Friday, August 16, 2019

Tajna trudnoća



Uskrsnuće Isusovo je jedini razlog za život i rađanje.
Jedini razlog zbog i radi kojega bi obitelji morale rađati djecu jest Isusova smrt za otkup svih ljudi od grijeha i Isusovo uskrsnuće.


Ne moraju majke rađati iz demografskih pobuda, ne moraju obitelji nositi odgovornost u političkom smislu, ne mora se rađati djecu radi kontinuiteta života već samo zato da se rode na uskrsnuće poslije smrti, da bi vječni život ta djeca upoznala i zadobila čistim načinom života u Kristu koji je Istina i Život.


Rađati djecu iz marginalnih razloga nije nikakva jamčevina za tu djecu da će živjeti vječno u ljudskoj besmrtnosti i da neće možda završiti na paklenim mukama već je jamčevina molitva i vjera u Isusovo uskrsnuće. Ako roditelji zaista pravo vjeruju, nema problema s rađanjem i ne mora ih se uvjeravati da misle na neke druge razloge kao što su izbjegavanje siromaštva ili komocije, kao što su domoljubni razlozi ili kao što bi bila odgovornost za narod.


Isus Krist i Njegovo obećanje uskrsnuća, to jest Isusova riječ koja se ispunila i nagovor koji se ispunio jedina je životna škola koju se mora pohađati. To je škola Isusove riječi i života i smrti Njegove jer da Isus Krist nije uskrsnuo, ništa ljudima ne bi značilo što je majku svoju Mariju učinio bezgrešnom i što ju je uznio na nebo svom njenom dušom i tijelom; ništa posebno ne bi ljudima značilo što je Majka Božja pristala roditi Isusa kao što na tu Božju volju pristaju i mnoge druge žene.


Jer ako je samo demografija važna, tada možda netko ne bi smio rađati, a netko drugi bi morao rađati djecu.
Jer ako je politička odgovornost za narod razlog da se ima puno djece, tada neki ne bi smjeli imati puno djece.
Jer ako je ponašanje Katoličke Crkve nekome manje simpatično, tada oni kojima se to ponašanje ne sviđa ne moraju rađati.
Jer ako učimo o kontinuitetu života, tada zaboravljamo da rađanje ne znači kontinuitet već taj kontinuitet prekida sam Isus kada se objavi čovjeku i podari mu vjeru u to da je Isus uskrsnuo i da će on uskrsnuti. To je preduvjet koji je neophodan za nastavak života; Isusova riječ i uskrsnuće su nužni za taj kontinuitet, a ne besmrtnost ljudska.


Jer kada ljudi čuju bilo koju propovijed u kojoj se ne kaže da je misno slavlje zaista slavlje Isusove smrti i uskrsnuća i ako se to u propovijedi barem jednom ne navede, tada vjernici odlutaju mislima u politiku i demografiju, tada ih napastuje zloduh pričama o siromaštvu i besmislenosti života i rađanja; a, što je najgore, ljudi misle da je besmrtnost dar koji se prihvaća zdravo za gotovo.


Što će čovjeku uskrsnuće ako je besmrtan i što mu je potreban Isus?
Uskrsnuće tijela i život vječni jesu jedina evangelizacija, i nova, i stara, jedina tema svake homilije, a naročito kad se slavi tako značajna svetkovina kao što je Svetkovina Uznesenja Marijina na nebo jer vjernici se lako uljuljkaju u pomisao da su besmrtni i da po pitanju vječnoga života nisu dužni učiniti ništa.
Možda samo treba rađati djecu i voljeti domovinu, možda je to istina, ali to ne mora biti uopće povezano s Katoličkom Crkvom i Svetkovinom Uznesenja Marijina na nebo.


Katolik često dođe na misno slavlje iz navike ili iz nekih sporednih razloga, mnogi razmišljaju kako je dovoljno pristupiti sakramentima, a ne pohađati redovno slavlja jer, kažu, vjeruju u Boga, ali ne idu u crkvu jer se tamo politizira i moralizira, a to je užasno dosadno i naporno. Evangelizacija zahtijeva da se čovjeku i vjerniku posvijesti što jače i što češće da je sakrament Isus Krist, da je u Hostiji i na slavlju Euharistije živi Bog koji je s neba sišao upravo za tog određenog pojedinca. Kada je toga uvijek svjestan, čovjek ne može ne rađati, ne stvarati, ne vjerovati, ne poštivati druge, ne može ne voljeti domovinu.


Kroz čovjeka mora strujati Uskrsnuće, a ono se ne može dogoditi u svakom trenutku života ako čovjek u svakom trenutku života nije svjestan da je njegov Bog rekao da će uskrsnuti poslije svoje muke i smrti jer to je pobjeda nad grijehom zbog kojega čovjek i ima probleme u životu i zbog kojega čovjek umire, makar koliko da je besmrtan.
Što vrijedi čovjeku besmrtnost ako ju mora provoditi na mukama paklenim?


Jedino Ljepilo koje drži sve te homilije i ljude zajedno jest Uskrsnuće, a to je naš Bog i Gospodin Isus kojega je Otac uskrisio zato jer je Pravednik, a ne zato što je odlučio spasiti sve ljude bez volje i pristanka svih ljudi i svakoga čovjeka pojedinačno.
Jedino Ljepilo koje drži obitelji jest Isus Krist, a ne odgovornost pojedinaca i naroda jer takve vrste odgovornosti uopće ne postoje i ne mogu se razviti strogim moraliziranjem nego uz pomoć Boga koji je Ljubav.


Uskrsnuće Isusa Krista očigledno nije nešto što se samo po sebi podrazumijeva.
Vjera u besmrtnost i uskrsnuće možda postoji zbog Isusove i naše majke Marije, ali takva vjera nije duga i postojana vijeka i lako može odvesti čovjekovo srce u napasti jer biti besmrtan i biti uznesen na nebo, to može biti bilo tko, nikad se ne zna. Ali otkupiti ljude od smrti može samo Isus koji je Izvor života, Uskrsnuće tijela i Život vječni. Uskrisiti ljude ne može nitko drugi osim Boga, ne može to niti Majka Marija, niti Crkva Katolička koja propovijeda o sebi samoj i o demografiji, a o svome otajstvu i trudnoći obavila se šutnjom pred svima kao da je zalivena.


Vjernicima neki prilaze kao da su ti vjernici lijeni i nepromišljeni, pripovijeda im se da se utječu Mariji kao da je to najlakše učiniti i kao da za to nije potreban neki veći napor za razliku od iskrene vjere i povjerenja u Isusa koji je jedini Posrednik između sebe, Boga i svih drugih ljudi.
16.08.2019. 07:35







Thursday, August 15, 2019

Zov Majke



Jedna je mlada, inteligentna žena zavoljela redovnika.
Ne može joj se to zamjeriti jer preporučljivo je da se vjernici laici i redovnici međusobno vole i poštuju, a najčešće se tu velika milosrdna ljubav Isusa Krista pokazuje najizvrsnije na djelu.
No, postoje i drugačiji slučajevi, bezbroj njih, na stotine, gdje se vjernici među sobom ne poštuju i prepiru. Sam Gospodin Bog, Isus Krist nam kaže da za Njim može hoditi samo onaj tko mrzi svoj život i sve svoje, i sve tuđe, to jest zemaljski način života i sve zemaljsko.
S jedne strane vjernici su kao jedan u zajedničarenju, ali u ljubavi prema Isusu i želji da Ga nasljeduju postaju veliki revnitelji koje je strah prilagođavati se drugima, prilagođavati se obličju ovoga svijeta.
Osim toga, ovaj svijet je sav grešan u ljudskim srcima, a od tih grijeha čovjek postaje manje ili više retardiran ako ne prati Isusa i ne čuva svoju vjeru iznad svega iako te svoje vjere ne mora niti biti svjestan. Vjera je Božji dar, a ljubav laika prema redovniku je Marijin poziv, poziv kojega rijetko tko može odmah identificirati. To je poziv u obraćenje, poziv na gozbu Isusovu, poziv u veliki privilegirani narod.
Ona žena nije također prepoznala Isusa u onome redovniku, a još manje je spoznala da ju je obuhvatio Marijin poziv. Taj redovnik je bio jednostavno najpametniji i najljepši za nju, a mora se priznati da u svijetu grijeha nije mogla samo tako susresti nekoga lijepog i pametnog. Osim toga, redovnik je predivno govorio i propovijedao, srčano je molio, a bio je tako jednostavan i pristupačan.
Često se događa da žene laikinje pomisle kako su redovnici lako dohvatljivi, čak i smiješni zbog njihove skromnosti i poniznosti, ali taj dojam vara, strašno vara mnoge laike.
Ta pametna i energična žena se zainteresirala za redovnika na običan, zemaljski način, tražila ga je i njegovo društvo joj je značilo puno više nego što bi sama sebi priznala, a također je i imala neodoljivu želju da ga uzme za ruku i odvede u šetnju, u svoj svijet, da manipulira s njim.
Počela ga je svjesno i savjesno pratiti jer ju je on u svojoj vjeri sve više privlačio, vjerojatno zato što je ostajao povučen, skroman i ponizan.
Nije shvatila da ju privlači njegova vjera, njegova sloboda, njegovo blaženstvo, njegov Bog i da ju Marija zove k sebi na molitvu i nasljedovanje njezinog Sina po uzorku kojega je sama Marija pokazivala u sebi i oko sebe.
Redovnik je u svojoj poslušnosti Isusu strpljivo podnosio tu ženu, želio je upoznati bolje kao i svakog drugog vjernika, čekao je da ona otkrije Marijin zov, to jest da Bog obrati srce te mlade, inteligentne žene.
Svaki puta kad bi se rastajali, žena bi opet pronašla redovnika i tražila njegovo društvo.
Ima ih bezbroj, takvih djevojaka i žena.
Sve na kraju završava njihovim suzama.
Plaču zbog velikih rastanaka, ali plaču zato jer nisu čule Mariju iako je Isus poduzeo maksimalne napore da ih dovede k sebi, u raj, u kraljevstvo nebesko za kojim su tako revno čeznule.


A muškarci, oni žale kako je šteta što žene nisu svećenice i nadaju se da će to uskoro postati. Nisu svjesni, očigledno, da i njih zove Marija.
15.08.2019. 09:48







Rajske sile




Kao što se mjesečina zlati

usred vruća augusta,

obasjana suncem vječitoga sjaja

da se zemlji dolje jednom vrati

koja ove noći nije pusta,

tako ti me vodiš u predvorja raja.



Majko silna, neznatna, najveća,

sve zbog svoje poslušnosti Sinu

koji nosi tebe u najjačem svjetlu,

sjajna noćas kao zlatna svijeća

nasred neba kao sveti Kruh u vinu,

otporna si svakom vjetru.



Kraljice vremena, mjeseca i sunca,

ženo čedna svih nebeskih tijela,

najsjajnija zvijezdo svemirskoga mraka

u kojemu zloduh tužno bunca;

zaručnice blještava i bijela,

zagovaraj duše slabe sve do božanskoga braka



da im oproštaj izmoliš svima

svakog dana i godine duge

kako stigle bi sve duše na sam vrh

gdje si prva među svima odanima

jer ti uvijek moliš za sve druge.

Od tebe mi igra duša i prolazi strašan srh,



o, ti najveća od svih stvorenja:

skromnosti i snazi tvojoj nema ravna,

odvjetnice svijeta propaloga,

ti ćeš donijeti mu izgorenja

da se svak obrati u vremena davna

gdje su rajske sile našeg Boga.

15.08.2019. 04:18







Wednesday, August 14, 2019

Exitus




Mogla sam zaći u krajeve Tvoje,
u zemlju duhovnosti sviju svetih,
ali nisam jer nisam Te znala;
ostvariti mogoh zavjete svoje,
riješit' se smrti što zarana prijeti,
ali na niže grane sam pala.


Ti me postavi, sebi za pravednost,
na kušnje razne i svakojake
koje su duljile život mi s nešto jada,
s puno čežnje da dostignem čednost
i područja gdje izviru tople Ti zrake
od kojih se živi sve do sada.


Pa, kad si uvijek bio na mojoj strani,
koliko tek više sada me nosiš,
kada sam dosegla Milosti njenu visinu,
kada mi dade oproštaj svakoj mani
i razloge mnoge da me zaprosiš,
da Te dobijem, Kriste, za svoju baštinu.
14.08.2019. 03:17



Sunday, August 11, 2019

Svjetlosni dar



Vjerovati izgleda mi tako
kao što je haljine presvući
ili prihvatiti rado s neba dar.
Vjera ne stiže polako,
ona traži čvrsti zagrljaj i vrući,
brzi boj za plemenitu stvar.


Ona samo jedan zahtjev ima,
uprijeti svom snagom
i pronaći svjetlo u mrklini.
Sve se drugo na nju prima
i sve ide njenim tragom,
čak i nevjerica u dubini.


Ipak, kad pogledam ljude,
sami križevi i muke,
ne vidi se ta ustrajnost
već se duše međusobno kude,
tihe ispuštaju jauke,
pridržavaju si tajnost.


Vjera nije nasljedna u genu,
makar ona sva je baština od Križa,
stara kao Sveto pismo.
Vjernik žanje radost njenu,
mada prepuna je sumnji, kriza
što ih nikada mi tražili nismo.


Kada Bog poklanja vjeru,
nije moguće odbijati.
Ona ne može se ni uzvratiti,
ne može se uzeti na mjeru,
ali duša može je upijati,
a Bog želi svako vjerno srce pratiti

jer On čuva u svom imenu presvetu
svaku dušu koja hrli Gospodinu Kristu,
sve te duše koje Sinu Bog je dao
kad je darovao sebe po svem svijetu.
Isus Duhom vraća Ocu dušu istu,
ali zaljubljenu, koju prije nije znao.


Tako vjerom svojom čovjek postaje
dionikom svega nebeska Božanstva,
mirno može tada reći da je mali bog;
samo mu je važno da nikada ne ostaje
sam bez svjetla vjerskoga prostranstva,
da nauči s izvora piti svaki Kristov slog.
11.08.2019. 22:43



Logika





Logos je samo jedan i logika je samo logika, ne može biti, usko rečeno, logika ovoga ili logika onoga. Logika ima puno šire značenje, ona dolazi od Božje ljubavi, božanska je i, kao takva, kao jedna i jedina zaslužuje svoj jedinstveni i jednoznačan naziv. Pojam "logos" znači riječ, pravilno razmišljanje, istinitost, smisao, red i mir.




Stvari zemaljske ili su logične ili nisu, ili su dobro promotrene ili su površne, pod utjecajem trenutnih raspoloženja, a znamo da nije logično razmišljati na temelju onoga što razmišljanje nije.



Mi, ljudi, često tjelesno i zemaljsko postavljamo kao temelj razmišljanja, ono je prethodno, a unutar toga smještamo svoju vjeru koja se ni po čemu ne razlikuje od uobičajenog zemaljskoga života.



Bog se ljudima objavio, opisao im je zorno na više načina i mnogo puta, a pokazivao je i pokazuje svojim primjerom što je logično, što je ljubav, a što je suprotno od ljubavi. Suprotno od ljubavi je ravnodušnost; nasuprot Bogu, koji je Ljubav, Nebo i Logos, nalazimo se mi, ljudi, koji smo zemljani, tjelesni, ravnodušni i malovjerni, s jako malo volje za temeljitim promatranjem svega i svih stvari.

Kao što nas može lako poučiti najvjernija učenica i sljedbenica Isusova, Njegova i naša majka Marija, u srcu treba sve stvari, sve riječi prebirati što znači promatrati, pustiti da se misli roje i da se sjećanje na riječi koje Bog izgovara same poklapaju ili sudaraju. U takvoj ljubavi čovjek uči logično zaključivati pa to može primijeniti i na sebe i svoj tjelesni život, na svoje zemaljske i ljudske poglede na stvari kako bi ih gledao Božjim srcem.

Zar je u ljubavi logično posjedovati neku drugu osobu? Nije. Logično je kad čovjek strepi za drugu osobu, kad je pretpostavlja sebi, kad želi slobodno izražene osjećaje; logično je da čovjek učini više nego što misli da može za drugu, ljubljenu osobu.

Jer u posjedovanju nema logike iako bi mnogi rekli da su logični kada kažu nekoj osobi da im je ona njihova i samo njihova, da su oni svoji, tvoji, moji, njegovi, njezini. 



Općenito nije logično ljudsku osobu poistovjećivati s bilo kojim i bilo kakvim predmetom jer predmeti nemaju osjetila kao čovjek, nemaju osjećaje i afektivni život, nemaju svoj vlastiti um, ne razmišljaju i ne govore, a također nemaju život već samo vijek trajanja, postoje kao tvorevine i stvari koje su načinile ljudske ruke, koje su izmislile ljudske pameti ili postoje kao prirodne pojave, zemaljski i svemirski krajolik koje načini Providnost Božja kao naravni i prirodni dokaz Božjega postojanja i kreativnosti, ljubavi, ljepote postojanja i pravednosti.



Onoga trena kada, nelogično, čovjek kaže ili misli da posjeduje neku osobu, nameće se ideja manipulacije jer čovjek rukuje predmetima koje je sam načinio da bi mu poslužili u životu na zemlji i dobro je da ljudi rukuju tim predmetima, ali nema nikakve, ničije logike da čovjek rukuje tijelom neke osobe, odnosno da je ucjenjuje u srcu. To nije samo drugačiji način razmišljanja, to je jednom riječju grijeh, a grijeh je zlo koje razara ljudske osobe, grijeh ne može biti logičan jer nema ljubavi, grijeh se nije u stanju dobro i trajno organizirati jer nema logične temelje za to.

Grijeh je udaljavanje od Boga, nedostatak ljubavi i povjerenja.



Mi, ljudi postavljamo sebi čak i vokabular tako kako ne valja da se ne bismo morali svakog časa suočavati sa svojim nelogičnim razmišljanjem i poimanjem stvari.

To kako mi to činimo,  polazimo od pogrešnih tvrdnji, nelogičnih premisa, neistinitih i neprovjerenih pretpostavki, ne može biti suvislo.



Razlika je neba i zemlje upravo u tome što zemaljci pretpostavljaju da je trojedini Bog jedan, a nebesnici to vjeruju i Boga blaguju pa u svjetlu vjere već pri samom spomenu Božjega imena povezuju to ime s ljubavlju, slavom, strahopoštovanjem, čašćenjem i štovanjem te zahvalnošću dok zemaljcima ništa od toga ne padne na pamet pri spomenu svetoga imena Isus pa im nedostaju ključne i temeljne postavke za logično promišljanje.



Drugi primjer: Hostija je Tijelo Kristovo, ona je Isus na križu, uskrsli i vječno živi i postojeći Bog, jedan jedini Bog. Logično je da blagovanje Tijela Kristova prolazi kroz duh i tijelo pričesnika, a duhovnost je nemjerljiva i nema ograničenja.

Potpuno je nelogično da neki tradicionalni kršćanin koji živi kao katolik već trideset ili pedeset godina, moli redovno ružarij i pohađa misna slavlja, koristi i konzumira sakramente Katoličke Crkve, ode ponekad na hodočašće, jednostavno misli da je Hostija samo brašno i voda ili misli da Bibliju ne mora barem jedanput u životu kompletno, uz promišljanje u svjetlu vjere, pročitati kao Isusovu riječ i uputu za putovanje u nebesa.



Treći primjer: mi, ljudi emotivno se vežemo za stvari, kuće i razne korisne uređaje i vrijednosnice, značajne predmete kao što je novac. Tu nema logike iako će mnogi i premnogi tvrditi da od novaca ovisi njihov život i školovanje njihove djece ili slično. Možda ovisi neka akcija kupovanja o tome koliko novaca imamo, ali život ne visi o novcu i, prema tome, ta i te pretpostavke nisu promišljene i nisu logične. Ne može se reći da je to logika novca ili logika grijeha jer novac nije osoba koja razmišlja, novac su načinili ljudi kao zamjenu za robnu razmjenu, a grijeh nema ljubavi od koje logika dobiva svoj puni smisao. Egzistencija čovjeka ovisi o Bogu i ljudskoj vjeri i vjernikovoj predanosti Bogu.





Logika ovoga vremenita svijeta ne postoji, ona može biti samo logika Boga ili, ako nema logike, može biti ljudski grijeh.





Ljudska logika, naravno, može biti pogrešna kada čovjek razmišlja u zabludi, jednako kao što i matematički teoremi koji se temelje na bezbrojnim računalnim izračunima nikada nisu zaista ispravni i točni jer nikada se ne zna jesu li sve pretpostavke točne, istinite, pravilno postavljene, a u svjetlu vjere u Isusa koji je Božja Riječ (Ivanov Prolog Evanđelja) i Božji Sin svaki će vjernik posvjedočiti da Bog čini čudesa koja ljudi drže nemogućima po svome razmišljaju koje nije ili je vrlo rijetko neprekidno promišljanje u svjetlu vjere i u ljubavi Boga koji je Logos, Alfa i Omega, koji dijeli jedan kruh na tisuće kruhova i koji zbraja oduzimanjem, umnožava dijeljenjem jer Bog je živ, vječan i logičan, za razliku od čovjeka koji je samo grešni smrtnik. 11.08.2019. 13:54
















Bijeg iz vihora zločina



Ludilom svojim sagledavam svijet,
poremećenom dušom brojim samoću,
a dugo je još meni za mrijet'
makar ja često umrijeti hoću


jer tako je primamljiva Tvoja ljepota
i svjetlo je Tvoje puno dubine
koja je za me bistar izvor života,
koja me izvodi van iz ropstva ljutine


što ju prikuplja svijet sebi za Sud.
Mudraci kažu, sve pametne glave,
da si bez svijesti ako si lud
i da Ti usne nikad Boga ne slave.


I da ne možeš ništa kada si gladan,
a ja zbog Tebe siromahom se držim
pa ne znam zbog čega bi život bio mi jadan
jer na Tvojoj se, Kriste, ljubavi pržim.


Bježim od sudova, zatvaram vrata
i tako su slatki nebeski dvori
gdje Milost je svijetu nepoznata
koji sudi svima čim progovori.


Sve to što sam tražila, a već prije si dao,
svagdašnji kruh svoj uvijek prihvaćam
što ga odbija svijet koji je pao.
Sada zajedno s Križem taj svijet obuhvaćam,


samo ostani sa mnom, ostani tu
i spasi nas, ljude, od naših zala
u tome zločinačkom vihoru;
i neka bi slava Tvoja zauvijek cvala.
11.08.2019. 07:00

Popular posts