Wednesday, November 13, 2019
Životna staza
Dok
se golubovi obrušavaju
niz
okno pa sve do trave,
pogled
moj prati životnu stazu.
Na
njoj se mladi ptići okušavaju
kako
bi postigli visine prave;
ledi
se vjetar na mome obrazu.
Iz
jedne tišine u tišinu drugu
odlaze
pozdravi duše prema svodu,
a
čestica vraća se k meni;
vrane
grakčući presijecaju prugu
koja
me vodi daleko k rodu;
krošnja
se trešnje već zeleni.
Uskoro
cvjetovi bit će bijeli,
čitavu
zemlju prekrit će lati
i
zvijezde će sjajne rasvijetliti put;
u
daljinama netko se možda veseli,
u
daljinama netko možda pati,
a
tu, pokraj mene, samuje ćut.
nedjelja,
18. ožujka 2018. 11:55:34
Rastanak i pozdravi
Ako
i jesam zaboravila sjaj, sjećam se tuge
što
je stidljivo hrupila ispod očnih kapaka,
dubokih
zjenica bez šarenila nestale duge
što
se sakrila iz oka zbog prepunih oblaka;
sjećam
se pognuta ramena kako zdvaja
pod
sunčanim žrtvenikom što je blijedio
i
nježnih ruku, uvijek željnih zagrljaja,
koji
je samo širinu teških nebesa slijedio.
Sjećam
se riječi, ako zaboravljam sreću
i
mirne valove što su zatreperili naglo;
prepukla
glasa bez daha zaboravit neću,
disanja
što se pod naletom vjetra saglo.
Ako
i ne pamtim lupkanje kišnih kapi,
sjećam
se da je srce bilo na pola otkucaja;
sjećam
se nekih lica, klupe i drva što zjapi,
sjenki
odlaska i gesta oproštaja.
Sjećam
se osmijeha, zbog ljubavi sreće
što
daje se posebno kada se pjevajuć' moli
jer
tada duše postaju puno veće
pa
rastanak poslije nek' boli do boli.
13.11.2019.
18:18
Nebeski susreti
Moja
Te samoća traži,
samotnost
još više ljubi
od
tih misli koje hoće opiti.
Taj
trenutak je najdraži,
kada
zastanem na stubi
jer
preda mnom stojiš Ti.
Ruku
pružam i pozdravljam,
gledaš
me u duševnu dubinu,
vidiš
svake čežnje znak;
sve
daljine zaboravljam
kad
se duh ta Neba vinu
kojim
brije vihor jak.
Tada
nestaje odjednom vrijeme,
nema
niti neke bojazni,
samo
ljubomora zloduhova.
Lakše
mi je Tvoje breme,
ljubav
i ti osamljeni sni,
draže
su mi stube Neba ova.
13.11.2019.
17:26
Ave Maria by Krzysztof A. Janczak - London Symphony Orchestra / Lee Reyn...
Nisam
znala da je jutro sneno
znala da je jutro sneno
dobar
znak za mir u sjeni
znak za mir u sjeni
i
za moje drače rastepeno
za moje drače rastepeno
što
ga dan pošalje k meni
ga dan pošalje k meni
kako
otkrila bih nova stanja
otkrila bih nova stanja
koja
moguća su u dnu srca,
moguća su u dnu srca,
a
koja mi otvaraju znanja
koja mi otvaraju znanja
iz
kojih mi novo zdravlje frca
kojih mi novo zdravlje frca
pa
da nema više bodljikava praha
da nema više bodljikava praha
mog
života što po svuda steže
života što po svuda steže
poput
onoga u grlu straha
onoga u grlu straha
koji
nikad s molitvom ne liježe
nikad s molitvom ne liježe
već
se drži ludilom i bunca.
se drži ludilom i bunca.
Sad
već mirno čekam tamu
već mirno čekam tamu
od
koje se nije oćutilo sunca,
koje se nije oćutilo sunca,
makar
me je srce ostavilo samu.
me je srce ostavilo samu.
13.11.2019.
16:04
16:04
Tuesday, November 12, 2019
I.N.R.I.
Glava
I.
Izabrani
Božji narod, za razliku od svih ostalih naroda, nije u svojim
kraljevima gledao božanstva, kralj kod njih nije bio bog, niti je
dobivao vlast, niti je bio posrednik između božanstava i ljudi.
Taj
narod Božji, potomstvo Abrahamovo, Izakovo i Jakovljevo, imao je
oduvijek privilegiju da mu se Bog objavio i objavljivao na svoju
inicijativu te zbog toga nisu dugo uopće imali kralja, naročito ne
nekog kralja koji bi utjelovljavao Božju nazočnost usred naroda.
Čitav je narod imao zbog svoga Boga svoje posebno dostojanstvo.
Glava
II.
Tek
pred pogiblima od susjednih naroda su starješine Izabranog naroda
zaželjeli kralja i vođu koji će biti sudac i donositi pobjede.
Bog
milostivo popusti traženjima svoga naroda i daje proroku Samuelu da
pomaže Šaula za kralja što je čisto religiozna potvrda ovoj novoj
ustanovi. No, kako je Šaul pokušao vršiti religiozni obred umjesto
Samuela, Bogu njihovom se to nikako nije svidjelo.
Nakon
toga vladarska kuća postaje ustanova Božjeg naroda jer Bog osobno
izabire pobožnoga Davida za sljedećega kralja čitavom narodu i taj
karizmatski vođa prokušane hrabrosti odgaja sina Salomona da načini
Božju kuću i klanjalište, prebivalište za Boga – jeruzalemski
hram.
Kraljevstvo
se počinje politički uređivati, a religioznost se vezuje uz Hram,
uz kraljevanje Davidove loze na Jugu i uz proroke na Sjeveru.
Glava
III.
Kralj
sada podliježe zahtjevima Saveza Boga i naroda te zahtjevima Božjeg
zakona, Dekaloga dok proroci u narodu na to neprekidno podsjećaju.
Kraljevsko
pomazanje se poštuje, kralj mora u pravdi vladati nad cijelom
zemljom, a razvija se i ideal vjernog, pravednog i miroljubivog
kralja.
Glava
IV.
U
Izabrani Božji narod uvlači se idolopoklonstvo i despotizam. Oni
donose i uvjerenja da kraljevska vlast predstavlja i nosi božansku
narav.
Proroci
mnogi opominju narod, osuđuju zloupotrebu vlasti, obećavaju dolazak
nesreća i kazne. Svi proroci daju naslutiti religioznost u
perspektivi „posljednjih vremena” gdje dolazi savršeno
ostvarenje Božjeg nauma koji se očituje u pozvanju Davida.
Glava
V.
U
8. stoljeću prorok Izaija pozdravlja rođenje budućega kralja (Iz
9,1-6): zemlja će postati raj s puno radosti, mira i pravde (Iz
11,1-9). U istom smislu govore svi proroci i spominju Davidov
pravedni Izdanak (Jr 23,5 sl).
587.
godine prije Krista, a poslije izgnanstva i robovanja, Božji narod
se organizira u duhu teokracije, a dolazi pod vlast poganskih
kraljeva. Sve se više okreće „posljednjim vremenima” koja
proroci navješćuju.
Očekuje
se kraljevanje kraljevstva Božjeg kao središte eshatološkog
nadanja (Psalmi: 2,45,72,110 i prorok Zaharija 9,9sl. Koji doslovno
pet stotina godina prije Krista govori:
„Klikni
iz sveg grla, Kćeri sionska!
Viči
od radosti, Kćeri jeruzalemska!
Tvoj
kralj se evo tebi vraća:
pravičan
je i pobjedonosan,
ponizan
jaše na magarcu,
na
magaretu, mladetu magaričinu.” Zaharija prorokuje o dolasku Mesije
u Jeruzalem, o kraljevanju poniznoga kralja koji zapravo nije bio
kralj na očekivani način).
Od
velikog kralja – Mesije očekuje se da oslobodi narod od tuđinskog
ugnjetavanja.
Glava
VI.
Središnja
tema Novog zavjeta je bitno religiozna, to je kraljevstvo nebesko
čiji je ljudski graditelj Isus Krist. Tema se oslobađa političkih
prizvuka i nalazi se u cjelokupnoj objavi spasenja.
Natanael
Isusa zove kraljem (Iv 1,49), a sam Isus naziva sebe Sinom Čovječjim;
Njegovo poslanje je drugačijega reda.
Kad
počinje za Isusa poslanje Njegove Muke, On ulazi tada u Jeruzalem
kao Kralj (Lk 19,38; Iv 12,13), a potom svojima progovara o
kraljevstvu u eshatološkoj perspektivi (Lk 22,29 sl).
Glava
VII.
Isusa
na početku Muke čeka suđenje i preslušavanje.
Svećenstvo
i zakonoznanci nemaju nekih moralnih zapreka u preslušavanju samoga
Mesije koji jest Sin Božji dok politički upravitelj vrši nad
Isusom civilni proces u kojemu Isusovo kraljevsko dostojanstvo dolazi
u pitanje. Optužuju Ga da se drži prevelikim, a onda i da Mu je
stav preponizan.
Sveti
Pavao, jednako kao i evanđelisti, predstavljaju čitateljima i
sljedbenicima paradoksalnost za ljude same Božje Objave, odnosno
pojave Isusa Krista. No, nitko Mu ne nađe manu, ni grijeh.
Ali,
predstavnici naroda Božjega uniziše dostojanstvo svojega Kralja,
dugo očekivanoga Spasitelja, čak do te mjere da uniziše i sebe
same, i svoju religioznu vlast, priznajući političku vlast
tlačitelja naroda; čak ni sama Objava Boga nije bila bitna, čak
niti Mojsijev zakon (Iv 19,12-15).
Vojnici
iz poruge Isusa zovu Kraljem potlačenog naroda (Mk 15,18). Svi smo
mi taj narod koji ismijavaše Isusov naslov jer O n je otkupio sve
nas i svakoga od nas.
Glava
VIII.
Lk
19,12-15 donosi prispodobu o kralju koji odlazi po svoje dostojanstvo
da bi se vratio s kaznama za podanike i nagradom za vjerne (Lk
19,27).
Gleda
li se Krist na križu svjetlom vjere, lako se uočava kako iz smrti i
poraza Božjega u Njegovoj prevelikoj i neizrecivoj slabosti i
milosrđu za sve ljude, izbija iz Isusa nikada nikome dokučiva snaga
Očinske ljubavi i svijetli istinsko kraljevsko dostojanstvo.
Dobri
razbojnik na križu spoznaje Isusovu pravu narav (Lk 23,42) i moli Ga
za spas. Isus mu obećava: „Još danas bit ćeš sa mnom u raju”.
Glava
IX.
Uskrsli
je Krist ušao u svoje kraljevstvo.
Njegovo
kraljevstvo se uspostavlja navješćivanjem Evanđelja ( „primit
ćete snagu... bit ćete mi svjedoci” Dj 1,8).
Krist
je Kralj pravde i Kraj svećenik (Heb 1,8; Ps 45,7; Ps 110; Heb
7,1).
Na
otajstveni način bio je već od djetinjstva novorođeni Kralj čije
kraljevstvo neće imati svršetka (Lk 1,33; Mt 2,2).
Glava
X.
Isusovo
kraljevstvo na ovome svijetu ne predstavlja nikakva ljudska monarhija
(Iv 18,36).
Kršćani
su podanici kad „ih Bog istrgne iz vlasti tame i prenese u
kraljevstvo svoga Sina u kome imaju otkupljenje (Kol 1,13).”
Glava
XI.
I
danas mnogi kraljevi i gospodstva ustaju protiv Isusove kraljevske
duhovne vlasti (Ps 2,2; Dj 4,25 sl). Tako se bacaju poganstvom na
Crkvu i njenu djecu kako se sam Babilon opija krvlju Isusovih
svjedoka (Otk 17,5 sl).
Glava
XII.
Isus
je pobjedničko Janje jer je Gospodar gospodara i Kralj kraljeva (
Otk 17,14; 19,1 sl ; usp. 1,5).
Silovito
očitovanje Isusova kraljevskog dostojanstva i Božjega kraljevanja
bit će Kristova Paruzija
(Otk
11,15; 2Tim 4,1).
Prema
Iz 11,4 i 2 Sol 2,9 Kralj -Sin Davidov uništit će Antikrista sjajem
svoga dolaska.
Prema
obećanju u Dn 7,22.27 mučenici će sudjelovati u vječnom
kraljevanju Sina Čovječjega, također prema Otk 7,4-8.15 i prema Lk
22,29 sl.
Isto
Isus obećava na Posljednjoj večeri svojim apostolima:
„Zato
ja vama dajem kraljevsku čast kao što ju je Otac moj meni dao, da
jedete i pijete za mojim stolom u mome kraljevstvu te da sjedite na
prijestoljima i sudite dvanaest Izraelovih plemena”.
Iesus
Nazarenus Rex Iudaeorum, I.N.R.I.
12.11.2019.
12:58
Božanski život
Bilo
je dana
kad
nestade teksta,
zavlada
praznina.
Razna
zdanja
bijahu
zamjena za ona mjesta
gdje
živi mi tmina,
samo
zato da mogu
rasprostrijeti
luč
što
dade puninu
o
mome Bogu
što
za me je ispio žuč
i
vodi me u dubinu
ta
moga hrama
gdje
stan je Duha,
ovdje,
u meni.
Uporna
tama
ne
skide si ruha
da
luč zarumeni
pa
postadoh zov
da
me prožima
božanske
krvi te kap;
osjećaj
nov
što
ljubavi ima
i
struji venom kao slap.
Uzburka
se tijelo
i
goruće posta
od
sve siline
jer
blago je cijelo,
a
stih mi osta
od
kaplje miline.
Božanski
živote,
ti,
Krvi u meni
što
spoznaju daje,
ljepoto
dobrote,
duha
pokreni
što
vječno traje.
12.11.2019.
07:04
Subscribe to:
Posts (Atom)
Popular posts
-
Prva poslanica Apostola Pavla Korinćanima, glava 13 1 Kad bih sve jezike ljudske govorio i anđeoske, a ljubavi ne bih imao, bio ...
-
Veliča * duša moja Gospodina i klikće duh moj * u Bogu mome Spasitelju, što pogleda na neznatnost službenice svoje: * odsad ć...
-
Nek usklikne sad nebesko mnoštvo anđela, nek uskliknu službenici Božji, i s pobjede tolikog Kralja, neka jekne trublja spasenja. Nek ...
-
Kliči Gospodinu, sva zemljo! * Služite Gospodinu u veselju! Pred lice mu dođite * s radosnim klicanjem! Znajte da je Gospodin...
-
Psalam 95 Poziv na Božju hvalu Dođite, kličimo Gospodinu, uzvikujmo Hridi, spasitelju svome! 2 Pred lice mu stupimo s hvalama,...
-
Blagoslovljen Gospodin, Bog Izraelov, * što pohodi i otkupi narod svoj; podiže nam snagu spasenja * u domu Davida, sluge svoje...
-
Blagoslovljen budi, Gospodine, Bože otaca naših, * hvaljen i uzvisivan dovijeka! Blagoslovljeno, slavno i sveto Ime tvoje, * ...
-
"Molitva za mudrost Bože otaca naših i Gospode milosrđa, ti koji si riječju svojom stvorio svemir i koji si sazdao čovjeka mudrošć...