Znanstvenici
su jednom davno mjerili ljude neposredno prije smrti, to jest vagali
su ih na preciznoj vagi, a poslije, kad bi čovjek izdahnuo, opet su
ga izvagali i zaključili tim pokusima da je mrtav čovjek nekoliko
grama lakši nego dok je još bio živ, odnosno dok je još disao.
Ako
je to bio zaista znanstveni pokus, moglo bi se reći da iz čovjeka
izađu posljednje molekule kisika, daha koji inače prebiva
neprekidno u čovjeku. Može se reći tako jer znamo da se ljudski
dah poslije ljudske smrti vraća Onome tko je taj dah jednom, na
početku čovjekova života, udahnuo u čovjeka. Ljudski dah se,
dakle, u smrti vraća Bogu Ocu i Stvoritelju neba i zemlje.
No,
mnogi vole reći da je taj pokus dokaz da je čovjekova duša
besmrtna kao da taj dah predstavlja ljudsku dušu. No, duša
vjerojatno nema svoju zemaljsku i vremenitu težinu. Duša je duh,
nije materija koju bi se dalo izmjeriti našim zemaljskim i
vremenitim instrumentima, ali se može reći za čovjeka da je više
ili manje duševan, odnosno duhovan ili produhovljen.
I
tako, umremo i ostavimo na zemlji svoju raspadljivost što izgleda
zaista zemaljski; zrno pada na zemlju i umre da bi dalo ploda
zemaljskoga. A gdje je zemaljsko, tu je i nebeski plod, duhovno i
neraspadljivo.
Jer
znamo da je tijelo od duše nemoguće odijeliti u životu.
I
to je sve što znamo o smrti.
Ali
znamo što se događa poslije.
To
nam je pokazao Gospodin koji je definitivno umro na zemlji, razapet i
izmučen, na svome križu u kojemu je ponio sve naše križeve i koji
mu želimo ponijeti mi, zajedno s našim križevima. Poput Šimuna
Cirenca koji se vraćao s polja u kojemu je radio, Šimun Cirenac je
dobio zadatak od rimskih vojnika da pomogne Isusu nositi taj Njegov
križ. To je Šimunu Cirencu došlo kao neki neplaćeni prekovremeni
rad pa tako i mi možemo besplatno pomoći drugima nositi križ, a
time pomažemo i Kristu, Gospodinu nositi Križ jedinstva i
zajedništva jer smo u tom Križu mi, svi ljudi.
Isus
je bio neopisivo izmučen i zaista mrtav u naručju svoje i naše
bezgrešne Majke Marije kad su Ga skinuli s križa. Oko njih su
naricale još neke žene, Marija Kleofina, Marija iz Magdale, pa
apostol Ivan, rimski vojnici, svjetina velika.
Vjerni
Nikodem i Josip iz Arimateje nosili su tijelo Isusovo do Groba gdje
su ga pohranili, mrtvoga Gospodina umotana u tkanine, i žurno otišli
nakon što su zatvorili grobni kamen da bi se vratili dan poslije
Pashe, koja se imala slaviti sutradan, kako bi pomazali Isusovo
tijelo.
Puno
je različitih ljudi svjedočilo činjenici da je po našim ljudskim
iskustvima i zemaljskim mjerilima Isus zaista mrtav, da je umro
mučeničkom smrću, da je zaista onako mrtav kao što su mrtvi i
ljudi na zemlji, mada mi kažemo da su rođeni za nebo na dan svoje
smrti.
Na
Grobu su još postavili rimske vojnike kao stražu da netko ne bi
potajice došao i uzeo Gospodina pa pripovijedao da je Isus uskrsnuo
kako je rekao.
Na
taj način nestajemo iz vidokruga i mi, svi ljudi. Ne znamo gdje su
oni koji su umrli, ali molimo za njih. Također zaključujemo da i
oni mole za nas.
Znamo
da ćemo na kraju svih vremena doći na Posljednji sud gdje možemo
„doživjeti” da nas Onaj tko nas može baciti i u pakao, sudi po
svome milosrđu i pusti nas k sebi, u svoj božanski život.
Apostoli
bijahu prestrašeni i skloniše se u prostoriju Posljednje večere
koju su blagovali s Gospodinom.
Isus
je bio poslušan svome Ocu i živio je Očevu volju na zemlji.
Bio
je siromah, bio je ponizan, ali klanjao se samo Ocu svome.
Nije
se nikada osilio, ali je dopustio da mnogi shvate da je On onaj
očekivani Mesija, Pomazanik i Kralj, da je Sin Boga i da je i sam
Bog te da je u Duhu Svetom u trojstvenom božanskom životu s Ocem.
Tim
je veći bio šok i iznenađenje apostola kad se Isus prepustio
mukama i smrti.
No,
nikada nije klonuo Duhom svojim.
Kad
je u Dvoranu dan poslije naišla Marija iz Magdale i rekla apostolima
da je vidjela Gospodina živa kod Groba i da joj je rekao neka ode
javiti braći da je Isus na putu prema nebu, da je uskrsnuo i da
treba uzaći Ocu nebeskome, apostoli su zaključili da je ta vijest
nevjerojatna, ali su ipak, jer su znali u dubini duše što im je
govorio Gospodin, otrčali Petar i Ivan do Groba koji bijaše prazan.
I
povjerovali su da je Isus uskrsnuo od mrtvih taj treći dan nakon
svoje smrti, ali i dalje bijahu prestrašeni i vjerojatno u još
većem šoku koji je možda bio pomiješan s prvim i tihim naznakama
radosti i određene vrste oduševljenja.
Tada
je Isus, prošavši kroz zidove Dvorane, posjetio svoje apostole i
blagovao s njima.
I
pojavio se opet iduće nedjelje i blagovali su zajedno. Tako se Isus
pokazao mnogima, svojim vjernicima.
Kako
su bili vjernici, tako im je bilo lakše prepoznati Gospodina koji im
se, kao i obično, javio i predstavio.
„Ne
bojte se, ja sam”, rekao im je. I znali su što im je sve govorio
za svojih posljednjih dana prije Muke, a i inače.
Svejedno,
Uskrsnuće Isusovo ostalo je do danas tajna i vjersko otajstvo,
sakrament Crkve Kristove. Jer Isus je vjerovao i bio poslušan Bogu
Ocu i svatko, tko vjeruje u poniznosti, ima bezbroj podataka o
činjenici da je Isus uskrsnuo zaista i da se ukazivao svojima te im
još pripovijedao, da je uzašao na nebo k Ocu i da su poslali Duha
Svetoga na Crkvu kad su vjernici bili okupljeni na zajedničko
blagovanje i lomljenje kruha jer ih je Gospodin sam tako naučio.
„A
ima još mnogo toga što učini Isus i kad bi se sve redom popisalo,
sav svijet, mislim, ne bi obuhvatio knjiga koje bi se napisale (Iv
21,25).”
Kad
je Duh Sveti sišao na vjernike i apostole, konačno je nestalo
smetenosti i straha, učenicima je postalo sve bistro što im je
Učitelj govorio i što je činio na zemlji.
Klasično
učenje Katoličke Crkve, koja je najvjerniji tumač Svetoga pisma,
uči nas da ima sedam velikih i rasprostranjenih darova Duha Svetoga.
To su: mudrost, razum, savjet, jakost ili hrabrost, znanje,
pobožnost i strah Božji. No tih darova ima još neizmjerno mnogo.
Najveći
dar je vjera, nada, ljubav i pravednost jer izgleda da bez te vjerske
pravednosti niti čovjek ne može uskrsnuti na blažen i vječan
život. Također prolazi i kroz katarzu i Čistilište, ali može
odlutati, završiti tamo gdje je plač i škrgut zubi.
„A
kralj će im odgovoriti: ‘Zaista, kažem vam, što god učiniste
jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!’« (Mt
25,40).”
Volja
je Boga da svi žive u dioništvu božanske naravi.
Volja
je Boga da uskrisi ljude uz određene preduvjete koje mora imati,
činiti i živjeti čovjek, a to su vjera i pravednost u vjeri.
Dakle,
duša je zaista besmrtna što znači da živi, da je živa.
Nadajmo
se da ne spava vječni san i da nije na mukama vječnim.
Imati
dušu znači živjeti, živjeti za druge. 24.10.2023. 23:01
„Odgovori
mu Isus: »Ako me tko ljubi,
čuvat
će moju riječ
pa će i
Otac moj ljubiti njega
i
k njemu ćemo doći
i
kod njega se nastaniti (Iv
14,23).”