„Odgovori
mu Isus: »Ako me tko ljubi,
čuvat
će moju riječ
pa
će i Otac moj ljubiti njega
i
k njemu ćemo doći
i
kod njega se nastaniti.” Iv
14,23
Najteži
smrtni grijeh je oholost čovjekova iz kojega se množe mnogi mali i
veliki grijesi.
Iza
oholosti, koja misli da je iznad Boga, iznad svih, nalazi se
nepopravljiva ljudska sebičnost koja misli na sebe i na svoje dobro,
na svoju lažnu sigurnost.
Iz
oholosti izviru pohlepa i požuda: imati sve, sve mi je potrebno za
život, život mora biti bolji, ništa nije dovoljno dobro za mene
jer uvijek mogu uzeti još više. Tim razmišljanjem ljudi su skloni
davati lažna svjedočanstva, ubijati, krasti i otimati. Skloni su
zavisti i zlobi, psovkama i razuzdanom životu, skloni su uzimati
svoju sudbinu u svoje ruke.
Nasuprot
svim ljudima stoji Bog, Stvoritelj svih ljudi.
On
je Bog kojega poznajemo po čuvenju, On je Bog koji se objavljuje
svojim stvorenjima, koji se očituje ljudima kroz veći dio kulturne
povijesti čovječanstva, u onome trenutku kada su ljudi počeli
podrobnije zamišljati i tražiti svoje bogove po svem svijetu, a
tražili su mnoge bogove jer su zadobili u svojim kulturama pojam
ideale, idealnog. Stoga su stvarali idole, ali sami su zapravo
željeli biti to što su bili njihovi idoli. Jer su spoznali kako
ljudsko srce nikad zadovoljno nije, jer su spoznali da se niti jednom
čovjeku ne može vjerovati, jer su spoznali da su zli.
Počeli
su izmišljati i filozofirati o bogovima svih vrsta: jedan je bio bog
za plodnost, drugi je bio bog za idealno, plemenito ponašanje, treći
je bio bog za osvajanje vlasti i tako redom; bilo je mnoštvo bogova
u sanjarijama ljudi.
Nisu
se sjetili da u jednome jedinome bogu može biti sve ono što su
ljudi željeli i za čime su hlepili. Stvarali su slike bogova prema
svojoj sebičnosti za najrazličitije prohtjeve, a prohtjevi su se
samo množili.
I,
kada se ljudima u tom pravom trenutku objavio pravi pravcati Bog,
bijahu ljudi razočarani: Bog je postavio svoje zahtjeve kako Mu se
moraju klanjati, dao je Zakon po kojemu se moraju svi ljudi ravnati
da bi postali drugačiji, ne zli, nego stvarno dobri ljudi.
U
ta vremena znali su Boga po znakovima, po prorocima koji su dobili
privilegiju da bolje čuju Boga i da propovijedaju svima ono što je
Bog rekao, bezličan Bog, ali vrlo jasan u svojim zahtjevima, vrlo
opasan u svojim kaznama, strašan u osvetama, strog u svojim
očitovanjima, neopisivo ljubomoran na te ljudske zamišljene bogove
kojih je bilo na tisuće. Dao je ljudima na znanje da su u pravu kada
misle da su svi ljudi zli i govorio što moraju činiti kako bi se
odučili od svojih zlih misli i namjera, riječi i djela.
Zar
je Bog dobar kada nas proglašava zlima i kad je takav strogi
autokrat, pitali su se mnogi ljudi. Znali su da su zli, ali nisu
mogli podnijeti da im to netko jasno dokaže. Mnogi su Ga se bojali i
strepili pred Njim, u strahu Mu se klanjali da ne izgube sve što
imaju, da ne izgube život, da ne poginu, da ne izgube sebe.
Mnoga
su stoljeća prošla u tom nastojanju Božjem da ljudima ukaže na tu
jednu jedinu činjenicu: čovjek je zao i mora se promijeniti, mora
ispaštati kazne za svoje zločine, snositi posljedice svojih
zločina, a najučinkovitija kazna bila je smrt zločinca.
Ljudi,
u svojoj zloći, nisu prepoznali ljubav i naklonost Božju prema
svima. Da ih je htio uništiti, uništio bi čovječanstvo, pobio bi
sve ljude, uskratio bi im zrak i vodu, hranu i mirne odmore. Nametnuo
bi svoju volju svima, upravljao bi ljudima kao marionetama, kao
životinjskim svijetom, kao prirodom.
Ali
Bog to nije činio, pustio je ljude da žive. Ostavio im je njihovu
slobodnu volju da se opredijele, dao im je razboritost da spoznaju i
prihvate svoju zloću kako bi mogli početi iz početka, postati
dobri i bolji ljudi.
Stoga,
svatko tko povjeruje Bogu i prizna Mu svoje zločine, može se
spasiti u životu, ali i poslije, u uskrsnuću. Jer kada čovjek
prizna istinu, u istini može nastaviti graditi dobar život, a ako
gradi dobar život, može nastaviti živjeti takav vječno, u vječnom
životu gdje ne može prodrijeti više nikada nikakva zloća i
patnja, ni bol, ni nezadovoljstvo i gdje čovjek postaje Božje
dijete kao što i jest, dostojanstven i plemenit kao što je sam Bog,
Stvoritelj ljudi.
Kad
čovjek jednom povjeruje Bogu, Bog ostaje zauvijek s tim čovjekom,
uđe u ljudsko srce, a ostavlja čovjeku sve ono što je imao i
prije. No, Bog u srcu čovjeku daje i više, puno više, daje život
u izobilju. Jer Bog je Dobri, Istiniti, Pravednik, Jedan, samo jedan
je Bog i osim Njega nema niti jedan drugi, niti će ikada biti.
Mnogi
su i čitavi narodi povjerovali Jedinome Bogu.
A
Bog im je davao svega u izobilju.
Čak
je dao i svoga jedinorođenoga Sina da, zahvaljujući onima koji su
vjerovali, povjeruju i svi, baš svi drugi ljudi, da ne pogine niti
jedan već da baštini život vječni, život u dostojanstvu, život
blaženi. Toliko je Bog ljubio svijet i ljubi sve ljude.
Sami
se ljudi i narodi ne bi mogli spasiti svojom vjerom u Jednoga Boga
koji oprašta grijehe kako bi počeo čovjek svoj život iz početka.
Jer čovjek uvijek nanovo pogriješi, učini zločin, psuje ili slaže
nešto. Nikada ljudi ne bi stigli sve naučiti sami od sebe i svoje
vjere nego Bog je rekao: ako vjeruješ u mene, ja ću te samo zbog
tvoje želje da vjeruješ i zbog tvojega povjerenja izvući iz ove
zemaljske patnje, zla i nereda.
A
da bi to bilo pravedno i da bi se ispunila sva pravednost Božja, Bog
u svome neizmjernom milosrđu dade Isusa Krista koji bijaše Sin Boga
i koji je jedini mogao uzeti sve ljudske grijehe na sebe samoga, kao
da je sve prošle i buduće grijehe i zločine počinio sam Bog. Sve
je Bog učinio za čovjeka i umjesto čovjeka. Oprostio je kaznu za
zločin čitavom čovječanstvu, ali tu kaznu je netko morao
ispaštati. To bijaše Isus, utjelovljena Riječ u krilu Bezgrešne
Djevice Marije po Duhu Svetom.
Od
jedinog bezgrešnog stvora na zemlji, jer Marija bijaše ljudske
naravi, ali vjerna i očišćena od ljage starih povijesnih grijeha,
rodi se Bog u obličju ljudskom, dođe među svoje ljude i pouči ih
svemu te postane najokorjeliji zločinac od svih ljudskih grijeha što
ih je uprtio na svoja ljudska i božanska ramena.
Mnogi
ljudi i danas misle da je sam Bog odgovoran za zla ljudska.
No,
Bog nije stvorio zlo i grijeh, zločine i ratove, to sve čine ljudi
u dosluhu i pod napastima Paloga anđela koji teži odvesti ljude s
pravoga puta u raj i dovesti sve u pakao gdje je mržnja, blud, plač
i škrgut zubi.
I
Božji Sin postade obješenik, zločinac kojega ljudi razapeše na
križ da umre.
I
umre Sin Boga od ruke ljudske, i uskrsnu te uzađe na nebesa, sjedi s
desna Boga Oca svemogućega da podloži pod noge Ocu sve što Mu je
Otac dao, i vlast, i moć, i sva ljudska srca koja povjeruju u Sina.
Nisu
sve jednobožačke vjeroispovijesti, one koje se klanjaju Jednome
Bogu, jednake, nisu iste jer samo je jedan Isus Krist koji je ponio
zločine u smrt, koji je uništio našu smrt, našu kaznu za grijehe,
koji naše zločine, grijehe i opačine oprašta svakome tko zatraži
i zamoli oproštenje.
Ne,
nisu sve religije iste.
Samo
onaj tko priznaje da je Isus Krist Gospodin Bog, taj doživi da se
Jedan jedini Bog svega stvorenog nastani u njegovom ljudskom srcu, u
njegovom tijelu, u njegovom duhu, mislima, riječima i da razgovara
sa svojim moliteljem i klanjateljem jer to je jedini način na koji
se zločin može ne počiniti, način na koji se čovjek može
obratiti od zločina i vratiti u svoje božansko dostojanstvo. To je
jedini način da se čovjek zaštiti od napasti i da dobije oslonac i
počinak u milosrdnom srcu Boga koji će iz ljubavi učiniti sve za
svojega vjernika. 24.03.2021. 09:47
„U
šestome mjesecu posla Bog anđela Gabriela u galilejski grad imenom
Nazaret k djevici zaručenoj s mužem koji se zvao Josip iz doma
Davidova; a djevica se zvala Marija. Anđeo uđe k njoj i reče:
»Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom!« Na tu se riječ ona
smete i stade razmišljati kakav bi to bio pozdrav. No anđeo
joj reče: »Ne boj se, Marijo! Ta našla si milost u Boga. Evo,
začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus. On
će biti velik i zvat će se Sin Svevišnjega. Njemu će Gospodin Bog
dati prijestolje
Davida, oca
njegova, i
kraljevat će nad
domom Jakovljevim uvijeke i
njegovu kraljevstvu neće biti kraja.«
34 Nato će Marija
anđelu: »Kako će to biti kad ja muža ne poznajem?« 35 Anđeo
joj odgovori: »Duh Sveti sići će na te i sila će te Svevišnjega
osjeniti. Zato će to čedo i biti sveto, Sin Božji.” Lk
1,26-35