Saturday, January 9, 2016

Svjetonazor


Lagano me dira noćni zrak po licu,
tiho sad se budim, zoru najavljujem
i čekam prvi zimski znak, onu pticu
koju prvu čujem i koja dojavljuje

da dolazi vrijeme potrage za hranom
jer će prvi posao biti mladi ptići
koji gladni su već s prvim danom
i kojima treba prvo sjeme stići.

Radujem se jutru u šalici crne kave,
vijesti sve su iste još od prošlog dana.
Već su dugo moje noći zdrave,
to je bio važan dio moga plana,

a sad radujem se novome početku,
zbog njega i nebo danas sniježi.
Bolje reći da se radujem svršetku
stare zime jer pristižu dani svježi,

dani mladi, dani ispunjeni nadom,
bilo kojom, čak i onom političkom
jer ću započeti opet s novim radom,
s novim ljudima i s novim svitkom

u kojemu redat će se prigovori
u slobodi mojoj, u slobodi silnoj
gdje i svaki drugi progovori
demokratski o slobodi umilnoj.

Moj je svjetonazor ptičje perspektive
i na meni najbolje se vidi
koliko je bilo povoljne aktive
da se svaka zvjerka malo stidi,

da se oni gore spuste malo sve do gnijezda
ako rano rane i ako su vrijedni
jer svi koji lete visom putem zvijezda
ne vole se naći gdje su bijedni

ili gdje su mali, gladni i smrznuti
kao mladi vrapci što se uvijek jave prvi
i kojima treba svatko malo spuznuti.
Oni raduju se najmanjemu, sitnoj mrvi

koja dovoljna je danu i lako se dopremi.
Od te hrane mlada ptica brzo jača,
ona kao prvi znak već proljeću stremi,
lako leti iznad smijeha, iznad plača.

Sad se sjetih mladih orlova i jastrebova,
kako li tek oni rastu prema klisovima.
Jedan vrabac ispod moga krova
znak je prvi zbivanja u visovima.
09.01.2016.  05:25


Friday, January 8, 2016

Vatreno krštenje


Još Ti želim govoriti. Od pregleda objektivnoga svijeta oko mene kojega subjektivno doživljavam, isto tako subjektivno gledam u Tebe, Isuse, koji si jedini objektivan. Duha si dao ljudima, svakome je oganj stigao na tjeme. Progovorili su subjektivno i ipak se u Tvojoj objektivnosti svi dobro razumjeli.
Smijem li reći da su ti plameni jezici s neba koji su se pokazali nad svakim pojedincem u narodu zapravo na neki način znak novoga rođenja u Tebi, to jest znak su rođenja naroda u cjelini i pojedinačno. Udahnuo si Duh svoj i dao novi život svima.
Kao što Gospodar nad vojskama stvori čovjeka udahnuvši mu svoj dah, dah slobodne volje i pada u grijeh, tako i Ti, Isuse dahnu s neba gdje sjediš s desne Ocu, pošalje Duha Svetoga, dobrog duha za svakog čovjeka, duha spasenja u kojemu se čovjek poželi krstiti.
Ti prilaziš kao jedina objektivna Osoba na svijetu, a prilaziš svakome u najvećoj intimi i u središtu ljudske osobnosti svakome posebno i u neki drugi čas. Prilaziš svakoga časa, ali Te ne čuje čovjek u svakom trenutku. Čovjek osobno i intimno doživi susret s Tobom kada Ti se otvori i tada kaže da si u tom času i k njemu došao. Tako čovjek Tebe doživljava subjektivno.
Svakome, kojega obratiš, prirediš nezaboravan doživljaj i daješ mu sposobnost pregleda čitave objektivne okoline jer si Ti tada sav u čovjeku i čovjek je sav u Tebi. I dalje ima slobodnu volju i pada u grijeh, ali ima načina upitati Te i zaprositi bilo što pa tako i oproštenje.
Tada kad si svima dao Duha, govorili su stranim jezicima i razumjeli se. Svi su slavili Boga.

Kada si apostolima svojim poslao Duha Svetoga bio je to rođendan Crkve Tvoje, kršćanske.
Dao si apostolima i sljedbenicima novu slobodu, slobodu ovisnosti o Tebi. A to je zaista ona istinska sloboda, dar vatreni koji pada kao blagoslov na tjeme, na čeoni režanj ljubljenoga čovjeka koji Te sluša i slijedi. Već prije su bili kršteni vodom, a sada ih krsti i rodi Duhom Svetim i ognjem ljubavi, ovisničke ljubavi i privrženosti Bogu i ljudima.
Život ljudski ovisi o dahu Božjem, a život vječni visi u Duhu Tvojem.

Zašto si se Ti želio krstiti kao pravi čovjek, vodom iz Rijeke gdje je Ivan Krstitelj krstio na obraćenje od grijeha, Ti koji si svet, to jest nisi u svojoj slobodi grešan kao čovjek? Želio si ispuniti sve što su proroci i Pisma o Tebi rekli, želio si ispuniti i nadopuniti Zakon Mojsijev, želio si uroniti u čovještvo jer si znao da si došao skinuti grijeh ljudski sa svakoga čovjeka. Prije Ivana Krstitelja nije postojalo krštenje vodom radi obraćenja ljudskih srdaca. Ivan se poslužio značajnom simbolikom pranja čovjeka od grijeha. A grijeh je uzeti plod sa stabla spoznaje dobra i zla.
To Tvoje krštenje izgledalo je bezazleno. Krstom Ti se je poslije bilo krstiti, Mukom i uzimanjem svih grijeha svijeta na sebe, smrću i pohodom podzemlja pa uskrsnućem Tvojim kao pravednika pred Ocem kojemu si uzašao na nebo.
I moje krštenje je bilo veliko obraćenje i ne bez muke, i dar Duha Tvojega.
Zašto bi bilo čije krštenje bilo manje vatreno nego što je bilo ono Tvoje na križu? Vatra krštenja Tvojega vatra je ovisnosti o ljubavi Tvojoj prema čovjeku, a za čovjeka je vatreno krštenje ljubav Tvoja koju mu nježno daruješ pomazanjem i u naintimnijem slobodnom središtvu svakoga od nas, ljudi, u duhu našem.
Kad si se dao krstiti na Rijeci, Tvoja vatra je dotakla samo Ivana Krstitelja koji Te polio vodom. Ivan je Krstitelj vidio Duha Svetoga u obliku goluba kako silazi na Tebe i time si Ti krstio samoga Krstitelja jer on Te je tada jedini prepoznao i u duhu svojemu vidio puno značenje Tvojega uranjanja u zemaljsku rijeku.  Posljednje što je Ivan Krstitelj učinio svojim sljedbenicima bilo je da im ukaže na Tebe: “Evo Jaganjca Božjega”. I krenuše sljedbenici Ivana Krstitelja za Tobom, krenuše i postadoše sveti apostoli Tvoji, Tvoja Crkva kojoj ćeš po uzašaću na nebo poslati Duha slobode ovisnosti o Tvojoj ljubavi i predanosti čovjeku. Taj Duh slobode ovisnosti o Tebi su nad ljudskim glavama oni ognjeni znakovi, oni plameni jezici i slavljenje Tebe, Boga na svim jezicima svijeta. 08.01.2016. 21:32


U danima Njegovim


O svemu i svačemu Ti želim reći, Isuse, svoju riječ. Slika svijeta mijenja se iz dana u dan, a ja uvijek imam predodžbu kako će već sutra sve biti bolje, kako ćeš sve okrenuti na dobro. Imam taj dojam već neko vrijeme da dolaze bolji dani ovome svijetu. Da li me na tu pomisao navode ratovi, krize, terorizam? Pa da, i to. Došlo je vrijeme koje ne može ni po kojoj osnovi potrajati. Lakše je nadati se brzom završetku ratova nego u miru strahovati od i najmanjeg sukoba. Usred poprišta dolaziš Ti i donosiš velike nade za narode i pojedince jer ipak se nešto kreće i svak se za nešto bori. Nema stagnacije, varljivoga mira u svijetu u kojemu se najviše i kuhaju ratovi, napadi, zločini, spletke, likvidacije i slično.
Mnoštvo se ljudi i naroda prepliće kao što se već neko vrijeme događa u virtualnom svijetu, od kada smo se umrežili svi uzduž i poprijeko. Nezaustavljivo se širi demokratski poredak i rezultira brojnim sukobima zbog ideologija koje se napuhavaju i šire velikom brzinom, učestaloću i velikom promjenjivošću. Svijet je zagazio u plićake i na staze duhovnosti jer u Duhu Tvome, našem Duhu Svetom iste su okolnosti: čovjek ubrzanim tempom raspolaže mnoštvom različitih informacija i svjesno i nesvjesno dolazi do samospoznavanja. Ljudi ne samo da nemaju vremena nego prakticiraju brzo i spontano zaključivanje, čovjek čuje najrazličitija mišljenja i komentare i proširuje mu se svijest, naglo i nezaustavljivo. I svi, i svatko želi komunicirati. Ljudi kušaju život, stvarni život, a ne onaj koji bi mogao biti jer nema toliko mašte koliko ima stvarnih raznovrsnih događaja.
Vidim Te u svemu tome, Isuse; vidim dobro tamo gdje mnogi govore da je zlo. I dobro govore, svjesni su što je zlo i postaju svjesni da su zli. Svjesni su zla na svijetu, i onoga sasvim profinjenog, a samo još jedan mali ili malo veći korak ih dijeli od spoznaje kako je to zlo koje ne izvire iz ljudskih želja za mirom i potrebe za nekim zalaganjem oko popravljanja sve ili samo neke štete svijeta. Zlo se danas lako proširi u obliku informacije, i najmanji čovjek na svijetu može si dopustiti da dođe na naslovnice zbog nečega o čemu samo prije nekoliko godina nitko ne bi ništa čuo i znao.
Od introvertiranih ljudi postajemo ekstroverti, sve je na stolu. Sva mišljenja, svi problemi ljudskoga života dobivaju pravo na komunikaciju prema velikom broju ljudi i iako mnogi nemaju internet, čuju sve od onih susjeda koji donose informacije s drugih i udaljenih krajeva svijeta. Svatko se izražava i time daje društvu mogućnost uvida u unutarnje stanje velikog broja ljudi, čovjek je u fazi kada dobiva dijagnozu. A kad dobije dijagnozu, čovjek zna s čim se mora nositi, artikulirao je problem i vjerojatno je na pola puta do izliječenja.
Čovjek je zao. To je dijagnoza. Usprkos tome, svaki čovjek se nada i bori za dobro, za manje zlo. Čak se i o globalnoj klimi dogovaraju svi, ali još ne znaju odluku i zaključak provesti u djelo. No, bit će. I to će biti uskoro. Bit će jer ima ljudi koji znaju kako se riječi provode u djelo, a imaju i pažnju kao pojedinci čije se mišljenje čuje po čitavom svijetu. Tako dolazi do usklađivanja dobrih mišljenja i dobre prakse, prakse na temelju koje ovaj zao svijet ipak opstaje već dugo. Dobri savjeti lakše se prihvaćaju upravo zato jer je čovječanstvo stiglo do spoznaje da je negdje bila greška u povijesti. Greške se ponavljaju u silnoj želji i potrebi da se ispravi što više grešaka u što kraćem roku jer će nam inače uskoro svima biti čak tri stupnja toplije, a to znači propast mnogih građevina ljudskih.
Duh ljudski je na djelu. I u crnom srednjem vijeku bio je tako duh čovjeka u položaju traženja brzog rješenja protiv prevelike prevage zla u svijetu. Srednji vijek je iznjedrio na taj način mnoge lijepe i humane ideje koje su se počele provoditi u djelo. Crkvi Tvojoj, Kriste, dobro su došli prigovori da se preispita i učvrsti. Sada i te ondašnje jako humane ideje propadaju jer čovjek je ipak zao.
Što god pokušalo čitavo čovječanstvo, zaključak je isti: čovjek je i dalje sam sebi najveći neprijatelj.
Uskoro dolazi, kao i toliko puta prije u povijesti, Božji zahvat, Tvoj zahvat, Isuse. Samo Ti možeš pomoći čovječanstvu sada, samo Ti možeš spasiti i izliječiti svijet koji pokušava naći rješenja za nove i goruće probleme koje danas već puno jasnije vidi.
Isuse, daj da progledam. Ako hoćeš, možeš me izliječiti. 08.01.2016. 20:17


Kap vode i malo mira


Kada dijete dolazi na svijet, kad se nevinost rodi, ona je na mukama i plače. Ništa nije tako čisto i nedirnuto, tako nježno i krhko kao novorođenče. Mnogi misle treba ga maziti i paziti, ali svaki pokušaj da se ugodi pridošlici nije dovoljno dobar. Grubost naše pokvarenosti i težina naših grijeha svaljuju se na dijete u obliku velike dobrodošlice odraslih. Mislimo da smo nježni kao pahulje, ali i pahulje su preteške za novorođeno biće, toliko je nevino i čisto.
Kada je Isus ušao u sinagogu prvi put nakon svojega krštenja i predstavio se kao Mesija, Sin Božji, dočekali su ga sa zgražanjem, sablažnjavanjem i optužbama. Sin Božji je čovjek, to je ono što se ne može samo tako protumačiti, čak je i teško u to iskreno vjerovati, a naročito je teško povjerovati ili pokušati si predočiti da je taj čovjek, po svemu isti i pravi kao i svi drugi ljudi, zapravo toliko svet da nema niti traga od grijeha na njemu. Dvije činjenice koje se potvrđuju u rođenju svakoga djeteta, svakog čovjeka na kugli zemaljskoj. Jedino što novorođenče na sebi nosi je nasljedstvo u krvi, to jest istočni grijeh, posljedice prvoga grijeha prvih ljudi Adama i Eve, nasljedni grijeh, sklonost oholosti, pohlepi, požudi očiju i srca. Upravo se zbog toga krštavaju mala djeca, nevini ljudi kako bi im krštenje opralo taj istočni grijeh, to nasljeđe u krvi i mesu. Krštenjem malo dijete postaje otvoreno za duhovni razvoj, krstiti dijete nikada nije prerano, uvijek s tim kasnimo.
Isus je mogao i očekivati da Ga neće ljudi shvatiti i prihvatiti. No, doživjeti pogrde je ipak bilo teško iskustvo za Bogočovjeka. Poslije je otišao iz sinagoge i poveo obične ribare, apostole-poslanike svoje s kojima će utemeljiti novo nebo na zemlji, Crkvu kršćansku.
Osobina običnih ljudi je često ta da ne kompliciraju puno oko pristupa novorođenom nevinom djetetu. Često pripovijedaju da su maloj bebi dali vrlo rano čvrstu hranu i da je to malo dijete počelo jesti normalno i bez ikakvih problema. Danas je to manje pojmljivo.  Danas sve više pripravljamo posebno oplemenjenu tekuću hranu i filozofiramo kako dijete ne može ništa drugo osim te posebne hrane i majčinog mlijeka. Često ne damo djetetu niti kap obične prokuhane vode dok ne navrši neku stariju dob, a dijete nam često plače i mi ne znamo zašto jer kompliciramo. Ima roditelja koji drže tada dijete neprekidno u naručju i budnim okom paze na nj, umotavaju ga u svilu i meke tkanine, ne daju mu da diše od silne pretjerane pažnje odraslih, okupiraju ga dudama-varalicama, zvečkama i slično, izmišljaju nove posebne nauke i filozofije o njezi djeteta. No, ništa to ne pomaže nevinosti koja je pristigla u svijet teških grijeha.
Kao što je Isus često puta izmakao podivljaloj gomili ljudi koja Ga je željela fizički napasti i, po mogućnosti, raniti ili ubiti, tako i novorođenče ima snagu nepojmljivu u svojoj nevinosti.
Dijete izgleda tako krhko i žalosno, bespomoćno i slabašno i ljudi često pretjerano hrane svoje male bebe, hrane ih posebnim umjetnim pripravcima u kojima zapravo leži sjeme kasnijih učestali bolesti, onih koje se javljaju često zbog nepravilne prehrane i općenito nepravilnog načina života.
Često nakon rođenja djeteta ne mislimo kako ćemo imati još djece. A to je ono najnormalnije i najprirodnije što se djeci može dogoditi, a i odraslima. Njegujemo mi svi, roditelji, obitelj, daljnji rođaci, susjedi, kumovi, prijatelji, zakonodavci i tako redom, to jedno jedino malo i bespomoćno dijete te ono zaista ne stigne niti poželjeti jednu kap vode i malo mira.
Danas čitamo kako je Isus, Gospodin nahranio svoje sljedbenike, mnoštvo ljudi, žena i djece samo s nekoliko kruhova i dvije ribe. Nevinost je jača od grijeha. Malo novorođeno dijete ima sve što mu je potrebno, a još i daje od sebe. Treba ga samo poslušati, prihvatiti i povjerovati da je nedužno, nevino i u tome mu je najveća snaga jer ništa tako ne ugrožava opačine naše, koje mi pokušavamo liječiti jedni na drugima, kao čistoća mladog nevinog srca. Ako povjerujemo novorođenčetu, hranit će nas i pojiti božanskim darovima, a jednoga dana kada odraste, uzvratit će nam istim načinom i istom mjerom. Ne moramo ga opterećivati našim umovanjima jer već je dovoljno opterećeno našim sebičnim pristupom.
Kao što je Isus pristupio običnim ljudima, pastirima i ribarima koji Mu povjerovaše jer nisu imali velika znanja i koji su Ga slušali u svemu, tako dolazi i prinova u društvo. Jednostavnošću i nadasve prirodnim porivima treba vjerovati tom veliko čudu na svijetu, nevinosti novorođenoga djeteta jer nevinost pobjeđuje sve što grijeh učini, grijesi naši preslabi su i nemoćni pred čistim dječjim srcem. Malo dijete je jače od nas kao što je i Svetac Božji, Isus koji je došao kao čovjek bez ljage grijeha, uvijek jači u nježnosti i krhkosti svojoj i nedužan je pobijedio vrli i jako pametan svijet. Novorođeno dijete obnavlja društvo i što više djece ima na svijetu, to je veća nada u brži oporavak svijeta jer ništa nam tako ne pomažu znanja i blaga našem društvu kao što pomažu nevina dječica. 08.01.2016. 06:27



Thursday, January 7, 2016

Srce - izvor


Bog naš želi biti naš Bog i da mi budemo njegov narod. U tu svrhu govori: “Dat ću im srce da me poznaju da sam ja Gospodin...” (Jr 24,7 ). Ivan govori da je “Sin Božji došao i da nam je dao razum, da upoznamo Istinitoga. Mi smo u Istinitome, u njegovu Sinu Isusu Kristu. On je Istiniti, Bog i vječni život. ( 1 Iv 5,20 )”. Ivan sve to govori radi zajedništva Boga i naroda Njegova ( 1 Iv 1,3 ), a taj narod sam ja.
Spoznaja je ljubav, zajedništvo i vječni život.

U mojoj nutrini je Isus, a iz Njegove nutrine probija izvor koji me iznutra obnavlja. Isus je srce naroda svojega.
Okrunjeno trnjem, srce Isusovo s jedne strane ima bodlje, a iza svakoga trna dolazi i jedan trn koji stoji s vrhom prema gore. Kruna Kralja je u isto vrijeme i Muka i kraljevstvo nebesko, to jest Muka Isusova je Radosna vijest. To je kruna srca Isusova. To je srce moje, i radost, i bol. Jedno bez drugoga ne ide.

Dati srce Bogu znači poslušati Ga pažljivo. ( Izr 23,26)
Tvrdokorno srce je zatvoren duh.
Srce koje je zatvoreno i ne razmišlja jest kameno srce, a srce koje promišlja u dubini svojoj jest srce od mesa, nov duh.
Bog je Adamu udahnuo svoj dah i time je Adam postao živa duša.
No, Adam i nasljednici njegovi zatvorena su duha i kamenih srdaca pa Isus postaje to novo Srce ljudsko, novo srce od mesa, novi duh kada Isus šalje Duha Svetoga na sve ljude i daje im priliku za vječni život koju prije nisu imali, prije Utjelovljenja. Tek poslije umrli pravednici će ugledati svjetlo dana.
Lakše je sanjati i maštati nego čitati i učiti, slušati i pamtiti. Lakše je reći “ja to znam” ili “Bog ravna sa mnom i mojim životom” nego upoznati Boga molitvom i promišljanjem onoga što o Bogu znamo, čuli smo ili čitamo. Jer ljubav Mu je mila, poznavanje Njega samoga, Boga našega, a ne žrtve ljudske ( Hošea 6,6 ).
Mudre izreke, glava 23, redak 26
“Daj mi, sine moj, srce svoje,
i neka oči tvoje raduju putovi moji”.

Srce zbog mirisna začinjena vina može govoriti ludosti (Izr 23,33). Kako tek trijezno srce može biti mudro!
Knjiga proroka Jeremije, glava 29, redak 3;5
“Ali vam ne dade Gospodin do danas razuma da shvatite, očiju da vidite ni ušiju da čujete”.
“Vodio sam vas pustinjom četrdeset godina; odjeća se na vama nije izderala niti su se sandale na vašim nogama raskidale. Kruha niste jeli; vina ni drugoga opojnog pića niste pili, da biste znali da sam ja Gospodin, Bog vaš.”
Isus je moje oči, moj sluh i moj razum.
I što više postim, to sam Mu više zahvalna. I što pažljivije slušam, i što češće čitam o Isusu, to mi je toplija duša i tim bolje vidim ono što spoznajem.

Knjiga proroka Ezekijela, glava 36, redak 25sl
“Očistit ću vas od svih vaših nečistoća i od svih kumira vaših. Dat ću vam novo srce, nov duh udahnut ću u vas! Izvadit ću iz tijela vašega srce kameno i dat ću vam srce od mesa”. Tako je Isus konačno jedinstvo između Boga i njegovog naroda.
Mi se moramo zaista očistiti i svima oprostiti prije nego što poslušamo riječ Božju i prije pričesti jer Riječ je Euharistija, jer Isus je Gozba naša. Ako se dobro očistimo, Boga ćemo gledati i dok nam bude govorio, gorjet će srca naša. 07.01.2016. 22:07



Kruha preko pogače


Nije ništa čudno u tome da čovjek bježi nekamo u bolji život.
Nije ništa čudno u tome da po našoj zemlji hodaju ljudi čiji su očevi i djedovi došli ovamo u bolji život. I nije čudno da se negdje teže uklapaju, a negdje lakše. U svim zemljama svijeta ti ljudi prvo moraju naučiti kako će se sporazumijevati jer su različitih kultura, jezika i odgoja.
Na pojedinim mjestima postoje gušće naseljena središta takvim ljudima u kojima se oni osjećaju jedinstveno u svojim ugodnijim životima, ali i u svojim problemima prilagođavanja.
S jedne strane su postigli bolji život, a s druge strane su još uvijek nezadovoljni, i uvijek će biti, jer su ostavili svoju zemlju.
Postoje države koje izgrade čitav kompleks za te pridošlice, no, to je već getoizacija, to je samo dokaz da nisu prihvaćeni i da nemaju udjela u novoj zemlji, bilo u problemima, bilo u izgrađivanju zemlje. To samo znači izolaciju za pridošlice.
Normalno je i uobičajeno da pridošlica stvara prijateljstva i veze, da uči i polaže ispite i da doprinosi razvoju zemlje u koju je pristigao u potrazi za boljim životom. Apsurdno je kad bi pokušao uvesti iste probleme koje je imao u svojoj zemlji i od kojih je i pobjegao.
Taj proces prilagođavanja pridošlica, naročito ako ih ima u velikoj navali, osjećaju svi stanovnici, i oni domaći i oni pridošli. Najčešće treba barem nekoliko generacija provesti svoje živote u novoj domovini prije nego što se pridošlice uključe aktivno i konstruktivno u sve pore društva svoje nove domovine, uza svu nostalgiju prema staroj domovini ma kakva ona bila kada su iz nje morali bježati u novi život.
Postoji uvijek ideja o povratku na rodnu grudu. To je više san koji se ponekad ostvari, ali uglavnom ne.
U modernim migracijama u svijetu kao globalnom selu manje dolazi do izražaja gdje stanujemo i živimo, a više se gleda jesmo li zaposleni kao cijenjeni stručnjaci koji utječu na jako širok teren za koji nema ograničenja, državnih granica i starinskih barijera. Postati dobar u svom zanimanju i govoriti puno jezika postalo je važnije i uobičajeno više nego stanovati na jednoj stalnoj adresi i prijateljevati samo s bliskim susjedima, ovo potonje je već zastarjelo.
To sve ne znači da država i njihovih granica ne treba biti. Još uvijek ima naroda koji nema internet, puno ih ima takvih, i koji ne znaju i ne moraju znati o strujanjima po cijelom svijetu, a još uvijek postoji jako, jako puno nepismenih ljudi. Najčešće ti nepismenjaci ne znaju zaista pročitati niti novine, niti se snalaze na portalima već najčešće slušaju vijesti putem radio-valova i televizije, gledaju značajne i manje značajne slike i filmove. Neki od njih nađu prijatelje svugdje, a mnogi se nastoje držati zajedno sa svojima. A tko su ti njihovi? To su možda oni koji govore svoj prvi, materinji jezik jer niti jedan drugi nisu naučili, ali to su također i oni koji vole pogledati iste TV-emisije i iste, dobre stare filmove koje razumiju samo oni u svom uskom krugu.
Nekada su geyevi bili rijetki, a danas mnogi nastoje postati gey samo zbog mode i radi poistovjećivanja svojih problema sa sličnim problemima većih grupa ljudi. To su problemi prilagođavanja. Mi smo imali jednog ped... pardon, transrodnu osobu u razredu koja je bila uvijek zanimljiva zbog svojega životnog stajališta koji je bio drugačiji od stajališta svih ostalih trideset pet učenika i bio nam je kao maskota razreda. Nikada se nije požalio da nema jednako pravo na jedinicu ili na odličnu ocjenu ako je dobro naučio ono što smo svi morali naučiti barem za prolaz u viši stupanj obrazovanja. Bio je dobar prijatelj i imao je neke bolje prijatelje, a naročito prijateljice dok se s nekima manje kompao i rjeđe.
Danas bi taj čovjek bio odbačen od sebi slične grupe ako ne bi agresivno tražio kruha preko pogače. To jest, danas transrodna osoba ili pridošlica u nekoj zemlji traži svoja prava na taj način da zahtijeva da svih trideset pet učenika u razredu, odnosno čitava zemlja moraju misliti kao što misli taj peder jer inače bi bio ugrožen čovjek u tako naprednom društvu.
To je fašizam. 07.01.2016. 04:49


Wednesday, January 6, 2016

Tri kralja, mudri ljudi


“MUDRI LJUDI STVARAJU VIŠE PRILIKA NEGO ŠTO IH NALAZE”
Francis Bacon

 Mudar čovjek namuči se u životu dok ne shvati da ništa ne zna, da je malen i priprost.
Priprosti, obični  ljudi nadareni su mudrošću u svojoj jednostavnosti.
Tako možemo reći da su nepismeni vrijedni pastiri samo milošću Božjom i svojim nesumnjivim povjerenjem postupili najmudrije što se može u svijetu kada su prihvatili vjerovati u Boga novorođenog, a najveća tri mudraca koji bijahu i kraljevi svojih zemalja samo su im to svojim napornim trudom i razmišljanjima i potvrdili.

Popular posts