Tri
su etape u životu čovjeka koji se oduševi za Isusa Krista.
Kao
prvo, takav vjernik nastoji biti učenik koji je što sličniji
svetima i samome Bogu na čiju sliku je stvoren. Dakle, vjernik mora
raditi u negativnom smislu: mora se rješavati svojih grijeha, mora
se neprekidno duhovno čistiti od nakupina praha i pepela, mora svoje
srce vježbati u čistoći poput predanoga ratnika koji se uvježbava
za opasan i težak boj.
To
sve ne bi vjerniku pošlo za rukom kad ne bi neprekidno molio Boga.
Moliti se može na najrazličitije načine, moliti je potrebno po
ustaljenim i provjerenim obrascima Katoličke Crkve, moliti se mora u
bilo koje vrijeme i pri bilo kojoj prilici; netko mudar je rekao:
„Molite na pola, molite više puta, molite kako god znate, samo
uvijek, često i bez prestanka molite.”
Vjernik
trenira svoje srce postovima, odricanjem od svega što mu je previše
milo, a nije po zapovijedi Boga i nije dobro za vjerski život.
Također mora što češće zamoliti Gospodina da mu stvori čisto
srce.
Kao
drugo, kada se vjernik navikne moliti, Bog mu daje u izobilju
duhovnoga poticaja koji proizlazi iz milosti Boga i iz Božjega
izobilja. Tako vjernik postaje Božji, a Bog postaje vjernikov.
Najučinkovitija je molitva blagovanje Tijela i Krvi Kristove,
zahvaljivanje Bogu i promatranje Svetoga pisma.
I
treće, vjerniku preostaje još treća etapa koja je izuzetno
pozitivna, a to je svjedočenje za Gospodina Isusa Krista u čitavom
svijetu. Svjedočiti se može naviještanjem Radosne vijesti,
zajedničkom obiteljskom molitvom, ali i šutnjom u dobrim djelima;
svjedočiti se može skromnošću i poslušnošću za Božju riječ i
zapovijedi; svjedočiti se može božanskim izobiljem i milošću, to
jest milostinjom gdje vjernik ne pazi kome daje milostinju i koliko
će odvojiti za neko milosrđe. Velika je milost kada vjernik
promatra Boga zajedno s onima koji su u nevoljama i bolestima, koji
su zarobljeni grijesima – to je milost raskidanja okova, a također
i milosrđe u velikoj pravednosti u vjerskom životu.
Post,
molitva i milostinja uvijek idu zajedno, istovremeno i neodvojivi su.
Čak i najveći svetci to su znali, a za početnike u vjeri su
obavezni preduvjet da se netko može nazvati kršćaninom i čovjekom
dobre volje.
16.06.2021.
12:30
„Ta
eno: tko sije oskudno, oskudno će i žeti; a tko sije obilato,
obilato će i žeti.” 2 Kor 9,6
Inteligencijom
se nekada, ne tako davno, nazivala skupina mudrih glava u nekome
manje obrazovanom okruženju, primjerice izraz „gradska
inteligencija” bi označavao mudre i rukovodeće ljude nekoga
grada.
Danas
inteligencija nema nekog velikoga udjela u upravljanju. Štoviše,
inteligencija se stavlja u službu rukovodećih i upravitelja.
Inteligencija više nisu mudre glave već ljudi koji imaju određene
darove i kojima se mjeri koliko su ti darovi inteligencije vrijedni,
odnosno korisni za rukovodeće ljude i one koji nisu obrazovani.
Istinsko
obrazovanje teže je steći danas nego u stara vremena kad je neka
mudra glava u svome obrazovanju učila o svemu što je bilo poznato
ljudima. Danas je to nemoguće, ljudi se rano opredijele učiti i
raditi samo jedan uži segment sveopćega znanja. Takvih segmenata
ima sve više i više i stoga su potrebni upravitelji koji okupljaju
ekipe obrazovanih ljudi oko nekog posla ili zaduženja.
Inteligencijsko
ropstvo izgleda puno gore od dužničkog ropstva koje je zahvatilo
sve slojeve i zahvaća sve više ljudi.
Vrlo
je neobično inteligentnog čovjeka vidjeti u ropskom položaju. Ne
možete ga upitati ništa jer se njegovo znanje i umijeće plaća,
nije besplatno za širi puk, ali i zato što inteligentan čovjek u
nekoj službi ne smije „odavati poslovne tajne”.
Samo
naviještanje Radosne vijesti Isusa Krista jest besplatno i nema
poslovnih tajni iako je Gospodin Bog za mnoge veliko otajstvo i Tajna
koja se otkriva ljudima u njihovoj vjeri u Boga.
U
svijetu je sve rjeđe potrebna vjera, inteligencija ne mora imati
povjerenja u poslodavca ili visoke moralne stavove kao u kršćanskom
vjerskom životu.
U
svjetlu vjere pravednost je jako važna, ali pravosuđe nema tako
veliki autoritet kao visoki moralni standardi. Moral je za vjernike
važniji od pravosuđa iako preporučuje poštivanje zakona.
Na
sudu pravde vjernik ne mora podložiti svoje moralne odluke odlukama
zakona. Na primjer, vjernik može oprostiti zločincu koji mu je
ukrao imovinu iako bi po zakonu pravosuđa bilo potrebno pristupiti
tužbi i progonu kradljivca koji se mora iskupiti zakonodavcu zbog
krađe, odnosno vratiti ili platiti kaznom svoj zločin.
Opraštanje
potpada pod veoma visoke standarde vjernika te se on ne može
nazivati Isusovim učenikom ako takve standarde slabo ili nikako ne
zadovoljava, ako traži zakonskim putem da kradljivac ispašta za
zločin.
Vjernik
Kristov u svijetu ima i osjeća dužnost i pravo opraštati
zločincima. Također se ima pravo osigurati i braniti protiv
zločina.
Moral
je daleko iznad zakona. U vijek je tako bilo i zauvijek će tako
biti.
Za
vjernika s visokim moralnim standardima inteligencija je manje važna,
iako je dobrodošla, nego važnija je vjera u Boga.
Gospodin
Bog je taj koji daje mudrost i duhovne darove vjerniku te vjernik
može imati i blokade ili poremećaje u zaključivanju u medicinskom
smislu, a da mu Bog ipak podari mudrost života koja se sastoji u
poniznosti, skromnosti i poslušnosti zapovijedima Božjim.
15.06.2021. 21:25
„Govorite
i činite kao oni koji imaju biti suđeni po zakonu slobode. Jer
nemilosrdan je sud onomu tko ne čini milosrđa; a milosrđe likuje
nad sudom.” Jak 2,12-13