Kršćanska
odnosno katolička vjera je opća, univerzalna.
Riječ
'katolik' ili 'katolički' to i znači: sveopći, generalan,
univerzalan, otvorena uma, svegrleći, sve-u-jednom i tako dalje. Na
svijetu ima mnogo katolika, ima ih koji nisu 'službeno' katolici, to
jest nisu kršteni u Katoličkoj Crkvi, ali su po svemu, po svojoj
vjeri i po svome raspoloženju katolici.
Mnogi
govore da nisu redovni u Katoličkoj Crkvi na misnim slavljima dok
neki drugi redovno pohađaju nedjelje i ostale svetkovine.
Mnogi
vjeruju u svoga umišljenoga Boga, a mnogi žarko traže što bi bilo
istinski pravovjerno dok u tome Katolička Crkva uvelike pomaže.
Većina
tih ljudi slični su po svojim osnovnim i posebnim uvjerenjima, po
svojim interesima i zauzetosti u razgovorima. Mnogi vjeruju u Boga,
ali slabo prate učenja Katoličke Crkve, Katekizam, na primjer, koji
može biti od velike pomoći.
Sve
su to ljudi koji su uvijek ili često raspoloženi za Boga koji je i
Ljubav, i Istina, i Put, i Život, i Kruh, i Piće, i Milost, i Otac,
i Dijete, i Sin.
Mnogi
ljube pravdu i pravednost, ima ih koji su zaljubljenici u istinu i
iskrenost, ima ih koji za svoju obitelj i za njihovo zajedničko
dobro čine nevjerojatna, lijepa i dobra djela. Mnogi su često
raspoloženi kad treba učiniti neku manju ili veću uslugu, mnogi su
liječnici, mnogi su znanstvenici i umjetnici, a svi od reda griješe
u vjeri i također su i grešnici. Štoviše, često ti ljudi imaju
neki teret na sebi kojega bi se rado riješili pa bi činili još
veća dobra djela i korisna za okolinu. Mnogi ne vole da se po njima
vide njihovi tereti. Gotovo svi dobro su zamaskirali svoje najveće i
najtajnije životne nevolje. Ponajviše ima onih koji potajno žarko
vjeruju Kristu i nadaju se.
Većina
katolika zna da se žrtva Isusova na križu nikada ne može zaslužiti
i, po toj logici gdje je Isus dao život svoj za sve ljude, većina
katolika ne može shvatiti da je pakao, u čije postojanje čvrsto
vjeruju, vječan; pakao vidimo svuda oko nas, a možemo i pokušati
zamisliti još gori pakao, od toga i strahujemo. Ali da pakleno
stanje može vječno postojati, mnogi misle, niti jedan čovjek nije
zaslužio.
Isus
govori o vratima paklenim, o mjestu gdje je plač i škrgut zubi i to
nam se ne čini tako strašno kao pakao koji gledamo u svijetu,
ubojstva, ratovi, pojedinačne strašne sudbine i kao pakao kojega mi
u sebi pokušavamo zamisliti. Vjerojatno je tamo sasvim drugačije
nego što mislimo jer i Božja ljubav i milosrđe je nešto što ne
možemo čuti, vidjeti, ni zamisliti u njegovoj veličini.
Za
usporedbu, katolici nisu oni ljudi koji nemaju razumijevanja i nisu
raspoloženi za druge, to jest za Boga.
Koliko
znamo, mnogi se obrate u milosti Božjoj, neki sporo shvaćaju i
polako se vraćaju Gospodinu, neki pak se obrate u jednom hipu. Neki
su zagrijanoga srca, a drugi su hladni kao led.
Zar
postoje ljudi koji se ne bi nikada htjeli vratiti iz pakla u raj ili
čistilište?
Ako
je takav pakao kako ga mi zamišljamo, vječno stanje, kakav je
smisao, koji smisao je vječnosti pakla?
Katolici
uglavnom svakodnevno mole Boga za duše u Čistilištu i mole Isusa
da dovede u raj sve duše, osobito one kojima je najpotrebnije Božje
milosrđe. Nisu li oni najgori među nama najpotrebitiji smilovanja i
milosrđa Božjega? Ovi drugi su barem u nešto malo većoj milosti i
mogu se u molitvi još posvetiti svakodnevno, malim koracima. Ali oni
okorjeli...prije ili kasnije se sudare sa smrtnom opasnošću i dođu
k sebi. Dogode im se muke i patnje, gubitak nekoga i bol, dogodi im
se nešto jako teško te nemaju snage više za zlo već traže samo
Božju ljubav i milost, mada to čak i ne mogu pokazati. To je kao
neki nužni povratak Bogu, da se ljudi opamete, da ne dođu u najgore
stanje pakla.
Ovi
što zarađuju na prodaji živih ljudskih organa, na patnji osoba
koje nagovore da abortiraju jer je to 'za veće dobro', naravno da će
dospjeti iza vrata paklenih, ali za čitavu vječnost...?! Kad bi
netko rekao: neka pate dok ne shvate i još malo dulje, dok se ne
slome.
Uzgred,
mnogi su ljudi osuđivani nevini i propatili su mnogo zbog tuđih
zločina, a mnogi sveci su se predali patnjama dragovoljno radi
oprosta Božjega puno većim grešnicima od njih.
Eto,
ne želimo u pakao, ne u onaj vječni i zbog toga svaka žrtva i
svaka nevolja je prilika da učinimo pravu stvar, to jest da
'doprinesemo Isusovim patnjama ono što im nedostaje” – spasenje
duša iz paklenih opasnosti.01.10.2024. 17:00
„Pavlovo
nastojanje oko pogana
Radujem
se sada dok trpim za vas i u svom tijelu dopunjam što nedostaje
mukama Kristovim za Tijelo njegovo, za Crkvu (Kol 1,24).”