„S
njim je zajedno putovalo silno mnoštvo. On se okrene i reče im:
»Dođe
li tko k meni, a ne mrzi svog oca i majku, ženu i djecu, braću i
sestre, pa i sam svoj život, ne može biti moj učenik!
I
tko ne nosi svoga križa i ne ide za mnom, ne može biti moj učenik!«
»Tko
od vas, nakanivši graditi kulu, neće prije sjesti i proračunati
troškove ima li čime dovršiti:
da
ga ne bi — pošto već postavi temelj, a ne mogne dovršiti —
počeli ismjehivati svi koji to vide:
‘Ovaj
čovjek poče graditi, a ne može dovršiti!’
Ili
koji kralj kad polazi da se zarati s drugim kraljem, neće prije
sjesti i promisliti da li s deset tisuća može presresti onoga koji
na nj dolazi s dvadeset tisuća?
Ako
ne može, dok je onaj još daleko, poslat će poslanstvo da zaište
mir.«
»Tako
dakle nijedan od vas koji se ne odrekne svega što posjeduje, ne može
biti moj učenik.«Lk 14,25,33”.
Jesmo
li i kako razumjeli ovu Isusovu prisbodobu, odnosno primjer na
temelju kojega Isus tumači svoje riječi o tome kako čovjek mora
mrziti svoj život, odreći se obitelji i prijatelja?
Nismo,
izgleda.
Prizivamo
Gospodina u svakoj nevolji, slavimo ga redovno i izvanredno, izgonimo
zloduhe u Isusovo ime, ali se ne možemo Isusu približiti niti za
tren. Reći će nam: „Idite od mene, zlotvori, ne poznajem vas”.
Jer
našim djelima i riječima ne slavimo Gospodina, ne činimo ništa na
veću slavu Boga, nego za sebe i sve svoje. I solidariziramo se, svi
takvi. Postajemo zajednice istomišljenika.
Ali
kad te Isus pozove, ne pita te puno za tvoje mišljenje; znaš da te
je pozvao i da mu je potreban tvoj odaziv što ga ti objeručke i
istoga časa daješ. Ti si kao kamen i trnje, i onaj put na koji pade
sjeme Sijača uzalud, na neplodno tlo. Oduševljen si Isusom, i to ti
se računa, ali nisi Isusov sljedbenik. Tvoje oduševljenje splasne
čim zakuhaš večeru ili kad moraš pripremiti djecu za školu pa im
pomažeš kao da oni to sami ne bi mogli. Baviš se nevažnim i
sporednim stvarima, a Isus očekuje ono oduševljenje njegovim
pozivom.
„Divan
si, Isuse, sve si mi dao, potrebno mi je samo još zdravlje; laku
noć, Isuse.”
Eto,
i na to se svodi želja naša da sjedimo s desna Ocu u kraljevstvu
nebeskom, a čašu njegovu nismo ni ispili. Nismo uzeli u obzir da se
ne možemo odreći svojih prijatelja koji bi nas zamrzili kad bismo
postali sljedbenici Istine, kad bismo krenuli Putem na kojemu ćemo
takav križ uvijek imati i na kojem ćemo slijediti Isusa. Nismo
uzeli u obzir da je Isus Život i da nema ništa vrijednije od toga i
nitko važniji od Isusa.
A
rekli smo mu: „Da, Isuse, idem za tobom.” Nismo dobro proračunali
jesmo li u stanju slijediti Isusa, do kraja i potpuno jer Bog nam se
daje sav i potpun kako bismo dosegnuli kraljevstvo nebesko, a tada bi
i drugi krenuli za nama i opet bismo bili zajednica. Ovako se kao
kršćani samo mrzimo i posvadimo, ogovaramo i zavidni smo, ali se
ponosno ispovijedamo i zajedno blagujemo Gospodina da bismo dobili
snagu Duha Kristovoga.
Da,
moramo proračunati što možemo i na što se možemo obavezati. Ako
nemamo snage, dogovorimo se za mir s Isusom, ali ga ne moramo nikada
prekršiti ili se početi hvaliti kako smo lukavi i uspješni.
Još
je gore kada postaneš oduševljeni kršćanin pa onda skreneš u
neku sektu ili ideologiju; počinješ razmišljati zemaljski i
ljudski umjesto da se držiš staze Gospodinove, Zakona, mise i
Svetog pisma.
Takvi
su oni koji ne mrze sve svoje, nikada svoju djecu i prijatelje neće
ničemu naučiti, niti će ih dobiti natrag u Božjem milosrđu.
Takvi su oni koji se zovu Isusovim imenom, a ne izdrže niti jedanput
godišnje posvetiti se Bogu već ga samo komercijaliziraju.
Pametan
čovjek razmisli hoće li graditi kuću na toj stijeni gdje može
slijediti i upoznati Isusa ili će graditi kuću na pijesku svojih
afektivnosti i emotivnosti koje su samo privremeno oduševljenje.
Ako
ne možeš, nemoj se bacati u zavaravanje.
Ali
ako misliš da bi mogao ići za Isusom uvijek s jednakim
oduševljenjem, izgradio si kuću na čvrstim temeljima. 31.07.2024.
05:26