Kako
bih ikada mogla spoznati što je život, punina života ako nikada
moj život ne bi bio ugrožen na najrazličitije načine.
Čovjeka
je strah svega i svačega, nepostojanja, smrti, povrede, samoće,
stranaca, mraka, droge, različitih mogućih loših posljedica i
slično, a strah ga je i Boga.
Čovjek
se boji da će ostati gladan, gol i bos, bez svoga doma, bez svojih
bližnjih. Boji se da će slomiti kuk, uganuti nogu, iščašiti
rame, pasti pred neki automobil, skotrljati se niz stube, srušiti se
s bicikla, prejako se naginjati kroz prozor; boji se da neće naći
posao, boji se da će dobiti otkaz, boji se da neće dobiti zasluženu
mirovinu, da će ga poslodavac ukoriti i sniziti mu plaću ili da
neće dobiti povišicu; boji se da će izgubiti svoju ljubav koju još
nije niti stekao; boji se da će izgubiti neki zamišljeni ugled ili
naklonost okoline, a u krajnjem slučaju boji se promisliti malo ili
reći istinu, istinu u ljubavi.
U
mnogim slučajevima je ljudski strah opravdan i neophodan, ali
pretjerivanje u strahovima često teško možemo kontrolirati i tada
se neprekidno brinemo, najčešće uvijek oko jednog istog problema.
„Ne
brinite se tjeskobno”, veli nam Isus:
„Ne
brinite se tjeskobno za svoj život... Pogledajte ptice nebeske! Niti
siju, niti žanju, niti sabiru u žitnice, i vaš ih Otac nebeski
hrani. Zar vi niste mnogo vredniji od njih? Tko od vas može brigama
produžiti život samo za jedan lakat? I za odijelo, što se
tjeskobno brinete? Promotrite poljske ljiljane kako rastu! Niti siju,
niti žanju. A ja vam kažem da se ni Salomon u svoj raskoši svojoj
nije zaodjenuo kao jedan od njih. Pa ako tako Bog odijeva poljsku
travu koja danas jest, a već sutra se baca u peć, zar neće mnogo
radije vas, malovjerni?! Ne brinite se tjeskobno i ne govorite: Što
ćemo jesti, ili što ćemo piti, ili u što ćemo se obući?! - to
sve traže pogani – jer zna Otac vaš nebeski da vam je sve to
potrebno. Zato najprije tražite kraljevstvo Božje i njegovu
pravednost, a to će vam se nadodati! Dakle: ne brinite se tjeskobno
za sutrašnji dan jer će se sutrašnji dan brinuti za se! Svakom je
danu dosta njegove muke. (Mt 6, 25-34)”.
Mnogi
površno zaključuju da je Isus nerealan jer čovjek se mora
pobrinuti za opstanak, a ne čekati da mu padne s neba. Ali Isus to
zna, On naglašava kako se čovjek ne mora samo pobrinuti za sve već
kako se ne bi smio brinuti tjeskobno, u svakodnevnoj psihozi i
tjeskobi živjeti. Jer to nije život. Jer takav život će
dozlogrditi svakome i svak će misliti da se muči bez nagrade za
svoju muku.
Pobrinuti
se za sve što je potrebno, marljivošću, pažnjom, ulaganjem, ali
ne s tjeskobnim brigama. Ne u strahovima, ne u tjeskobi jer to nije
život.
Koliko
smo se sami pobrinuli da taj život za kojega strepimo jednom
dobijemo? Ništa, nikada ništa nismo učinili da bismo život
zadobili, da bismo se rodili, da bismo se krstili u Krista, nikada
ništa! A ipak, život imamo, u izobilju ga imamo.
I
strahujemo da ćemo ga izgubiti, znamo za smrt, ali ne želimo niti
vjerovati, niti razmišljati o tome kako ćemo umrijeti, i ipak se
tjeskobno bojimo smrti.
A
smrt je smrt naših grijeha, oslobođenje, preobraženje.
Smrt
je smrt naših briga i tjeskobe iza koje ostaje božanski, duhovni pa
opet i onaj tjelesni život. Ako vjerujemo Isusu koji je za svoga
zemaljskoga života rekao da će umrijeti na križu i trećega dana
poslije smrti da će uskrsnuti. I uskrsnuo je. Ako Mu vjerujemo.
Ako
mislimo da ćemo sve saznati kad za to dođe vrijeme, to vrijeme
možda neće doći.
Ili
ako samo mislimo o nekoj neodređenoj besmrtnosti duše.
Tu
nam je život, u našim srcima i pogledima, u našim riječima, na
našim usnama i u našim plućima, a briga za očuvanje života
nalazi se na našim dlanovima, molitva za život nebeski u našim je
rukama.
I
to je jedino što možemo kontrolirati, molitvu za život nebeski, za
kraljevstvo nebesko i njegovu pravednost, molitva „Očenaš”.
To
je jedino oko čega se moramo zabrinuti i jedino za što se moramo
brinuti, za kraljevstvo nebesko, Isusovu zemlju ptica nebeskih i
prekrasnih ljiljana i to jednostavnom molitvom koja ukazuje na
pravednost Isusova kraljevstva: otpusti nam, Oče, duge naše kako i
mi otpuštamo dužnicima našim.
I
može mi biti život ugrožen, i ne mora mi biti život ugrožen, ali
kraljevstvo nebesko moram tražiti, moram Isusu reći da to želim
što mi je već dao jer ako Ga ne upitam za život i pravednost, tek
bi se tada moglo dogoditi da život izgubim.
Nismo
imali prilike pobrinuti se da dobijemo život, ali imamo priliku
sačuvati život koji smo dobili na dar besplatno kako bismo stigli u
život nebeski gdje se nećemo morati tjeskobno brinuti da će nam
taj nezasluženi dar izmaći iz ruku. 04.08.2019. 19:51