Kršćanska
Crkva, Crkva rimokatolička – to si ti.
Crkva
je Krist, tijelo Kristovo kojemu smo mi, vjernici udovi,
kojima
je um i glava sam Isus Krist.
Ako
si vjernik Božji, kršten u Božjem Sazivu – Crkvi, ti si tijelo i
duša, i duh Njegov, Njegov instrument kojim Krist raspolaže u
svojem naumu da spasi sve ljude.
Svaki
vjernik nosi proročku, kraljevsku i svećeničku službu u svom
vjerničkom srcu. Svi smo grešnici, ali i proroci, kraljevi i
svećenici.
Sakramenti,
molitva i čitanje Svetoga pisma u Duhu Svetom jesu vrlo konkretne
radnje i čini uslijed kojih dolazi do pounutrašnjenja povijesnih
događaja i predaje u osobni doživljaj vjernika koji proživljava
dinamično i neprekidno sklapanje i potvrđivanje Saveza s
Gospodinom.
Stoga,
kršćanske crkve po svem svijetu mogu propasti u potresima, gradovi
mogu biti sravnjeni sa zemljom i mnoge boleštine mogu napasti i
pomoriti ljude, ali Crkva ipak živi. Plodna zemlja ostaje i mnogi
ljudi ostaju na zemlji, mnogi ratari i vinogradari, ribari i pekari,
vjernici i svećenici preživljavaju. Tijelo i Krv Kristova zauvijek
ostaju i Boga se slavi sve do Paruzije, ponovnog dolaska Isusa Krista
u slavi na zemlju.
Neke
od najljepših stihova u doba propasti Jeruzalema i Božjega Hrama
597. g. prije Muke i Uskrsnuća Isusa Krista, otkriva nam prorok
Jeremija u svojoj ispovijesti koju smatraju intimnom ispoviješću
proroka koji tada doživljava krizu, ali i obnovu svoga zvanja,
poziva kojim ga je Bog pozvao.
Prorok
Jeremija je svjedok i sudionik dramatičnih zbivanja starog Istoka
koja su zahvatila i Palestinu. Doživljava Nabukodonosorov prodor u
Palestinu 605. g. prije Krista, opsjedanje i osvajanje Jeruzalema
597. g te konačno razorenje grada i drugo veliko izgnanstvo Židova
u Babilon 587.g.
Dok
je osjećajni Jeremija kao patnik i izgnanik sudjelovao u ovim burnim
događajima, sjećao se teških trenutaka iz prošlosti svoga naroda.
Kao pravi Izraelac shvatio je povijest kao učiteljicu života. U
prošlosti je Gospodin uvijek izbavljao narod iz nevolja. To će
učiniti i sada. Narod može propadati, Hram se može rušiti,
Jeruzalem može biti opustošen, ali se nutarnja veza s Gospodinom ne
može prekinuti.
Jeremija
poziva narod na „obrezanje srca”, na pokajanje zbog nevjere i
pripravlja narod na Novi savez koji će Gospodin sklopiti s narodom u
duhu i po srcu.
Pravu
vezu Gospodina i Njegova naroda Jeremija izražava slikom, u Bibliji
tako čestom, zaručničke ljubavi koja je nužno uzajamna:
„Idi
i viči u uši Jeruzalemu:
Ovako
Govori Gospodin:
Spominjem
se mladosti tvoje privržene,
ljubavi
tvoje vjerničke:
ti
pođe za mnom u pustinju,
po
zemlji gdje se ne sije (Jr 2,2)”.
Ili:
„I
reče mi Gospodin:
Odmetnica
Izrael pravednija je od Judeje nevjernice.
Idi
i viči prema Sjeveru ove riječi.
Reci:
Vrati
se, odmetnice, Izraele,
riječ
je Gospodnja.
Ne
gnjevi se više lice moje na vas,
jer
sam milostiv – riječ je Gospodnja -
neću
se gnjeviti dovijeka (Jr 3,11-12).”
Evo
kako Jeremija razgovara sa svojim Bogom koji Jeremiji otkriva potvrdu
njegova proročkog poziva te tako „upotrebljava” Jeremiju kao
svoje svjedočanstvo i obećanje poslanja Sina svoga, Spasitelja
našega Isusa Krista za sve ljude i za sva vremena:
„16Kad
mi dođoše riječi tvoje, ja sam ih gutao:
riječi
tvoje ushitiše
i
obradovaše srce moje.
Jer
sam se tvojim zvao imenom,
o
Gospodine,
Bože nad vojskama.
17Nikad
sjedio nisam u društvu veseljaka
da
se razveselim.
Pod
težinom ruke tvoje samotan živim,
jer
ti me jarošću prože.
18Zašto
je bol moja bez prebola?
Zašto
je rana moja neiscjeljiva
i
nikako da zaraste?
Ah!
Hoćeš li meni biti kao potok nestalan,
vodama
nepouzdan?
19Zato
ovako govori Gospodin:
»Ako
se vratiš, pustit ću te da mi opet služiš;
ako
odvojiš dragocjeno od bezvrijedna,
bit
ćeš usta moja.
Oni
će se okrenuti k tebi,
al’
ti se zato ne smiješ okrenuti k njima!
20Učinit
ću od tebe za ovaj narod
zid
od mjedi, neosvojiv.
Borit
će se protiv tebe,
al’
te neće nadvladati,
jer
ja sam s tobom,
da
te spasim i izbavim« –
riječ
je Gospodnja.
21»Izbavit
ću te iz ruku zlikovaca
i
otkupiti te iz ruku silnika.« (Jr
15,16-21).”
29.07.2020.
15:24