Blagoslovi
umirenja i utjehe za duše redaju se kao da je sve na mjestu, kao da
je nestalo i nereda, i ratova, i zlobe, i jada, i ljubomore.
Riječi
nerazumne, iracionalne obećavaju da nema patnje večeras na ovome
svijetu već da su samo ugodni snovi pred nama.
Siromasi,
gdje vam je večera? Gdje vam je postelja? Gdje vam je srce i riječ
Božja?
Bogataši
i bogatuni, Isus danas govori vama: „Prodaj sve što imaš i podaj
siromasima, bolesnicima.”
Isus
ne veli „daj siromahu svoje bogatstvo i čitav svijet će zaista
biti miran”. Ne, Isus govori da uvijek postoji netko tko će od
tebe kupiti po povoljnoj cijeni nešto što mu je potrebno. Bogatstvo
nije zlo. Ni dvorci, ni kule, ni imanja, ni konji, ni igrališta, ni
automobili. Pošteno ćeš zaraditi neku svotu novaca koja se može
dijeliti na mnoge manje potrebe. Bitno je riješiti se svoga
bogatstva, a ne popraviti svijet koji nikada neće biti onako miran i
uređeno savršen kako nekima izgleda večeras.
I
večeras ljudi negdje ratuju, mrze, svađaju se. Kao i uvijek.
Blagoslovit
ćeš svoje snove i na lak i brz način se približiti kraljevstvu
nebeskome.
Prodaj
sve što imaš, ali ne prodaj sebe, tijelo svoje, svoju dušu i um,
svoju duhovnost koja ti je potrebna da bi postao savršen. Da bi
mogao ići za Bogom i slijediti Ga.
Bitno
je promijeniti sebe, popraviti svoj život. Ne ubijati. Ne govoriti
lažna svjedočanstva. Ne dolaziti krađama do bogatstva, to je
smrtni grijeh.
Bogatuni,
na temelju čega ste stekli svoja bogatstva?
Bogatstvo
je kao neka masa kamenja u nekom rudniku; tko prije, brže i lakše
pokupi što više kamenja i natovari na sebe više nego što mu je
potrebno i više no što može nositi, taj postaje kradljivac jer
nije dopustio drugima da ponesu neki kamen za sebe. Što ti je
potrebno više nego što ti je potrebno? Da te zarobi, osakati? Mnogi
su bogataši postali bogati jer su bogatstva naslijedili. Još više
je onih koji kradu. Preguravaju se do rudnika, odgurnu od sebe druge
ljude jer su jači i grabe, to jest kradu kamenje od slabijih koji ne
stignu uzeti ništa.
Države.
Mnoge države koje postoje zato da bi ljudi, obitelji i narodi
živjeli u boljim uvjetima, zapravo ubiru od tih ljudi, obitelji i
naroda malo po malo dok ne sakupe ogromno bogatstvo kojim bi se mogle
izgraditi kuće i stanovi, ceste i škole. To bogatstvo siromasi
nikada ne dožive, inače ne bi bilo siromaha kada se zbroje imanja
koja imaju države i kada se to podijeli na broj obitelji ili broj
ljudi koji pripadaju državi. Država napiše zakone i pravila kojima
obećava siromasima pravo na dostojanstvo i tada pokrade siromahe.
Država,
to su bogatuni.
Da
nemaju kome uzeti, nikada ne bi bili bogati i nikada ne bi bilo
države.
Ako
se netko još pita zašto bi davao svoje bogatstvo drugima, odgovor
je razumljiv: da bi imao blago na nebu, zauvijek. Neće spasiti
svijet, spasit će barem sebe.
Kada
je bogati mladić upitao Isusa što mu je činiti da baštini život
vječni, izgledalo je kao da ima sve, kao da je perfekcionist, bogat,
pošten, častan i bez pametnih ideja. Pade mu na pamet da na ovome
svijetu postoji nešto što on još nema: život vječni. Dakle, htio
je sve. Grabio je i grabio pa čuo Učitelja te Ga još nazvao i
dobrim Učiteljem, toliko je tome bogatome mladiću izgledalo sve
lijepo i dobro na ovome svijetu i što god je poželio, kupio je.
Nije imao pojma što želi i što je život vječni, znao je samo da
ne želi umrijeti. Mislio je očigledno da je život vječni samo
onaj jedan kamen koji mu nedostaje jer sve, baš sve drugo je imao.
Samo
nije imao sebe. I nije imao ideja, nije imao puno pameti. Kada je
Isus odgovorio na njegovo pitanje i pojasnio mu da se mora osloboditi
robovanja bogatstvu, nije mu baš bilo jasno kakve to veze ima sa
životom vječnim. Jer bogatstvo te tjera da sve gledaš kroz imanje,
kroz blago, kroz novac. Obuzima te malo po malo i može te
ograničavati u svjetonazorima, sužavati tvoje poglede, kvariti
tvoje rezoniranje, uništiti tvoju duševnost, plemenitost, poštenje,
dobrotu i milosrđe.
Bogatun
misli da sve može kupiti, onaj mladić je valjda čuvao svoje sve
imanje da ima više za život u budućnosti.
Postoji
prispodoba Isusova koja govori o takvoj naravi: neki je čovjek svoje
bogatstvo pospremio i rekao svojoj duši: „E, sad uživaj do mile
volje”.
„Bezumniče”,
odgovori mu Bog: „Još noćas će se zatražiti tvoja duša od
tebe. A ono što si stekao, čije će biti?”.
Bog
Otac otkrio je Isusovo kraljevstvo malenima, siromasima. Oni znaju
što je život vječni iako možda ne znaju kako bi bogati i
pametnjakovići mogli ući u njega. Maleni i siromasi vide jasno
koliko je licemjerje ovoga svijeta.
Preduvjet
je, dakle, slijediti Boga, Božjega Sina, Božju Riječ, Isusa
Krista, a to se čini tako da se ne krade i da se vrati ili daruje
ono što se ukralo; da se ne svjedoči lažno, da se ne živi u
lažima i zavaravanju da su svi ljudi takvi i da tu nema pomoći, i
da je važno napuniti želudac, odjenuti se, sve staviti u se, na se
i poda se i da se tako čeka svaki dan propast svijeta; potrebno je
biti vjeran, a ne živjeti bludno i preljubnički; potrebno je ne
poželjeti tuđe žene, muža, tuđe stvari, tuđega kamenja.
Bog
daje kišu i sunce svim ljudima.
Bog
daje blago svim ljudima.
Bog
daje život vječni svim ljudima. I upute kako će uzeti taj vječni
život, imati ga u izobilju, ne gorjeti u paklu i pokloniti se Bogu
zbog straha ili tek tada kada se Bog dokaže pred čovjekom.
Bog
traži vjeru i povjerenje od svih ljudi. Jer je Zaručnik
čovječanstva kao što je ženi muž ili mužu žena: ne traži
bogatstvo, traži povjerenje.
A
to maleni imaju, imaju puno vjere i povjerenja, puni su pouzdanja u
Boga. I već imaju život vječni. I ako se obogate, mogli bi ga
izgubiti. Mogli bi prestati pouzdavati se u milosrđe Isusovo i
početi se oslanjati na novac. Još uvijek imaju vremena izgubiti
život vječni što im ga je Bog darovao.
Najveći
strah mnogih siromaha je bogatstvo.
Zato
se neprekidno hrane na izvoru života, u Euharistiji.
Da
zadrže snagu i ostanu pravedni, dobroga vida, zdrave pameti, da
zadrže sebe i blago koje imaju, Isusa Krista.
17.08.2020.
20:51