt i uskrsnuće Boga i Čovjeka Isusa Krista, Boga koji sam sebe zove Sinom Čovječjim. On je jedini Put do Obećane zemlje, kraljevstva nebeskoga u kojemu se vjernik oslobađa svakoga ropstva. 12.08.2021. 10:10


Za svoga vjernika Bog će otvoriti vrata neba gdje prebiva Bog sa svojim anđelima i sa svojim svetima, ljudima koji su već povjerovali prije, a nisu umrli nego žive.

Za svoga vjernika Bog je pripremio nevjerojatna uslišanja svih molbi.

Svome vjerniku Bog zdušno pomaže u pravilnoj vjeri.

Svome vjerniku Bog daje sebe samoga u otajstvu Euharistije, a On sam je čisto milosrđe.

Svoga vjernika Bog će obilno okupati u Milosti svojoj.

Bog će svome vjerniku dati kušnje kako bi ljubav između Boga i vjernika bila čvrsta i prokušana, a tada će Bog uskrisiti vjernika od smrti na vječni život i vjernik Božji više nikada neće moći biti rob, čak niti rob smrti jer više nikada neće moći umrijeti nego će živjeti kao pravednik. No, bit će potpuno drugačiji od onoga dana kada je tek povjerovao prvi put u svoga Stvoritelja, u svoga Spasitelja Isusa Krista.


8 Savršen je zakon Gospodnji – dušu krijepi;
pouzdano je svjedočanstvo
Gospodnje – neuka uči;
9 prava je naredba
Gospodnja – srce sladi;
čista je zapovijed
Gospodnja – oči prosvjetljuje;
10 neokaljan strah
Gospodnji – ostaje svagda;
istiniti sudovi
Gospodnji – svi jednako pravedni,
11 dragocjeniji od zlata, od mnogo zlata čistoga,
slađi od meda, meda samotoka.

15 Moje ti riječi omiljele
i razmišljanje srca moga pred licem tvojim.
Gospodine Bože, hridi moja, otkupitelju moj!
Psalam 19, 8-11.15”








 

Wednesday, August 11, 2021

Nebeski okusi Svetinje

 


Zdravo, Tijelo Kralja, moje biće,

Krvi s vodom zajednička stava

kojim dobivamo sveto pokriće

svi što obuzme nas vjera prava,


vjera iznad svake vjerljivosti.

Ti mi snažiš srce, moju stazu

što je veličine nemjerljivosti,

da u pustoši naleti na oazu


božanskih divota i poklonstava.

Zdravo, Tijelo Kralja, slova blaga,

Marijin Ti Plode, Ti si milosrđa slava,

blagujem Te kao Kruha draga.


Beskvasno je najfinija hrana

jer je Ljubavlju uzraslo

poput prijateljstva prokušana

što u dušu je uraslo.


Dok Te primam u se i na usne,

dok Te ljubim jer si Svetinja,

kao da me oblak vječni ćušne:

Ti si Ljubav što u meni tinja.


Da mi Te je blagovati stalno,

Gozbi onoj biti neki mali gost,

od prašine biti zrno kristalno,

mala rijeka koja drži neki most


da Te uvijek imam, ta bogatstva

okusa i nebeskih maštanja,

sred ta sestrinstva i bratstva

gdje se izobilno daje praštanja!

11.08.2021. 22:01



Marija - sklad razuma i srca

 





Ivan KARLIĆ, Smisao i izvor mariologije (Bogoslovska smotra)

..........


Zanimljivo je promišljanje Josepha Ratzingera o Mariji, koje on iznosi u svojem Razgovoru o vjeri. Tadašnji kardinal i predstojnik Kongregacije za nauk vjere, a kasnije papa, sažima u šest točaka svoj pogled na Djevicu i Bogorodicu Mariju te na njezinu ulogu u Crkvi:

1. Priznati Mariji mjesto koje joj daje crkvena dogma i Predaja znači stajati čvrsto ukorijenjeni u autentičnu kristologiju. Naime, Marijine dogme rezultat su proučavanja kristologije.

2. Mariologija pretpostavlja pravi odnos, nužnu integraciju između Svetog pisma i Tradicije: sve četiri marijanske dogme sadržane su u Pismu kao u jezgri, a razvile su se u Tradiciji, koja ih je svečano proglasila.

3. Kao židovska djevojka, Mesijina majka povezuje u sebi stari i novi Božji narod, Izrael i kršćanstvo, sinagogu i Crkvu.

4. Prava marijanska pobožnost jamči sklad razuma i srca u vjeri; pobožnost Mariji jamči vjeri kompletnu ljudsku dimenziju.

5. Rabeći rječnik Drugoga vatikanskog koncila, Ratzinger govori o Mariji kao o liku, slici, modelu Crkve, koja u Mariji otkriva svoje lice Majke.

6. Kao Djevica i Majka, Marija osvjetljuje smisao žene svih vremena, napose našeg vremena, u kojem je često ugrožena bit ženstvenosti.


Ratzinger drži da je izuzetno važno vratiti se Mariji ako se želimo vratiti istini o Isusu Kristu, istini o Crkvi i istini o čovjeku. Izvori objave (Pismo i Tradicija) vide Mariju u središtu povijesno‑spasenjskog zbivanja, na njegovim ključnim mjestima, tamo gdje »padaju« velike odluke: pri utjelovljenju Sina Božjeg, u trenutku njegova otkupiteljskog djela na križu, pred »silazak« Duha Svetog, kojim započinje vrijeme Crkve. O tome novozavjetni pisci govore svaki pod svojim vidom: »Kada dođe punina vremena, odasla Bog Sina svoga; od žene bi rođen…« (Gal 4,4-5); »Što je u njoj začeto od Duha je Svetoga. On će spasiti narod svoj od grijeha njegovih« (Mt 1,20-21); »Začet ćeš i rodit ćeš sina… kraljevat će nad domom Jakovljevim uvijeke…« (Lk 1,26-27); »Ženo, evo ti sina« (Iv 19,25-27).


Marija se spominje i u prvim Simbolima vjere prve Crkve: »rođen od Djevice Marije«. Prema tome, govoreći o spasenju, nemamo pred očima samo Boga koji ga daje i omogućava, nego i stvorenje koje ga prima. Marija je predstavnica svekolikog stvorenja u dijalogu spasenja i uzor je odgovora na Božji poziv čovjeku. Zbog toga se kršćani ne mogu odnositi ravnodušno prema mariologiji i mariološkim vjerskim istinama. Nije dovoljno tek priznati im objektivnu istinitost, jer one se tiču svakog vjernika, budući da sudjeluju u oblikovanju kršćaninova stava prema spasenju i prema Bogu Stvoritelju i Spasitelju.


.......



Sve što vjera govori o čovjekovoj suradnji u djelu spasenja, o milosti i o otkupljenju, u Mariji je savršeno ostvareno. Čitavo njezino biće potpuni je i bezrezervni »Da!« Bogu Spasitelju. No, Marija, dakako, nema ništa neovisno od svojeg Sina, niti što poduzima mimo njega. Zbog toga će se teološki govor o Mariji najbolje smjestiti u okviru kristologije i njezine soteriologije.

S druge pak strane, govor o Mariji ulazi i u ekleziologiju, jer je ona prvi član Kristova otajstvenog Tijela, početak Crkve i njezin uzor. Stoga će se Marijina slika najbolje razviti ako je se gleda na raskrižju putova kristologije, ekleziologije i antropologije.

Marija je u svemu podređena Isusu Kristu i upravo po tome je na vrhuncu Crkve. To je ključ za zdravu mariologiju i za plodnu marijansku pobožnost. Izvor svih vjerskih spoznaja o Mariji jest Božja objava, koju daruje čovjeku po svojim djelima i riječima.

Mariju treba promatrati u svjetlu čitava Božjeg objaviteljskog djelovanja: ono što o njoj znamo treba povezivati s ostalim istinama vjere. Takav cjelovit pogled pokrenuo je na početku kršćanstva rast vjerske spoznaje o Mariji i vodit će ga do kraja. Vjera u mariološke istine i pobožnost prema Bogorodici Mariji moraju ostati uklopljene u čin vjere i ljubavi prema Bogu, koji se u Isusu Kristu daruje ljudima. Po tom zakonu (uklapanju u čin vjere i ljubavi) dozrijevaju sve vjerske spoznaje i razvija se teologija. Za Mariju to je posebice važno, jer je objava o Mariji sažeta u razmjerno malo biblijskih riječi. Od svih marioloških dogmi samo dvije nalazimo u Svetom pismu izričito objavljene. To su: istina da je Marija začela svojeg Sina djevičanski, osjenjena Duhom Svetim (usp. Lk 1,35; Mt 1,20) te istina njezina bogomajčinstva. Ostale marijanske istine su u Svetom pismu tek kao u klici. Do njihove izričite spoznaje ne dolazi se toliko egzegetskim analizama biblijskih tekstova koliko čitanjem svetih tekstova u svjetlu vjere Crkve. To su istine da je Marija sačuvala djevičanstvo u porodu, da je djevicom ostala do kraja života, da je začeta bez istočnog grijeha, da je čitav život bila bez osobnih grijeha te da je na nebo uznesena »dušom i tijelom«.

O tim istinama govore, osim Svetog pisma i crkvenog učiteljstva, kršćanska liturgija i stoljetna pučka pobožnost. Ima li među mariološkim istinama jedna središnja iz koje izviru sve ostale, odnosno koje bi bilo temeljno načelo mariologije? U traženju te istine teolozi idu različitim putovima, no svi oni vode prema Marijinu bogomajčinstvu. Uz tu istinu usko je vezana istina da je Marija djevičanski začela svojeg Sina, zatim vjera u njezino bezgrešno začeće i slavno uznesenje na nebo, što je plod tisućljetnoga vjerskog promišljanja.



..........




Važnost VIII. poglavlja Lumen gentium sastoji se u vrijednosti njegove doktrinarne sinteze o Blaženoj Djevici Mariji u okviru Kristova otajstva i otajstva Crkve. Nadovezujući se na patrističku tradiciju, Koncil je ukazao na činjenicu da Marija nije marginalna figura na području vjere i teologije, nego »u sebi na neki način sjedinjuje i odražava najveće istine vjere« (LG 65) s obzirom na Krista i s obzirom na Crkvu.

a) s obzirom na Krista: osvjetljavajući sudjelovanje Djevice Marije u povijesti spasenja, Koncil ukazuje na mnogovrsne odnose između Marije i Krista. Ona je: – najodličniji plod otkupljenja (SC 103), »na najuzvišeniji način otkupljena s obzirom na zasluge svoga Sina« (LG 53); stoga crkveni oci, liturgija i Učiteljstvo nisu oklijevali nazivati Djevicu »kćerkom svoga Sina« u redu milosti (DH 536); – Majka, koja je, prihvaćajući vjerom navještenje i snagom Duha Svetoga bez sudjelovanja muža, začela u svojem djevičanskom krilu Božjeg Sina u ljudskoj naravi; rodila ga je, hranila, čuvala i odgajala (LG 57; 61). – vjerna službenica, koja je »potpuno posvetila samu sebe osobi i djelu svoga Sina« (LG 56). – socia Redemptoris: »Time što je Krista začela, rodila, hranila […] i, dok joj je Sin na križu umirao, na sasvim osobit način sudjelovala u Spasiteljevu djelu posluhom, vjerom, ufanjem i žarkom ljubavlju« (LG 61; 56; 58).

učenica koja je za vrijeme Kristova propovijedanja »primila riječi kojima je Sin proglasio blaženima one koji slušaju i čuvaju Božju riječ (usp. Mk 3,35; Lk 11,27-28), kako je ona to vjerno činila«.


b) s obzirom na Crkvu: Bog je od vječnosti htio i predodredio Djevicu. Stoga se ona u odnosu na Crkvu: – pozdravlja i kao odlični i sasvim osobiti član Crkve i njezin najizvrsniji uzor zbog darova milosti kojima je urešena (LG 53); – ona je i Majka Crkve jer je Majka onoga koji je od početka utjelovljenja u njezinu djevičanskom krilu; – kao djevica, zaručnica i majka ona je tip (lik, figura) Crkve (LG 64); – zbog svojih kreposti, ona je model Crkve, koja se na njoj nadahnjuje u vjeri, ufanju i ljubavi (LG 65); – ona je odvjetnica, pomoćnica i posrednica (LG 62), koja se neprestano zauzima za Crkvu; – uznesena na nebo, ona je eshatološka slika i početak Crkve kakva će biti u budućnosti (LG 68).




............




Od davnine postoji mišljenje u Crkvi da je Božja objava zaključena završetkom Pracrkve (»smrću posljednjeg apostola«) pa se »ne može više očekivati nikakva javna objava« (DV 4). No, u Katekizmu Katoličke Crkve čitamo da, iako je »objava dovršena, ipak nije sva potpuno izrečena niti joj je sadržaj iscrpljen. Na kršćanskoj je vjeri da postupno tijekom stoljeća dosegne cjelovito domašaj vjere« (KKC, br. 66).



........




Crkva je prihvatila fatimske poruke i stoga što ta objava sadrži istinu i poziv koji su u svojoj jezgri istina i poziv samog evanđelja. »Obratite se – činite pokoru – i vjerujte Evanđelju« (Mk 1,15). Taj je poziv upućen na početku XX. stoljeća. Dakle, upućen je suvremenom svijetu i čovjeku, a upućen je i nama, ljudima trećeg tisućljeća. Fatimska Gospa očito »čita« posebnom pronicljivošću »znakove vremena«, znakove našega današnjeg vremena. Zato dobro zaključuje, tada kardinal, Joseph Ratzinger, koji sažimajući fatimsku poruku kaže kako je iz toga mjesta upućen »ozbiljan signal koji se suprotstavlja vladajućoj nepromišljenosti, poziv na ozbiljnost života i povijesti, na opasnosti koje prijete čovječanstvu.

I kad sam Isus razmišlja o ovome, ne boji se reći: ’Ako se ne obratite, svi ćete propasti’ (Lk 13,3). Obraćenje – Fatima to naglašava – potreba je kršćanskoga života. To bi vjernici trebali znati na temelju cijeloga Pisma’.«”

Djelomično preuzela s IT: „BS_2_18 _ Karlic o Mariji.pdf”

11.08.2021. 19:14

Otajstvo Majke i Sina

 


Isuse, Gospodine, nisam obišla sva svetišta Marijina u našoj zemlji. Nije bilo ta zadovoljstva. Put me često nosio na zapad i na jug, prema Lourdesu, prema Trsatu, Sinju, a i Mariji Bistrici. Ne mogu se pohvaliti da sam oran hodočasnik, niti Marijin, niti koga drugoga.

Nakon moga krštenja, kad je počelo obraćenje moje s poganstva na kršćansku i katoličku vjeru, prvo što me se dojmilo u vjerskom smislu, bilo je susretanje sa svetima, živima na zemlji i onima na nebesima.

Marija je bila uvijek tu, blizu. Možda preblizu mom spuštenom pogledu, preblizu moga slijepog srca, svježeg srca obraćenika.

Govorili su da je Majka Crkve. To mi je izgledalo kao da, uz Oca, moramo dobiti i Majku, ali Ti si meni, Kriste, već bio najbolja Majka na svijetu.

Govorili su da je Kraljica Hrvata i to mi je bilo prilično jasno jer svi molimo Mariju, čak molimo Tebe, Bože, da zamoliš Mariju da nas uslišava.

Sveto pismo, koje je meni bilo izvor i temelj moga obraćenja, tako je šturo napominjalo kako je Marija neznatna, šutljiva, nevidljiva i gotovo neugledna, a katolici je časte svom snagom svojom, svim umom svojim, svom dušom svojom i svim srcem svojim.

Nije mi bilo jasno.

Mislim na Boga, a molim Mariju.

Nakon čestih molitvi ružarija, spoznala sam da je Marija jedina, najbolja i najdraža sugovornica s kojom mogu pripovijedati do mile volje o svojoj ljubavi za njenog Sina, a od Marije dobivam i značajne podatke o Tebi, Gospodine.

Ta, s kime drugim da pripovijedam, kome da kažem božanske i zemaljske divote?

I tada, jednom kad te Marija upozna i uzme za sugovornika ili za sugovornicu, nikada te više ne napušta, uvijek ima vremena, uvijek ima razumijevanja za velike zahtjeve i za one banalne; uvijek ima nešto za nadometnuti tvojim riječima, mnoštvo malih detalja, velikih i značajnih informacija; Marija te čak odvede iz jednog otajstva u drugo, na sasvim drugu stranu, kako bi lakše razumio veličinu i dubinu božanske ljubavi koja se tako konkretno javlja u praktičnom životu svakoga vjernika.

Moliš, na primjer, krunicu žalosnu, a ona pripovijeda kako je prikazala Sina u hramu; jer Marija je slutila, a ubrzo je i znala da će joj mač probosti dušu, već tada je znala kad je rodila Sina, već je prebirala, nakon devet mjeseci svoje svete trudnoće i po rođenju. Znala je po tome kako je teško putovala od Nazareta do Betlehema; znala je kako je rađala, a nije imala gdje; i znala je, kako je to sve s njenim Sinom počelo, bit će još teže.

I tada, kad je starac Šimun pristupio Djetetu u hramu i poklonio Mu se, saznala je da se moraju otkriti namisli mnogih srdaca, a mnoga i premnoga srca imala su opasne namisli, zeloti, na primjer, pa ono starješinstvo u Jeruzalemu. Ta, i njene, Marijine, misli prebirale su kao što vjernik prebire riječi svoje dok moli i prebire tekstove iz Pisama.

Marija je jedina znala sve, mnogo toga što ljudi iz okoline nisu znali, osim pravednoga zaručnika Josipa, zemaljskoga oca Marijinog Sina.

Marija je bila u dosluhu s Bogom od malena, vjerojatno su joj anđeli služili i bili joj svakodnevni sugovornici. Znamo po njenom ponašanju i riječima iz psalama koje je izgovarala, veličajući Boga Oca kada ju je rodica Elizabeta oslovila kao Majku svoga Gospodina.

Kalvarija je bila vrhunac za Marijino nevino i čisto, ali hrabro srce.



Znala je, dakle, da je rodila Mesiju.

Znala je da Mesija neće biti politički vođa, znala je da neće biti samo prorok ili samo učitelj.

Znala je da Njegovoj istini ne može nitko pobjeći.

Znala je da ju Isus poznaje do srži.

Znala je da su Isus i Bog Otac jedno, to sigurno Mariji nije bilo nepoznato ili teško shvatljivo.

I pratila Ga je. I ne da je pokušavala shvatiti jer nije imala puno za shvatiti: Isusa su od malena gledali čudno ili su Ga moljakali za sitnice.

A kad Ga je našla u Hramu, upitala je što će biti s njezinim brigama i s njezinim poslanjem, pitala je majčinskim riječima zašto joj nije ništa rekao i znala je da joj Sin može samo potvrditi sve ono što već zna ili naslućuje.

I već tada je slutila da to neće onako dobro i sretno završiti, to naviještanje njezina Sina. Svi su hrlili za kruhom, za zdravljem, za čudima i znakovima, za životom koji bi bio bolji.

Čisto srce Marijino nije bilo zato manje mudro, znala je Marija kakvi su ljudi, dobro je znala.

I tako, dok je još njezin Sin bio Dijete, Marija Mu je postala najbolja prijateljica i supatnica, surađivala je poput savršene tajnice, nenametljivo, ali hrabro i dosljedno.


I tako, plačem s Marijom u radosnim otajstvima, a veselim se u žalosnim otajstvima; u slavnim otajstvima kličemo od veselja i pobjedničkog zanosa, slavimo i iščekujemo istinski susret na nebesima. U otajstvima svjetla tek Marija me podučava najviše.

No, previše sam se napripovijedala.

Marija je veliko otajstvo.

Što je bolje poznaješ, to bolje vidiš da je u njezino srce Sin položio apsolutno povjerenje i ljubav kakvoj nema premca.

Naravno, Gospodin i Marija su jedno.

I ja se nađem u Marijinom srcu, i znam da su oni jedno.

To je veliko otajstvo naše katoličke vjere, značajan polog za naš narod.


Marija te rodi i odvede putevima Sina.

Nema druge.

Nema drugačijeg spasenja jer tko ljubi Sina, njega spašava Bog Otac i Sin i Duh Sveti.

A tko poznaje Sina, taj Ga ljubi i tko Ga ljubi, taj Ga poznaje.

11.08.2021. 14:30





Galerija Vatreni

 






















Popular posts