Dva
pitanja se postavljaju u današnjem Evanđelju; zašto je gubavac
naglasio Isusu da ga može Isus ozdraviti ako hoće?
„Ako
hoćeš, možeš me očistiti”.
Zar
nije sve volja Božja? Nije, naravno, zlo nije volja Božja, ali
ozdravljenje
jest. No, Isus naglašava svakome tko se pred njim izjasni i zamoli
izlječenje, da ga je vjera bolesnika spasila (ne samo izliječila
nego i spasila od vječne smrti). Prema tome, naš Gospodin, koji
želi da se svi ljudi spase, želi izliječiti gubavca ukoliko je to
dobro za spasenje gubavca.
No,
i kada je dobro za spasenje, izlječenje se ne mora dogoditi ako
bolesnik nema vjere u Isusa da je Božji Sin, Gospodin Bog.
Dakle,
ako gubavac zna i vjeruje da je Isus Mesija, Isus ga može
izliječiti.
Ali
Isus uvijek pita: što hoćeš da ti učinim? Moguće je da Isus vidi
puno više problema kod bolesnika pa ne zna što bolesnik želi,
odnosno što mu je potrebno od Boga. Što je to što samo Bog može
dati bolesniku?
Otpuštenje
od grijeha.
Bolesnik
očituje svoju vjeru u Isusa jer je po vjeri vidio da je Isus Bog
svemogući i pravedan. I tako prilazi Isusu i odmah traži ono što
mu je potrebno i što želi, a to je izlječenje od gube, mada je ta
želja pomiješana s potrebom da se izvuče iz izolacije u kakvoj su
morali živjeti gubavci.
Možda
je gubavac u svojoj odbačenosti spoznao da samo Bog može urediti
stvari među ljudima, međuljudske odnose, odnos prema ugroženima i
potrebitima. Jer gubavac nije rekao „pomozi moju nevjeru”, nije
rekao „Isuse, Sine Davidov, smiluj mi se (ovaj je vjerojatno tražio
oproštenje grijeha i izlječenje) i nije rekao: „Isuse,
spasi me” ili „kći mi
umire” ili „sluga mi je bolestan” i slično.
Rekao
je „Ako hoćeš, možeš me očistiti”.
Priznao
je božanstvo Isusovo, kleknuo pred njega, očitovao je svoju vjeru i
točno rekao što želi. Isus se smilovao, ali nije gubavcu rekao da
ga je vjera spasila već da ne razglašava ljudima da ga je Isus
očistio.
No,
Isus ga je vjerojatno spasio i
od grijeha, i od
vječne smrti kao i sve one
kojima je izlječenjem donio novi život, vjeru i kraljevstvo
nebesko.
Drugo
pitanje se opet odnosi na ponašanje raznih ljudi koje je Isus
spasio. Mada je želio ostati diskretan, spašenici to nisu poštivali
pa su razglasili po svoj okolici da ih je izliječio Isus i da je on
Prorok i Bog. Čak i Svećenik čija je zadaća posvećenje, ali i
liječenje.
Mnogi
su spoznali da će Isus pasti kao žrtva, da će prinijeti sam sebe
kao žrtvu za spas bolesnika i svih ljudi.
Isus
je znao da će ga vodeći farizejski stalež progoniti i osuditi na
strašnu smrt zbog toga što je opraštao grijehe ljudima i spašavao
ih, a i zbog svoje zavisti i straha za sebe, a također i zbog
nevjere njihove i nerazumijevanja kada je bilo jasno da je on Božji
Sin.
Tako
je Isus morao pobjeći u osamu, ali su ga bolesnici
tamo također pronašli.
Tako
je Isus liječio, izgonio zloduhe i činio čuda, ali njegov se čas
Muke neumitno
približavao. 11.01.2024. 12:57
„Zbog
toga me i ljubi Otac
što polažem život svoj
da ga opet
uzmem.
Nitko mi ga ne oduzima,
nego ja ga sam od sebe
polažem.
Vlast imam položiti ga,
vlast imam opet uzeti
ga.
Tu zapovijed primih od Oca svoga (Iv
10,17-18).”