Gospodin Isus je uskrsnuo.
Gospodin Isus je uzašao s desne Boga Oca.
Gospodin Isus je začet po Duhu Svetom od Marije Djevice.
Gospodin Isus je nahranio mnoštvo ljudi s malo kruha i dvije ribe.
Gospodin Isus je držao propovijed na Gori.
Gospodin Isus je izgonio zloduhe.
Gospodin Isus se preobrazio.
Gospodin Isus je liječio bolesne.
Gospodin Isus je oživljavao mrtve.
Gospodin Isus je pobijedio smrt.
Ta i mnoga druga otajstva, nadnaravna djelovanja Isusa Krista neprekidno promatramo u vjeri. Ima ipak jedno otajstvo koje smo malo zanemarili promatrati kao obični i prosječni vjernici katolici:
Gospodin Isus je naučavao u Hramu kad je imao dvanaest godina.
Obično tada promatramo Isusovu majku i zemaljskoga oca koji su ga dugo tražili.
Otajstvo naučavanja o Isusu Kristu nije samo moralna uputa koju je vjernima dao Gospodin Isus na Gori. To otajstvo je također potrebno promatrati u molitvi, kao nadnaravan događaj jer kad je Isus htio, ljudi su Ga slušali i bivali posvećeni Njegovim propovijedima. Često je znao naš Gospodin Isus reći kako vjerujemo zato jer smo vidjeli čuda Njegova, ali zapravo se najviše vjernika obrati i povjeruje na temelju naučavanja, kad čuje dobru propovijed, kad čuje Božju riječ jer ona je ta koja djeluje nadnaravno u nama i vrši volju Oca našega da se obratimo i postanemo duhovni ljudi i vjerni Bogu našemu.
Bog nam je objavio samoga sebe. Prva zadaća učenika Isusova je također da svjedoči, ne da također objavljuje sebe, i da objavljuje Isusa Krista. Ako je tko ušao dublje u otajstva Kristova, taj zapravo zna po sebi samome i po svojoj vjeri kako će svjedočiti i objaviti Isusa Krista.
Naučavanje, svako vjersko katoličko naučavanje jest, dakle, objavljivanje Isusa Krista. Pri tom naučavanju osnovni je podatak koji naglašavamo taj da je Isus Krist Bog koji je došao na zemlju i da je došao kao čisti Svetac koji nije bio okaljan grijehom, ali bio je jedini čovjek na zemlji bez grijeha, bio je Pravednik. Mora se naglašavati da je Isus naš Bog, a Bezgrešno Začeće je stvorenje. Bog naš, Isus Krist uzeo je tijelo ljudsko od Marije Djevice i postao ljudsko stvorenje, a ostao i dalje naš Bog, Bog koji je postao stvorenje kakvo je sam stvorio u izobilju ljudskih stvorenja.
Bog nije stvorio grijeh, grijeh je jedina razlika nas ljudi po kojoj se razlikujemo od Isusa, čovjeka.
To je naučavanje. Iako imamo obrazac kojega zovemo simbolom i Ispovješću vjere katoličke i makar je naša Ispovijest vjere sastavljena od dogmatskih članaka, mi tu vjeroispovijest možemo otajstveno promatrati. Otajstveno promatranje zahtijeva razmišljanje, učenje i razumijevanje te molitvu i sakramente. Najljepša nadogradnja vjerskoga života je neprekidno učenje kako se naučavala naša vjera u Isusa Krista. Naučavati Boga koji se objavio ljudima u svojim propovijedima i naučavanju znači spoznavati samoga sebe velikom brzinom i točnošću, znači prosvijetliti vlastitu pamet i steći mnoštvo darova Duha Božjega kao što je razlikovanje duhova i djelatna ljubav prema drugima jer kada spoznajemo sebe, spoznali smo i uzljubili druge ljude, a poklonili smo se Kralju našemu, Isusu.
Čovjek mora biti pismen da bi učio, a to znači da mora od prvoga dana slušati naučavanje i naučiti mnoge riječi koje kasnije neće čuti u obrazovanju i kada nauči čitati i pisati, a čitati može naučiti svako dijete koje je naviklo slušati o ljubavi Boga Stvoritelja. Čitati znači pokušavati s razumijevanjem otkrivati značenje pisma, ljudskih riječi koje su ljudi napisali, a koje im je Bog dao.
Sve svoje znanje možemo djetetu prenijeti kada ga poučavamo Katekizmu Katoličke Crkve jer dijete će nam postaviti sva važna i ključna pitanja na koja iskreno odgovaramo.
No, postoji i naučavanje odraslih u kojemu se također i iz početka čita Katekizam. Toga moramo biti svjesni: nećemo ništa naučiti ni sebe, ni druge ako ne čitamo Katekizam kao prvo gradivo za učenje propovijedanja i naučavanja.
Možemo samo zamisliti i pretpostaviti kakve je probleme Isus imao prilikom svoga naučavanja nas, lijenih mozgova i okorjela srca. Da, uzalud ulažete ogromne napore da nešto shvatite ako se niste pošteno ispovijedili i riješili svoje sebičnosti i umišljenosti, svojih zavisti i ljubomora, svojih bolesnih ambicija. Osnovni preduvjet za promatranje otajstva naučavanja jest izuzetna poniznost prema gradivu koje slušamo i učimo, sricanje i slovkanje svake riječi s poštovanjem prema Riječi koja je naš Bog. Ne moraš se klanjati čovjeku, ali kada te naučava, poželjno se klanjati temi o kojoj se naučava; glavna tema je Gospodin Isus Krist, prorok i naučitelj Božji. Ako to ne zaboravimo, tada svaka riječ koju čujemo dobiva na težini, tada nam ne mogu misli odlutati, tada se ne može dogoditi nesporazum i nerazumijevanje onoga što se uči.
Teško je narodu tvrde šije naći poniznost u sebi koja je neophodna da bi Bog mogao u naša srca uliti svoju logiku koja nam potom daje upute o tome kako treba razmišljati. No, kad jednom počnete tako učiti, slijedi vam neopisivo bogata nadogradnja u vrlo kratkom roku.
Evo kako prorok Hošea, glava 4, redak 1-4; i redak 6 prenosi i naučava volju Boga:
"Čujte riječ Jahvinu, sinovi Izraelovi,
jer Jahve se parbi sa stanovnicima zemlje.
2Nema više vjernosti, nema ljubavi,
nema znanja Božjega u zemlji,
već proklinjanje i laž, ubijanje i krađa,
preljub i nasilje,
jedna krv drugu stiže.
3Stoga tuguje zemlja i ginu svi stanovnici
s poljskim zvijerima i pticama nebeskim
te ugibaju i ribe u moru.
6Moj narod gine: nema znanja;
jer si ti znanje odbacio,
i ja odbacujem tebe iz svećenstva svoga;
jer si Zakon svoga Boga zaboravio,
i ja ću tvoje zaboraviti sinove."
Isusa Krista oslovljavaju s "Rabbi", to jest "Učitelju", a On to prima, ali i predbacuje pismoznancima svoga vremena da hlepe za tim naslovom kao da za ljude ne postoji samo jedan Učitelj - Bog:
Evanđelje po Mateju, glava 23, redak 6-12
6Vole pročelja na gozbama, prva sjedala u sinagogama, 7pozdrave na trgovima i da ih ljudi zovu ‘Rabbi’. 8Vi pak ne dajte se zvati ‘Rabbi’ jer jedan je učitelj vaš, a svi ste vi braća. 9Ni ocem ne zovite nikoga na zemlji jer jedan je Otac vaš – onaj na nebesima. 10I ne dajte da vas vođama zovu jer jedan je vaš vođa – Krist. 11Najveći među vama neka vam bude poslužitelj. 12Tko se god uzvisuje, bit će ponižen, a tko se ponizuje, bit će uzvišen.«
utorak, 18. travnja 2017. 5:01:59