Wednesday, February 12, 2025

Sveta utroba rajskog vrta


 

Definicija znanosti u ovome društvu, koje proizvodi norme i konvencije, toliko je zamršena i dugačka da bi je lakše bilo nazvati nejasnim traktatom za formaliste, naravno, one koji su teorijski potkovani znanjem.

Evo kako glasi:

ZNANOST je sistematizirana cjelina znanja temeljena na racionalnim i empirijskim metodama istraživanja pojava i procesa u prirodi, društvu i čovjeku. Prije se istoznačno rabio i pojam nauka, dok se danas više rabi u značenju nekoga posebnog naučavanja (nauk). Hrv. pojam znanosti odgovara grč. pojmu episteme, lat. scientia, engl. science. U množinskom obliku označava i različite znanosti (fizika, kemija, biologija, sociologija, ekonomija, psihologija i dr.). Z. se izvorno razvija iz ant. filozofije (humanističke i društv. znanosti) i kozmologije (prir. znanosti). Za razvitak znanosti bitna je epoha renesanse i humanizma kada se izdvajaju pojedine znanosti i posebna područja istraživanja, os. ona temeljena na iskustvu i opažanjima. Suvr. z. sve više interdisciplinarno povezuje i primjenjuje razna znanja i tehnike istraživanja pa se i javljaju kovanice kao što su biofizika, biokemija i dr. Fenomen znanosti kao osobitoga čovjekova odnosa spram svijeta i djelovanja na svijet predmet je i povezivanja društv. i prir. znanosti (npr. bioetika), ili osmišljavanja općih osnova znanosti (filozofija znanosti), kao i novijih sintetskih disciplina kao što je znanost o znanosti. (PROLEKSIS ENCIKLOPEDIJA ONLINE)”.



Znanost je za nas, smrtnike, cjelokupno ljudsko znanje o svemu što čovjek nalazi na svijetu i u sebi.

Ovaj službeni opis znanosti moraju imati na umu učeni ljudi, a takvih je malo. Što bi morali znati svi ljudi, većina u kojoj ima i puno nepismenih? Prvo moraju znati da njihovo iskustvo vrijedi više nego što misle, a drugo je važno za takve, kao i za sve druge, da moraju u poniznosti prihvaćati Boga te da „nije dovoljno pripadanje nekoj Crkvi ni apstraktno znanje o kršćanstvu, nego osobno proživljen Kristov put (S. Kierkegaard).”



Ova definicija je stara, ali vrijedi i za danas, i za budućnost. Dobra strana takvoga opisa je što je egzaktan, odnosno točan i istinit pa prema tome ono što ne ulazi u opis ljudske znanosti, to su izmišljanja ljudska, nove ideologije koje se nameću kao neke ozbiljne znanosti jadnome neupućenome i nepismenome puku.

Kad bi jedan čovjek znao sve te znanosti o kojima se govori u definiciji, i kada bi ih empirijski, iskustveno mogao sve potvrditi u svom životu, bio bi sasvim drugačiji čovjek od normalnih ljudi ovoga svijeta. Znanost ne diktira normu društva jer društvo nije dovoljno obrazovano i to je ono najgore jer političari, primjerice, rijetko znanost pitaju za savjet.

Normalan čovjek se bori za egzistenciju i preživljavanje, makar morao žrtvovati svoje najvrijednije osobnosti i imanja, kao da je virus, a ne čovjek. Na svaki način mu je prioritet da preživi na bilo kakav način, da se obogati radi sigurnosti života, da se najede i napije i da ne mora puno misliti i raditi.

Ukratko je dovoljno znati da je govor o Bogu najstarija znanost u našoj civilizaciji i općenito u svakoj kulturi. Također i matematičke i geometrijske vještine i znanja, filozofija i pjesništvo imaju jako dobru i dugu tradiciju što nam dokazuje da su to zaista dobro utemeljene i istinite znanosti. A koje su to znanosti koje nisu istinite? One koje se ideologijama nameću.

Ideologija se mora, osim u teoriji, potvrditi u životu kao istinita, dobra i točna. Gender ideologija za sada tek počinje svoj uzaludni put prema jasnom utvrđivanju i dokazivanju činjenica. Za dvadeset ili pedeset godina će propasti. Ima ljudi koji su odrasli u istospolnim zajednicama i svi oni su protivnici te ideologije, uništene osobe. Također i majke koje su počinile abortus, zajedno s takvim očevima, naknadno spoznaju svoj život u nevoljama i depresiji, mnogi shvate kako su jako pogriješili jer su bili ili mladi, ili totalno nepodučeni i obrazovani u osnovnim životnim znanjima. Gender ideologija tako olako naređuje neobrazovanim ljudima da je norma nešto drugo od onoga što je normalno bilo stotinama godina i zato „pere mozgove” sintagmom kako je njezina ideologija nešto 'novo normalno'. Taj izraz niti slabo obrazovani čovjek koji ima životnog iskustva ne može prihvatiti.



Nezgodna strana znanosti u našem društvu jest ta da prilazi čovjeku na vrlo težak način te tako i sama definicija već odbija znatiželju koja je osjetljiva i nježna, i krhka kod mnogih.



Evo kako znanost definira pojam „ideologija”:

To je oblik socijalne ili političke filozofije; sustav ideja koje teže objašnjavanju svijeta i kako ga mijenjati. Priroda, povijest i karakteristika ideologije pokazuje filozofiju i politiku vremena u kojoj je nastala. Poznatije i.: liberalizam, konzervatizam, socijalizam, komunizam, anarhizam, fašizam, nacionalizam. Pojam se javlja potkraj XVIII. st. kod skupine franc. filozofa i znanstvenika koji na temelju Condillacova senzualizma i Lockeova učenja o podrijetlu ideja, vlastitu filozofiju – shvaćenu kao znanosti o idejama, tj. osjetima – nazivaju ideologijom. Također, Napoleon svoje prosvjetiteljske kritičare naziva pogrdno ideolozima. Premda se i marksizam drži ideologijom, sam je Marx ideologiju shvaćao kao “iskrivljenu društvenu svijest”. (Proleksis encikl.).”



Naravno da ljudi smiju slobodno izražavati svoje stavove i stvarati stvarnu filozofiju, ali vrlo često se nađu pojedinci koji iz znanosti prijeđu u politiku i više nisu učenici znanja nego pohlepnici koji svojim polovičnim znanjem teže osvojiti vlast pa nađu puno sljedbenika u svojim karizmatičnim, ali i polovično osmišljenim pokretima i ideologijama svrgavaju staru vlast poput divlje horde.

Budući da je društvo slabo obrazovano i nema dobro pamćenje, teško razlikuje dobre kandidate od onih koji se samo bore za rušenje vlasti.

Oni malo obrazovani primjećuju kako se ljudi i stvari ne mijenjaju u povijesti, oduvijek su motivi za rušenje bilo čega jako sumnjivi i lažni.

Tko želi dobro, taj želi graditi na onome što je već od prije počelo dobro. Tako se gradi dobro, a odbacuje loše.



Govor o Bogu tumači se na temelju izvještaja prastarih ljudi, stanovnika zemaljskih u Svetom pismu koje bi bilo prva znanstvena enciklopedija i jedini izvor koji je istinit jer je Biblija sam Bog koji se objavljuje ljudima, a ako je Božja volja, znači da je istina jer Bog nam je mjerilo svih stvari i stvorenja. Zato se kaže u normali da je dobar onaj čovjek koji vjeruje u Boga jedinoga koji je stvorio nebo i zemlju, i čovjeka, i koji se utjelovio među nama kao Sin Čovječji, u krilu Djevice Marije, po Duhu Svetomu.

Sretnik je tko zna čitati Bibliju, moliti i pohađati sakramente Katoličke Crkve što je Isus, Sin Božji utemelji za svoga ljudskoga života na zemlji u svojim apostolima te i u smrti na križu o čemu postoje vjerodostojni izvještaji za čovječanstvo.

Pisana riječ je još uvijek pisana riječ koja se može prevoditi na razne jezike, a ikonice na mobitelima uskraćuju nam, ni manje, ni više, znanje i obrazovanje u potpunome smislu te nam prijeti opasnost od neznanja i razvrata na zemlji.

No, što je sve to prema Bibliji? Svijet već propada odavno, od Adama i Eve i plodova od stabla spoznaje dobra i zla. I tako idemo na gore, izgleda, neprekidno, ali samo Crkva Kristova ostaje sa svojim dobro prostudiranim naukom i mnogim teološkim disciplinama, to jest naukama crkvenoga učiteljstva i njegove tradicije, polako, ali sigurno napreduje u spoznajama o Bogu i blaguje vječnu Riječ, Isusa i lomi kruh i riječ u sakramentu Euharistije, jede Tijelo Isusovo, uskrsnulo i proslavljeno, božanstvo Duha njegovoga, pije Krv Isusovu i njegovu dušu kako bi se sastojala od Boga više nego od ljudi, od Boga u ljudima. 12.02.2025. 04:08

Kontemplacija na čast Gospe Lurdske.



I Jahve, Bog, zasadi vrt na istoku, u Edenu, i u nj smjesti čovjeka koga je napravio (Post 2,8).”

Monday, February 10, 2025

Ime sreće

 


Noći sjetne, moje,

duge noći

kao nanizane boje,

kistovi i toći,



jesensko-zimske, sretne,

ugodne sluhu,

makar i nespretne

u tami i Duhu,



sve mi dokazuju

da je ljubav stalna,

mapu pokazuju

neka duha nestalna



i sve je jasno,

bistro i čisto,

svijetlo i krasno

i potpuno isto,



a drugi je svaki čas i ura,

uvijek darovi novi

i s nebesa se gura

Ljubav koja diktira: Zovi!



To je sjećanje, historija,

Duh naš i vjera što ljubi,

beskrajna, vječna storija

što viče: Pazi, ne gubi!



To je Sina Čovjeka

glas i utjelovljenje Riječi

što kao rijeka

žubori mi: Reci!

10.02.2025. 23:19

Jaganjac u mojoj duši



Nedokučivi Gospodine u srcu mome,

tako blizak meni jer si Božji Jaganjac,

jer si biće moje u svem svijetu tome,

jer u biti mog života nisi stranac,



uzmi me milostivo u svome Gradu

da od mene ti sagradiš nešto bolje,

i da moje vrijeme koje je u padu

oblikuješ milosrđem svoje volje.



Nemam kamo krenuti u tijelu,

ali duh još uvijek za te živi.

Pogledaj na moju knjigu cijelu

s kojom tužitelj me svu okrivi,



mjesto mene vidi grijeh

poput ogrezle mu riječi slijepe,

puše kao prazan mijeh,

ne zna da me duh i volja krijepe



i da ne može me uništiti

da za svoj me pakao pronađe.

Znam da ti ćeš mene uvijek štititi,

da je plod mi tamo gdje mi duša zađe



jer me milostivo, Kriste, pratiš,

jer me vodiš na životni vrutak;

kada god je potrebno, propatiš,

zajedno ti sa mnom pronalaziš kutak



gdje još moja duša nije zrela,

gdje joj daješ piti žive vode,

gdje mi otireš sve kapi s čela

i gdje svijetliš da mi molitve se rode.

10.02.2025. 03:11 

Sunday, February 9, 2025

Jedna sjajna nota

 



Ne znam što si našao u meni,

što si vidio ti, Kriste, tu, na srcu mome,

osim grijeha, trnja u toj sjeni,

u toj tmini koja izbjegava grome.



Što je tako lijepo u nekom bolesniku

il' na rukama od čije grubosti se bježi?

Možda imam lijepih dana, dobru sliku,

ona barem smirena je i nikad ne reži.



Čime da se hvalim u ponoćnoj strci,

djelima nemoći, riječima od mača

koji nije tako oštar i dosta već krči?

Ili podilaženjem slovu duha otimača?



I taj otrov tu, u krvi mojoj godinama

što se nakupio da me zaustavi i uspori

pleše mi po tijelu kao vjetar po dinama,

mijenja stanje, sad je bolji pa je gori.



Dobro jutro, zoro varljiva i lažljiva,

zbog tebe sam vina pila i još brže ostarila”,

pjevam divne pjesme usred svojih njiva:

uzmi srce, dušu nek sačuva gorska vila.



Duša ljekovito pjevala bi još i češće,

dobro sjetiti se, vidjeti je stare stvari

za koje mi srce kuca uvijek malo žešće;

ali to se ne primijeti dok se duša tali.



Prihvaća te sluškinja ta beskorisna,

tvoju pažnju, pohvalu i ljubav trajnu,

Bože, zlato moje, moja dušo misna,

hvala tebi što si dodao mi notu sjajnu.

09.02.2025. 02:12

Friday, February 7, 2025

Blagoslov darova

 


Ne želim zboriti o rastanku,

mada misao mi samo pada,

pitam se na javi i u sanku

dokle izdržat će ova nada,



koliko se čovjek može načekati

Boga svoga ili barem utjehe dar,

mali neki znak sad prepoznati

koji mu probudi isti, stari žar,



premda jakosti je manje nego prije,

ali zato ljubav jače do dubina seže;

milosrdni Isus i dušu, i tijelo grije,

svaki truli, jalovi mi izdanak odreže.



I ne pušta svoje što ih jednom steče,

nego većom pažnjom usamljena ljubi,

a i poklapa se sve što jednom reče:

divan život ima onaj tko svoj život gubi.



Neka blagoslov te prati, milo moje,

ne gledaj na greške već na darove

koji su obasipali dane, noći tvoje

i pokrivali sve pokušaje jalove.



Samo jedan dar je bolji, stvaran

koji daje ljubav, nadu ti i vjeru;

tu, u duši, srcu mora biti podudaran,

podložan ti božanskome neizmjeru,



to je Sin od Boga, Isus prepun Duha

što ga dijeli uvijek svakome i svima

pa u njega povjerenje imaj, daruj sluha

pa ćeš vidjeti sve darove koje za te ima.

07.02.2025. 12:50

Zagrljaj trnja

 



Trnje u mom tijelu

nenadano dolazi,

na tu dušu cijelu

neprimjetno silazi



kao nježan mač,

poput iglenoga vrha,

kao pusti drač

poput strašna srha



da se pitam kome,

čemu služi taj mi znak,

da li Bogu mome

il' je neki pomor jak



od kojega stvarno sada

ne može se učiniti puno;

zato snaži mi se u te nada,

ti, trnova oštra kruno



što si moždane probijala

mome dragom, mome Bogu

čiju ljubav si razvijala

da ja nadati se uvijek mogu.



Sunce gledati me neće

kada proljeće zavlada

što mi pjeva note sreće

da još jača ta mi nada



pa će brzo proći

vrijeme ispitivanja

i ti dani će mi doći

poput osluškivanja.



U čempresu uz cestu

pjevao je neki kos,

na tom zaštićenom mjestu

dao mi je velik doprinos.



Kruno oštra, trnovita, zlatna,

Krv mi Isusova daje

moždanima neka nova klatna

da se ljubav moja kaje,



da se preokrene i obrati

sasvim druga da mi bude,

da povuče se u proljetne vlati

koje miluju i duše lude



da od njih načine ležaj meda

Riječi koja spustila se na me

kao gruba opomena leda

što se brzo rastopio za me:



budna moraš biti, bdjeti

ti nad sobom samom,

molitvom i voljom žeti

pobjedu nad ovom tamom



jer je trnje to na srcu tvome

zato što ti grliš Krista

pa ti on u zagrljaju tome

čini da ti ljubav bude čista.

07.02.2025. 00:59

Wednesday, February 5, 2025

Promjena

 



Mnogi još i danas misle da je naša vjera dio našega folklora, jednako kao i festivali i rituali mesa, npr. karnevali. Sve je slično u običaju s našom katoličkom vjerom, sadržaj običaja i nazivi događaja, čak i za obrede ljudi ne vide da je to dar s nebesa nego vlada uvjerenje da su to pradavni ljudi izmislili, naravno, još prije Krista.

I zašto se to mora pretvoriti u obrede ljudskoga, pokvarena mesa u najgorim okolnostima nekih plesova i parada? Karnevali su za vjernike kršćane sigurna smrt.

Naravno, sve se događa kao promjena osobnosti s lošega na bolje, ali ono loše ipak bi moralo izumrijeti, a ne procvasti i komercijalizirati se što je samo dokaz da promjena osobnosti neće nastupiti u roku od 24 sata, s pokladnog utorka na Čistu srijedu.

Pepelnica će nam poslužiti kao obredi obraćenja, povratka Bogu iz grijeha, ali to ne znači da ljudi moraju svoje grijehe izmišljati kako bi potom izgledalo da su se promijenili i uozbiljili kada se opet budu ponašali normalno i umjereno. I tada smo načičkani grijesima. Samo ih je potrebno otkriti, ukazati sebi na psovke, ogovaranja, strančarenja, pijanke, ljubomore, zavisti, laži i pretvaranja, zavaravanje sebe i drugih, glumatanje u konvencijama društva, lijenost, naročito lijenost u duhu i mentalna, lijenost bez požrtvovnosti za učenje dobroga i odbacivanje lošega. Čovjek čak ni Boga moliti ne može nakon pijanke ili proste i neukusne, neprikladne javne zabave i parade.

I sve se to naziva narodnim običajem u istoj kaci s rimokatoličkom vjerom, obredima i sakramentalnim životom.

Upravo je sakramentalni život ono što mora doći umjesto karnevala jer se u sakramentalnom životu tijekom mnogih godina događaju te promjene, stvarne promjene osoba na bolje, na sveto. Tko si daje oduška pod izgovorima da je to pravo i istinsko hrvatstvo, ti karnevali, jednako kao i pohađanje misnih slavlja te da to dvoje, troje može ići zajedno, taj nije okusio Boga i ne zna što čini. Malo nas je koji smo svjesni zala koja činimo, ali neki to u Božjoj milosti spoznaju nakon grijeha pa se ispovijedaju kako bi im Krist vratio život na novi početak.

Postoje običaji koji su zanimljivi i kulturni, ali karnevali golotinje, naročito kada nam dolaze iz drugih krajeva zemaljskih, nemaju veze s našom vjerom i narodnošću, ali imaju veze s našom jadnom osobnošću.

Da bi se neka osoba promijenila, nije dovoljno reći i odlučiti u roku jednoga dana. Zato vam mnogi ljudi nikada neće povjerovati da ste se promijenili jer ne vjeruju ni sebi, ni Bogu, jer misle da su istinske i bitne promjene nemoguće. I jesu, u zemaljskom svijetu, ali mi, katolici nismo od ovoga svijeta. Okanimo se djetinje i djetinjaste vjere.

Jednako kao što je moguće da pod prilikama kruha i vina blagujemo sakramentalnu izmijenjenu bit Isusa Krista, to jest, blagujemo Riječ, Dušu, Tijelo, Krv i božanstvo našega Boga živoga u našoj vjeri, tako se mijenjamo iz divljaka u svetu djecu Božju, ispunjeni snagom i moći te kvalitetom i ljepotom vječnoga života u kojemu nikada više nećemo žeđati, ni ogladniti, ni patiti, a niti umrijeti. 05.02.2025. 10:49

1 Stoga mimoiđimo početnički nauk o Kristu i uzdignimo se k savršenome ne postavljajući iznovice temelja: obraćenje od mrtvih djela i vjera u Boga, 2 naučavanje o krštenjima i polaganje ruku, uskrsnuće mrtvih i vječni sud. 3 To ćemo pak učiniti, dakako, ako Bog da. 4 Zaista, onima koji su jednom prosvijetljeni, i okusili dar nebeski, i postali dionici Duha Svetoga, 5 i okusili lijepu riječ Božju i snage budućega svijeta, 6 pa otpali, nemoguće je opet se obnoviti na obraćenje kad oni sami ponovno razapinju Sina Božjega i ruglu ga izvrgavaju. 7 Jer zemlja koja se napije kiše što na nju često pada i rađa raslinjem korisnim onima za koje se i obrađuje, prima blagoslov od Boga; 8 ona pak koja donosi trnje i drač, odbačena je, blizu prokletstvu a svršetak joj je: »U oganj!« (Heb 6,1-8).”


Čisto srce stvori mi, Bože,
i duh postojan obnovi u meni!

Ne odbaci me od lica svojega
i svoga svetog duha ne uzmi od mene!

Vrati mi radost svoga spasenja
i učvrsti me duhom spremnim!” Ps 51,12-14







Popular posts