Konačni
smisao života baca svjetlo na svaki životni trenutak, ali i svaki
pojedini životni trenutak, vrijeme, mjesto, čin, riječ, i rad,
djelo, prisutnost i odsutnost, svaka pomisao mora imati i svoj
vlastiti smisao.
Molim
radi vječnoga života i uskrsnuća poslije smrti, ali molim također
jer sam na taj način u odnosu s Gospodinom, u raju i u kraljevstvu
nebeskom, u vjeri i na nebesima, kod Gospodina.
Također,
pojedini trenutci našega života mogu biti besmisleni, a da ne
ugrožavaju onaj naš konačni životni smisao. Kad se ponašamo
besmisleno, to je grijeh, odnosno, kad smo u zabludi ili nekom
ozbiljnom grijehu – tu nema nikakvoga smisla, besmisleni smo, bez
obzira koliko su nam jasni i snažni osjećaji koji su zapravo
zalutale prejake strasti koje se u grijesima množe. Ako
se ne ispovjedimo uvijek, možemo ipak ugroziti svoj vječni život.
Život
je predragocjen da bismo ga potrošili na besmislice.
Koji
bi bio krajnji smisao naše vjere i molitve, religioznosti?
To
je susret s Bogom, razgovor, dobrota
i ljepota vječnoga života koji je jednom počeo pa se u krštenju
rodio za vječnost, život u redu, miru i istini, bez grijeha i
grešaka, spasenje od zla i vječne smrti u uskrsnuću.
Koji
je krajnji smisao religioznosti u kojoj nema Boga, niti razgovora,
niti života s Bogom? Kakvog smisla ima u klanjanju stvarima i
idolima, predmetima i idejama
koji
ne odgovaraju jer su nežive stvari i ne pružaju darove i uslišanja.
To je, dakle, besmislica koja može potrajati čitav život. Čovjek
nosi u sebi klicu volje da se pokloni nečemu velikom i najvećem,
ali ako se klanja pred manjim i manje vrijednim idolima, to je prazno
klanjanje ili, jednostavno, tjelovježba radi razgibavanja mišića.
Istinska
vjera slijedi Božju riječ i volju, odnosno Zakon Dekaloga i Dviju
zapovijedi ljubavi. Razlika je toga Zakona od svega drugoga ta što
je univerzalan i za sve ljude, i za sva vremena, vječan je i siguran
kao smrt. Ako se dvoje ljudi spoji u Zakonu i pred Zakonom, u Bogu,
dobivaju neopisivu, beskrajnu sigurnost u braku koja donosi mir i red
jer
ljudi su više ili manje nestalni, no, kada se drže Božjega Zakona
po dogovoru, to im služi kao vječna smjernica i kanon, kao šiba po
kojoj se ravnaju radi Gospodina i vječnoga života, a također iz
međusobne ljubavi.
Ostale
religiozne smjernice, zakoni i upute izmislili su ljudi, a na tom
temelju izgradili smo još zakona, mnoštvo, i svi su – lažni. To
nema smisla.
Kršćani
imaju puno pravo odbiti živjeti besmislice ili po besmislenim
uputama i zakonima, mada priznaju svaku vlast, svaka je od Boga.
Nadahnuti vjerom božanskom, kršćani u svjetlu vjere vide
razboritost i razum u punom smislu, to jest ne kao oni koji su
nerazumni, a tvrde da su realni.
Realno
je prihvatiti dušu, život i tijelo koje ti je Bog dao jer te želio
takvoga kakav jesi i ljubi te do kraja, do smrti na križu koja ti
donosi smisao svega i vječni život.
Bez
ikakva smisla je sakaćenje vlastita tijela u ime slobode,
pravednosti i humanosti. Naročito je besmisleno reći za nerođeno
dijete da pripada tijelu majke, odnosno da je majčino tijelo jer
nije. Ima svoj mozak, svoje živce, svoj krvotok i srce i sve ostalo.
Umjereno
topli, humani međuljudski odnosi vjernika kršćana imaju najviše
smisla, više nego gomilanje stvari, novaca, slave i imanja, to nam
Sveto pismo vrlo jasno tumači.
Isus
tumači smisao svoje smrti
»Duša
mi je sada potresena
i
što da kažem?
Oče,
izbavi me iz ovoga časa?
No, zato dođoh u ovaj čas!
Oče,
proslavi ime svoje!« (Iv 12,27-28).
Najveće
su besmislice smrtni grijesi: oholost i pohlepa, požuda očiju i
srca.
Zato
kršćani žive u poniznosti pred Gospodinom, u stvaralaštvu i
dijeljenju svojih darova te u istinskom zajedničarenju i u jedinstvu
s Bogom.
Pojam
'smisao' je 'su-misao', spoznaja što ide uz misao bez koje ne bismo
znali za smisao bilo čega, a to što nam prati naše misli jest Bog
i Riječ Boga. Slijedi li vjernik Božju volju, njegov život ima
puni smisao.
13.02.2025.
23:27