Wednesday, April 5, 2017

Zločini i pokore


Nakon gledanja mnoštva fotografija, čovjeku dosadi čitanje na neki način, zasiti se.
Pojavilo se nekoliko povezanih tema pa izgleda da bih si morala neke stvari pojasniti. Primjerice muški i ženski način razmišljanja, logičnost djelovanja u odnosu na vražja djela, u kojoj mjeri se djelovanje zlih duhova i demona smanjilo u svijetu.

Pa ne znam, imamo iste uvjete kakve su imali prije dva milenijuma jer danas nam mediji ne dozvoljavaju učiti i razmišljati, isto ostajemo neznalice kao i prije te znanja dobivamo u svjetlu vjere.
Ništa se nije promijenilo u tom području, a to je i pravedno da se spasimo pod istim uvjetima ili tako nekako, Bog zna, On je jedini pravedan.

Kazna. Kazna je izgovor mnogima, odnosno ta riječ se često upotrebljava kao opravdanje naših zlih postupaka. Snositi posljedice svojih djela nije isto što i biti u kazni, a niti smrt nije kazna, ona nam je sestrica. Ta kako bismo stigli, po Svetom Pavlu, u nebesko ako ne vidimo prvo kakvo je zemaljsko. 
Sve zovemo grijehom i kaznom, ali među kažnjenicima ima najviše pravednika, bilo da su se odmah pokajali vrlo kvalitetno, bilo da su nevini kažnjeni.
U tom svijetu polusvijeta, među kažnjenicima, prebiva Isus jednako kvalitetno kao među onim vjernicima koji se često licemjerno okupljaju na ručkovima i kavama pa ogovaraju. Kazna je, dakle, i blagoslov mnogima.
Ne mogu naći tu riječ, ne sjećam se da je Bog ikada rekao da netko mora u kaznu ili da mora nešto činiti za kaznu. Čovjek se posvećuje kušnjama i mora umrijeti jer je smrt posljedica grijeha, a nije volja Boga da kazni Adama i Evu već Bog je naš srdit što se Adamu i Evi to dogodilo što im se dogodilo, žalostan i ogorčen što ih mora poslati u zemaljski život. Također i Isus plače kada nitko ne vjeruje da Lazar spava i da će ga Isus uskrisiti; plače i nad Jeruzalemom. Bog zna da je to logično, da tako mora biti u pravednosti i da se posljedice moraju snositi, a sve to ima svrhe jer čovjek uči hodati i govoriti, živjeti u vječnosti kao partner Božji.
Nikada još nisam pronašla riječ koja govori izričito o kažnjavanju jer se kažnjavati mora. Pokajanje, savršeno pokajanje nam služi za rast i razvoj. Kazna nije sama sebi svrhom i nije potrebna nikada. Čak sam uvidjela da Isus govori neka pazimo da nas ne bace tamo gdje je plač i škrgut zubi, vatra ognjena, ali ne kaže da netko već tamo jest i da će netko tamo zauvijek ostati. Upravo sirovi način zemaljskoga života jest ono što je potrebno za oblikovanje duhovnoga života jer čovjek prvo mora otići u osnovnu školu. I sve će biti jednako, Euharistija je svuda ista, i na nebu i na zemlji.
Tko sam ja da bilo kome sudim i kako onda bilo kome smijem određivati kazne? Eto, na sudovima je sotona na djelu. A ja sam slika Boga moga. Boga milosrdna koji ne sudi kao što ja sudim sama sebi jer mi je u savjesti imperativ milosrđa koje moram naučiti i upoznati - to je ono duhovno do kojega se dolazi mukotrpno.
I dalje mislim da kršćanin katolik ima ogromne privilegije pred svima ostalima, ali ih nije svjestan i tada nastupaju nezgodne i teže posljedice: jedan se katolik, na primjer, pretvara u oholicu, licemjera, lijenčinu. Jer mu je sve na dlanu od rođenja. Izbjegava kažnjavanje, oponaša svećenike, zatvara se u sebe i svoju vjeru sakriva na neki način, promišlja najduhovnije stvari, a ponaša se kao kameno srce. To najbolje znaju majke i očevi: batina, batina je iz raja izišla.
Još uvijek ne vjerujem da čovjek može u raj doći zaobilaženjem križa jer krepostan život je križ.
Još uvijek vjerujem Svetome Pavlu koji je Isusa na poseban način susreo, a poslije rekao da ćemo se u smrti preobraziti, kako tko.
Nisam imala prilike promatrati kako o smrti govore naučitelji, ali ako je čovjek duhovan, ako je razvio kreposti i duhovni život, znamo da stiže Isusu makar je još uvijek grešnik.
Također sam vidjela i razgovarala sa živim mrtvacima, led ledeni od čovjeka, sama zloba i nered, ali vjerujem da će takav bolesnik prije pred Lice Božje nego tradicionalni vjernik i katolik koji svoj duhovni život ne zna komunicirati. On u sebi puno zna i osjeća, i proživljava, ali nikome ne zna reći ništa i u isto vrijeme često se bavi ogovaranjem pa se onda prekriži i to je njegovo svjedočenje.
Isus je Riječ, Isus je Bog pa prema tome, Riječ je vječna. Imati iskustva duboka, a ne komunicirati ljudima, nije raj. To vodi u muke paklene.
Malo sam prekritična, znam da smo svi neznalice i da sve nas Bog naš ljubi i želi spasiti i da smo svi braća i sestre.
No, ne razmišljati na zemlji kako se razmišlja zemaljski znači ne vidjeti dobro i zlo, a to nam nije baš za pohvalu jer kako ćemo znati kome idemo naviještati i o kakvim temama.
Bila sam poganin među poganima više od trideset godina i nikako ne mislim da tu staru osobu, toga starog čovjeka moram baciti u peć da gori već da se moram obratiti i preobraziti upravo na temelju svega što sam proživjela i svega što sam naučila zahvaljujući takvom životu, a Bog mi ga je dao. Naučila sam ogromne razlike između katoličanstva i poganstva, to je neki ponor bez dna.

Na koncu, nitko mi ne može odrediti pravu kaznu već Bog pušta me u pokoru, to jedino postoji i vrijedi.
Zapovijed koja kaže da će nas Bog nagraditi vječnim dobrom ako činimo dobra djela, a zlo kazniti vječnom kaznom je i dalje točna, ali tko je taj koji čini zlo? Zar ćemo suditi braći i sestrama?


Druga tema je patrijarhat kojega su mnogi sveti muškarci uspješno preživjeli. Muškarac misli da od žene ništa nikada ne može naučiti već da ona mora svoje spoznaje sačuvati za sebe. Iz toga proizlaze dvije posljedice: nisu žene vjernice toliko odgovorne za nedostatak komunikacije duhovnog života već više patrijarhalno društvo, a druga stvar je ta da žena u tom pretjeranom patrijarhalnom stavu uvijek stradava. Muškarci su razapeli Krista, iako su to i žene pristale i muškarci ne dopuštaju ženama naviještanje kako ih ne bi morali braniti i čuvati od ostalih muškaraca i žena. U patrijarhalnom uređenju mnogi su si muškarci osigurali lijep i siguran položaj, ali to ih neće odvesti u raj nego će ih žene preduhitriti. I žene su razapete ako je volja Božja, a ne onda kada muž misli da ženi mora suditi pod krinkom da je štiti.
Ako li je muž pravedan, zaista će dobrohotno razgovarati sa svojom ženom i pristati na činjenicu da od nje puno može naučiti, ali i na činjenicu da i on nju mora puno naučiti, a ne joj reći da ona to ne može razumijeti. Naravno da u svijetu muškaraca, žena ne može sve razumijeti, ali u vjeri se braća i sestre stapaju u jedno.


Na času smrti, kada sam znala da mi smrt visi nad glavom, a to je bilo zapravo kao nekakv odlazak i prolaz, bilo je važno samo jedno: ne povrijediti sebe, druge i Boga. Strpljivo, vrlo, vrlo strpljivo čekati i moliti te nastojati biti osjetljiv i pristojan u ophođenju sa svakim živim bićem. Imala sam jako puno obaveza, a jako malo vremena. No, susretala sam ljude, potpuno luda i u bunilu, ali mi je savjest bila budna kao nikada prije ili poslije.
Potom, Bog moj mi dade život.
Sada mislim čemu služi moj život ako ne naviještam i ne svjedočim Isusa Krista, Gospodina? ‎
srijeda, ‎5. ‎travnja ‎2017.17:30:02

Cvijeće iz Lourdesa





























Tuesday, April 4, 2017

Fotopis VIII Marseille

Urnebesno lučki grad prema prvim dojmovima jer je sve podređeno funkcionalnosti, barem na onom ulazu kroz koji smo stigli, a kasnije, kada smo malo vidjeli i centar, uspjeli smo se prilagoditi. Zaista prilagodljivi velegrad.









Istina je samo jedna


Udarac bičem po ramenima,
bogalja si, starog od rođenja, ozdravio;
trn u čelu, kao pod stremenima, 
slugi vid si postavio.
Čavao na dlanovima, gležnjevima
jer si, sjećaš se, izliječio na sveti dan;
nezaraslo mjesto, sve u režnjevima
jer si svima Svjetlo kao Onaj odabran.
Čak i tada kada svima bude
sudba smrtna, svima sudba ista,
govorit ćeš opet svima: "Lude, lude,
istina je samo moja, zaista, zaista".

Svi ćemo se klanjati i pokloniti,
svi u duhu, istini što traži let,
a taj koji će se zakloniti
iza Tebe, ispred Svjetla, bit će svet.
Jedan među nama, jedan od svih nas
đavolski je djelatnik na straži,
tada kad svi mislimo na spas,
dok nas Tvoja riječ po licu blaži
makar svima nama časak smrtni bude,
sudba smrtna i na izgled svima ista.
Tada opet reći ćeš nam: "Lude, lude,
istina je samo moja, zaista, zaista".

Znam da ću se preobraziti
kao svjetlo Tvoje i Tvoj sjaj
makar mi je istim putem odlaziti
smrti čistoj koja nije kraj.
Teško steći mogu tu divotu
što se samo patnjom zaslužiti može
ili milosrđem Tvojim svakome životu,
ali Tvoji darovi se izobiljem množe
jer i kada čas mi smrtni bude,
naći će me zraka Tvoga duha čista.
Mnogi reći će da riječi su mi sasvim lude,
ali Istina je samo jedna, zaista, zaista.
‎utorak, ‎4. ‎travnja ‎2017. 14:03:54

John 1_6-12 - The Light of the World.mp4

Razvalite ovaj hram






KROTKO MAGARE

Evanđelje po Marku, glava 11, redak 1-7
Mesijanski ulazak u Jeruzalem
(Mt 21, 1–11; Lk 19, 28–40; Iv 12, 12–19)
Kad se približe Jeruzalemu, Betfagi i Betaniji, do Maslinske gore, pošalje dva učenika 2i kaže im: »Hajdete u selo pred vama. Čim u nj uđete, naći ćete privezano magare koje još nitko nije zajahao. Odriješite ga i vodite. 3Ako vam tko reče: ‘Što to radite?’ recite: ‘Gospodinu treba’, i odmah će ga ipak ovamo pustiti.«
4Otiđoše i nađoše magare privezano uz vrata vani na cesti i odriješe ga. 5A neki od nazočnih upitaše: »Što radite? Što driješite magare?« 6Oni im odvrate kako im reče Isus. I pustiše ih. 7I dovedu magare Isusu, prebace preko njega svoje haljine i on zajaha na nj.

Zašto baš magarac kojega nitko još nije zajahao?
Jedno objašnjenje nalazi se u podatku da domaći pitomi magarac, za razliku od domaćega konja, ima kopita koja su prilagođena neravnom terenu i kamenoj podlozi, a također može lako podivljati među ljudima i pobjeći u predjele divljih magaraca te poremetiti njihovu čistokrvnost jer divlji su magarci ugrožena vrsta. Zato Onaj koji želi provesti u djelo što je naumio, u najvećoj poniznosti, dobrohotnosti i plemenitosti (to jest pitomosti) i bez ikakvih rizika i nepredvidivih okolnosti u kojima bi se moglo dogoditi pretjerano divljanje i nered, kreće u svoju životnu žrtvu ka slijepome sotoni koji će Ga huškati dugo i strašno da odreagira na provokacije.
Magarac u Starom zavjetu
Knjiga proroka Zaharije, glava 9,redak 9-10 
9Mesija
Klikni iz sveg grla, Kćeri sionska!
Viči od radosti, Kćeri jeruzalemska!
Tvoj kralj se evo tebi vraća:
pravičan je i pobjedonosan,
ponizan jaše na magarcu,
na magaretu, mladetu magaričinu.

10On će istrijebit’ kola iz Efrajima
i konje iz Jeruzalema;
on će istrijebit’ lûk ubojni.
On će navijestit’ mir narodima;
vlast će mu se proširit’ od mora do mora
i od Rijeke do rubova zemlje. 

---------------------------------------------------------------------------
NEPLODNA SMOKVA
Onoga jutra, onog dana prije one noći kad je bio predan, Isus naiđe na smokvu te poželi ubrati ploda no smokva nije bila rodila jer već je Muka započinjala, sotona je bio na djelu:
Evanđelje po Marku, glava 11, redak 12-14
12
Neplodna smokva
(Mt 21, 18–19)
Sutradan su izlazili iz Betanije, a on ogladnje. 13Ugleda izdaleka lisnatu smokvu i priđe ne bi li na njoj što našao. Ali došavši bliže, ne nađe ništa osim lišća jer ne bijaše vrijeme smokvama. 14Tada reče smokvi: »Nitko nikada više ne jeo s tebe!« Čuli su to njegovi učenici.
Smokve su inače metafora za Božji narod, za Izrael Staroga zavjeta, za nas, kršćane i katolike koji čine tijelo Kristovo čiji smo mi, katolici, udovi. Neplodna smokva predstavlja nam stari hebrejski narod koji nije primio Krista.  
Smokva u Starom zavjetu:
7Jotamova basna
Kada su to dojavili Jotamu, ode on, stade na vrh gore Gerizima i povika im na sav glas: »Čujte me, uglednici šekemski,
tako vas čuo Bog!
8Jednom se zaputila stabla
da pomažu kralja koji će vladati nad njima.
Pa rekoše maslini: ‘Budi nam kraljem!’
9Odgovori im maslina:
‘Zar da se svog ulja odreknem
što je na čast bozima i ljudima
da bih vladala nad drugim drvećem?’
10Tad rekoše stabla smokvi:
‘Dođi, budi nam kraljem!’
11Odgovori im smokva:
‘Zar da se odreknem slatkoće
i krasnoga ploda svog
da bih vladala nad drugim drvećem?’
12Tad rekoše stabla lozi:
‘Dođi, budi nam kraljem!’
13Odgovori im loza:
‘Zar da se odreknem vina
što veseli bogove i ljude
da bih vladala nad drugim drvećem?’
14Sva stabla rekoše tad glogu:
‘Dođi, budi nam kraljem!’
15A glog odgovori stablima:
‘Ako me doista hoćete pomazat’ za kralja,
u sjenu se moju sklonite.
Ako nećete, iz gloga će oganj planuti
i sažeći cedrove libanonske! (Suci 9,7-15)'.

Vidi još:
Knjiga Brojeva, glava 20, redak 2-5
2Nije bilo vode za zajednicu. Stoga se udruže protiv Mojsija i protiv Arona. 3Narod se poče svađati s Mojsijem i govoriti: »Da smo bar izginuli kad su nam i braća poginula pred Jahvom! 4Zašto ste doveli Jahvinu zajednicu u ovu pustinju da ovdje pomremo i mi i naša stoka? 5Zašto ste nas izveli iz Egipta da nas dovedete u ovo nesretno mjesto; mjesto u kojem nema ni žita, ni smokava, ni loze, ni mogranja? Nema ni vode da pijemo.«


---------------------------------------------------------------------------
GRANČICE

Psalam 118, 22-29
22Kamen što ga odbaciše graditelji
postade kamen zaglavni.
23Jahvino je to djelo:
kakvo čudo u očima našim!
24Ovo je dan što ga učini Jahve:
kličimo i radujmo se njemu!

25O Jahve, spasenje nam daj!
Jahve, sreću nam daj!
26Blagoslovljen koji dolazi u imenu Jahvinu!
Blagoslivljamo vas iz doma Jahvina!
27Obasjao nas Bog, Jahve!
Složite povorku s grančicama u ruci
sve do rogova žrtvenika.

------------------------------------------------------------------------------
MUKA

Muka u Starom zavjetu
PSALAM 22 (21)
Patnje i nade pravednika Zborovođi. Po napjevu »Košuta u zoru«.
Psalam. Davidov.
2Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?
Daleko si od ridanja moga.

3Bože moj, vičem danju, al’ ne odvraćaš;
noću vapijem i nema mi počinka.
4A ipak, ti u Svetištu prebivaš,
Nado Izraelova!
5U tebe se očevi naši uzdaše,
uzdaše se, i ti ih izbavi;

6k tebi su vikali i spašavali se,
u tebe se uzdali, i postidjeli se nisu.

7A ja, crv sam, a ne čovjek,
ruglo ljudi i naroda prezir.
8Koji me vode, podruguju se meni,
razvlače usne, mašu glavom:
9»U Jahvu se on uzda, neka ga sad izbavi,
neka ga spasi ako mu omilje!«

10Iz krila majčina ti si me izveo,
mir mi dao na grudima majke.
11Tebi sam predan iz materine utrobe,
od krila majčina ti si Bog moj.
12Ne udaljuj se od mene, blizu je nevolja,
a nikog nema da mi pomogne.

13Opkoliše me junci mnogobrojni,
bašanski bikovi okružiše mene.
14Ždrijela svoja razvaljuju na me
k’o lav koji plijen kida i riče.

15Kao voda razlih se,
sve mi se kosti rasuše;
srce mi posta poput voska,
topi se u grudima mojim.
16Grlo je moje kao crijep suho,
i moj se jezik uz nepce slijepi:
u prah smrtni bacio si mene.

17Opkolio me čopor pasa,
rulje me zločinačke okružile.
Probodoše mi ruke i noge,
18sve kosti svoje prebrojiti mogu,
a oni me gledaju i zure u me.
19Haljine moje dijele među sobom
i kocku bacaju za odjeću moju.

20Ali ti, o Jahve, daleko mi ne budi;
snago moja, pohiti mi u pomoć!
21Dušu moju istrgni maču,
iz šapa pasjih život moj.
22Spasi me iz ralja lavljih
i jadnu mi dušu od rogova bivoljih!

23A sada, braći ću svojoj naviještat’ ime tvoje,
hvalit ću te usred zbora.
24»Koji se bojite Jahve, hvalite njega!
Svi od roda Jakovljeva, slavite njega!
Svi potomci Izraelovi, njega se bojte!

25Jer nije prezreo ni zaboravio muku jadnika,
i nije sakrio lice svoje od njega;
kad ga je zazvao, on ga je čuo.«

26Zato ću te hvaliti u zboru veliku,
pred vjernicima tvojim izvršit’ zavjete.
27Siromasi će jesti i nasitit će se,
hvalit će Jahvu koji traže njega:
nek’ živi srce vaše dovijeka!

28Spomenut će se i Jahvi se vratit’
svi krajevi zemlje;
pred njim će nicê pasti
sve obitelji pogana.
29Jer Jahvino je kraljevstvo,
on je vladar pucima.

30Njemu će se jedinom klanjati svi koji snivaju u zemlji,
pred njim se sagnuti svi koji u prah silaze.
I moja će duša za njega živjeti,
31njemu će služiti potomstvo moje.
O Gospodu će se pripovijedat’ 32sljedećem koljenu,
o njegovoj pravdi naviještati narodu budućem:
»Ovo učini Jahve!«


I nekoliko redaka proroka Izaije:

Iz 52,13-53,12
13
Četvrta pjesma o Sluzi Jahvinu
Gle, uspjet će sluga moj,
podignut će se, uzvisit’ i proslaviti!
14Kao što se mnogi užasnuše vidjevši ga
– tako mu je lice bilo neljudski iznakaženo
te obličjem više nije naličio na čovjeka –
15tako će on mnoge zadiviti narode,
i kraljevi će pred njim usta stisnuti,
videć’ ono o čemu im nitko nije govorio,
shvaćajuć’ ono o čemu nikad čuli nisu:

1»Tko da povjeruje u ono što nam je objavljeno,
kome se otkri ruka Jahvina?«
2Izrastao je pred njim poput izdanka,
poput korijena iz zemlje sasušene.
Ne bijaše na njem ljepote ni sjaja
da bismo se u nj zaglédali,
ni ljupkosti da bi nam se svidio.
3Prezren bješe, odbačen od ljudi,
čovjek boli, vičan patnjama,
od kog svatko lice otklanja,
prezren bješe, odvrgnut.

4A on je naše bolesti ponio,
naše je boli na se uzeo,
dok smo mi držali
da ga Bog bije i ponižava.
5Za naše grijehe probodoše njega,
za opačine naše njega satriješe.
Na njega pade kazna – radi našeg mira,
njegove nas rane iscijeliše.
6Poput ovaca svi smo lutali
i svaki svojim putem je hodio.
A Jahve je svalio na nj
bezakonje nas sviju.
7Zlostavljahu ga, a on puštaše,
i nije otvorio usta svojih.
K’o jagnje na klanje odvedoše ga;
k’o ovca, nijema pred onima što je strižu,
nije otvorio usta svojih.

8Silom ga se i sudom riješiše;
tko se brine za njegovu sudbinu?
Da, iz zemlje živih ukloniše njega,
za grijehe naroda njegova nasmrt ga izbiše.

9Ukop mu odrediše među zločincima,
a grob njegov bî s bogatima,
premda nije počinio nepravde
nit’ su mu usta laži izustila.

10Al’ se Jahvi svidje da ga pritisne bolima.
Žrtvuje li život svoj za naknadnicu,
vidjet će potomstvo, produžit’ sebi dane
i Jahvina će se volja po njemu ispuniti.

11Zbog patnje duše svoje vidjet će svjetlost
i nasititi se spoznajom njezinom.
Sluga moj pravedni opravdat će mnoge
i krivicu njihovu na sebe uzeti.
12Zato ću mu mnoštvo dati u baštinu
i s mogućnicima plijen će dijeliti,
jer sâm se ponudio na smrt
i među zlikovce bio ubrojen,
da grijehe mnogih ponese na sebi
i da se zauzme za zločince.


------------------------------------------------------------------------------
Odgovori im Isus: »Razvalite ovaj hram i ja ću ga u tri dana podići.« 
(Evanđelje po Ivanu, glava 2, redak 19)

Pomirite se s Bogom


"Same sebe ispitujte, jeste li u vjeri! Same sebe provjeravajte! Zar ne spoznajete sami sebe: da je Isus Krist u vama? Inače niste prâvi (Druga Poslanica Svetoga Pavla apostola Korinćanima, glava 13, redak 5)". 

Glava I Leviticus 17
Bože moj, Gospodine moj, Ti bez mojega pokajanja, mojega prinosa u sakramentu Pomirenja, ne bi mogao dati sebe, pretvoriti moju riječ i moj zemaljski kruh u svoju Besjedu kojom me čitavu posvećuješ te u meni Evina ostavština postaje Marijino blago, te ja izlazim iz svojega zemaljskoga života, iz svojega Predšatora i ulazim u Tvoje Prebivalište kako bi me Ti mogao posvetiti i učiniti moj besmrtni dio zaista mojim vječnim životom u Tebi. Jer ako si me stvorio, tada sigurno neka besmrtnost opstaje u meni i u najvećem grijehu, ne može ne biti besmrtno što si Ti, Stvoritelju Svevišnji, načinio. Kako bih postala svjesna toga, kako bih svojom vlastitom ljudskom voljom prionula više uz Tebe, moram od naravi svoje ući u Tvoje nadnaravne prostore, iz siromašne i puste besmrtnosti u bogatstvo vječnoga života, a to bogatstvo Krv je Tvoja i Tijelo Tvoje, to je Riječ i Život, Kruh života i Piće duhovno.
Kao Tvoje dijete ja moram prohodati i progovoriti.
Knjiga Levitskoga zakona, glava 17, redak 1-5
1
IV. ZAKON SVETOSTI

Jedno Prebivalište – jedan žrtvenik
Jahve reče Mojsiju: 2»Govori Aronu, njegovim sinovima i svim Izraelcima te im reci: ‘Evo što je zapovjedio Jahve: 3svaki onaj od Izraelova doma koji u taboru ili izvan tabora zakolje vola, ili ovcu, ili kozu, 4a ne donese ih na ulaz u Šator sastanka da se prinesu na dar Jahvi pred njegovim Prebivalištem, svaki takav neka je odgovoran: prolio je krv i neka se odstrani iz svoga naroda.’ 5Zato neka Izraelci svoje žrtve koje bi htjeli klati vani u polju dovedu na ulaz u Šator sastanka, k svećeniku, i neka ih prinose kao žrtve pričesnice.
i Knjiga Levitkoga zakona, glava 17, redak 10-15
10
Zabrana blagovanja krvi
»Nadalje, protiv svakoga pojedinca od Izraelova doma, a tako i protiv svakoga pridošlice među vama koji bi blagovao bilo kakvu krv, ja ću se okrenuti, svakoga tko blaguje krv odstranit ću iz njegova naroda. 11Jer je život živoga bića u krvi. Tu krv ja sam vama dao da na žrtveniku njome obavljate obred pomirenja za svoje živote. Jer krv je ono što ispašta za život. 12Zato sam kazao Izraelcima: neka nitko od vas ne jede krvi; neka ni stranac koji među vama bude ne jede krvi.
13Tko god, Izraelac ili stranac koji među vama boravi, uhvati u lovu kakvu zvijer ili pticu što se može jesti neka joj prolije krv i zatrpa zemljom. 14Jer život svakoga živog bića jest njegova krv. Zato sam i rekao Izraelcima: ne smijete jesti krvi ni od kakva živog bića, jer život svakoga živog bića jest njegova krv. Tko god je bude jeo, neka se odstrani.
15Tko bi god, Izraelac ili stranac, jeo što je uginulo ili što su zvijeri rastrgale neka opere svoju odjeću, u vodi se okupa i ostane nečistim do večeri. Tada će postati čist. 16Ali ako je ne opere i ne okupa svoga tijela, neka snosi posljedice svoje krivnje.«
---------------------------------------------------------------------

Glava II Prvi i drugi Šator
Isuse moj, Bože moj, svaka mi je riječ dragocjena, svakom svojom riječju sebi sudim, a Ti me od toga suda savjesti spašavaš. Kao što je u Starom zavjetu bilo neophodno slijediti zakone, tako u Novom zavjetu koji govori o Tebi neophodno je slijediti Tvoje posvećenje jer inače sam rob zakona, a zakon se sastavlja tek nakon što se pojavi krimen koji je uvijek ispred zakona, ali bez svijesti o tome da je grijeh. Kada postanem svjesna svoje sirovosti, sirovosti moga života, i to uz pomoć Zakona Tvojega u savjesti, tek tada mogu zaista primiti posvećenje od Tebe i ući u vječni život s Tobom, u naše zajedništvo svetoga života u sakramentu Euharistije. Ti me tada oplođuješ, Ti me oplemenjuješ te sjajim kao najljepši sjaj.
Inače sam prebliska ljudima i životima naraštaja ovoga gdje prevladava prolijevanje krvi, prolijevanje života, rasipanje i nemarno postupanje prema svetosti, a to je život.
Poslanica Hebrejima, glava 9,redak 6-10
6Pošto je to tako uređeno, u prvi Šator stalno ulaze svećenici obavljati bogoslužje, 7a u drugi jednom godišnje samo veliki svećenik, i to ne bez krvi koju prinosi za sebe i za nepažnje naroda. 8Time Duh Sveti očituje da još nije otkriven put u Svetinju dok još postoji prvi Šator. 9To je slika za sadašnje vrijeme: prinose se darovi i žrtve koje ne mogu u savjesti usavršiti bogoslužnika – 10sve same na ićima i pićima i raznim pranjima utemeljene tjelesne uredbe, nametnute do časa ispravka.
--------------------------------------------------------------------------
Glava III Meso idola i blagovanje krvi
Ono što ostaje od mene, od čistoće običnoga i zemaljskoga života, od života po zakonu tada je zemaljski život sam po sebi, život među ljudima, životinjama i biljkama, život pod suncem i mjesecom, život nagonski, život bez moje svijesti i bez moje volje jer moja se svjesna volja da se priklonim volji Tvojoj ne razvija po zakonu već po ljubavi, a to je posvećenje Tvoje koji si Ljubav sama. Ostaje iza mene prinošenje žrtava praznovjernih i poklonstvo najrazličitijim lažnim bogovima. To je "meso idola" i "blagovanje udavljenoga".
Djela apostolska, glava 15,redak 20-21
19Zato smatram da ne valja dodijavati onima koji se s poganstva obraćaju k Bogu, 20nego im poručiti da se uzdržavaju od mesa okaljana idolima, od bludništva, od udavljenoga i od krvi. 21Ta Mojsije od pradavnih naraštaja ima po gradovima propovjednike koji ga u sinagogama svake subote čitaju.«
Udavljeno je sve što nije ubijeno iz velike potrebe jer ako gotovo bezbolno ubijem životinju da bih se prehranila, to je prirodna potreba, a ako ubijam iz mržnje, to je grijeh. Ako blagujem Tijelo Tvoje, a ne provodim u život volju Tvoju i ako blagujem Tvoju Krv, a ne slušam i ne vršim Tvojih riječi, tada sam više poganin i stara Eva koja rasipa bogatstva i život koji mi daruješ u izobilju dok slijedim Novu Evu, Bogorodicu Mariju.

Spoznajem sebe jedino u Tebi, Kriste moj; jedino u Tebi razlikujem staroga čovjeka prirode od posvećene osobe novoga života vječnoga.
Evanđelje po Ivanu, glava 8, redak 21-24
21
Upozorenje nevjernim Židovima
Reče im ponovno Isus:
»Ja odlazim,
a vi ćete me tražiti
i u svojem ćete grijehu umrijeti.
Kamo ja odlazim,
vi ne možete doći.«

22Židovi se nato stanu pitati: »Da se možda ne kani ubiti kad govori: ‘Kamo ja odlazim, vi ne možete doći’?« 23A Isus nastavi:
»Vi ste odozdol,
ja sam odozgor.
Vi ste od ovoga svijeta,
a ja nisam od ovoga svijeta.
24Stoga vam i rekoh:
‘Umrijet ćete u grijesima svojim.’
Uistinu, ako ne povjerujete da Ja jesam,
umrijet ćete u grijesima svojim.«

Svaki dan umirem u grijesima, svakoga časa ponovo živim, ali ne više onakva.

Druga Poslanica Svetoga Pavla apostola Korinćanima, glava 5, redak 20
20Kristovi smo dakle poslanici; Bog vas po nama nagovara. Umjesto Krista zaklinjemo: dajte, pomirite se s Bogom!

I kajem se od svega srca što uvrijedih Tebe, Boga, najveće i najmilije Dobro. Mrzim sve svoje grijehe. Čvrsto odlučujem da ću se popraviti i da neću više griješiti. Odriješi me od grijeha mojih u ime Oca našega, u ime Sina i u ime Duha Svetoga, koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova, Amen. ‎utorak, ‎4. ‎travnja ‎2017. 08:25:28

Popular posts