Friday, April 28, 2017

Veo slobode


Nikad nisam bila zaljubljena,
a da prvo nisam uzljubila Boga,
kao porođena odmah zasnubljena.
Samo nisam bila svjesna toga

da se ljubi Ljubav prva
pa u njojzi nalazi se par,
od ljubavi jedna mrva
i od srca manji žar.

Često su mi predbacivali:
"Ti voliš ljubav, ti ne voliš mene"
i pri tome su me odbacivali,
zbunjene ostavljali su moje zjene.

Zbog te prve moje strasti
morala sam kasno sresti Krista
i obratiti se pa početi rasti,
spoznavši da On je Ljubav čista.

Tada tek mi postalo je jasno
zašto njeguju svi ljubomoru
kad je svako biće meni krasno
i kad čeznem rajskom dvoru,

nitko nije Boga mi poznavao.
A toliko sam se trudila!
Samo Bog moj mi je davao
da sam sretna uvijek se probudila.

Tada stigao si, sav bez jakih riječi,
ljubitelju sličan svome rodu,
i pokazao mi kako smrt se liječi;
kako da ne poklonim se tvome hodu,

kako da te ne dočekam dlanovima,
objeručke prihvatim te kao poslanika
koji me podredi svojim planovima
kad ti jedini si bio od Ljubavi slika.

Spoznah da su ljudi nesvjesni da gube
rajsko cvijeće ljubavničkih vrtova;
pohlepa ih mami umjesto da ljube,
samo grabe dalje poput divljih hrtova.

Spoznah što je život bio i što će tek biti,
ljubavno poslanje i istinska radost
ma koliko da se potrebno potruditi
za sve one koji traže vječnu mladost,

koji nisu naučili romantični zov
nego hlepe samo za sirenama,
kojima je drugačiji porođajni kov,
koji svjetlo žeđaju, ali među sjenama.

Za mene je kasno sada naći traga
na kojem sam nekada ja plutala
jer sam samo jednom bila draga,
ali više nisam nikada zalutala.
‎petak, ‎28. ‎travnja ‎2017.  03:58:57 

Thursday, April 27, 2017

Nepoznati zločinci


"Tko odozgor dolazi,
on je iznad sviju;
tko je sa zemlje,
zemaljski je i zemaljski govori.
Tko dolazi s neba,
on je iznad sviju:
što je vidio i čuo – za to svjedoči,
a svjedočanstva njegova nitko ne prima.
Tko primi njegovo svjedočanstvo,
potvrđuje da je Bog istinit.
Uistinu, onaj koga Bog posla
Božje riječi govori
jer Bog Duha ne daje na mjeru.
Otac ljubi Sina
i sve je predao u ruku njegovu.
Tko vjeruje u Sina,
ima vječni život;
a tko neće da vjeruje u Sina,
neće vidjeti života;
gnjev Božji ostaje na njemu."
Iv 3,31-36

Tko bi mogao biti taj koji ne prima svjedočanstva Isusova?
Oni koji ne hode u crkvu, ili oni što dođu jedamput u godini, ili oni za koje 'znamo' da su zločinci, ili možda oni koji češće naiđu na misno slavlje?
Zanimljivo je primijetiti: kada upoznate nekoga, možete s njim provesti puno vremena u praznim razgovorima, u ogovaranju, u lijenosti i manjoj ili većoj srdžbi, ali ne nalazite nikakva grijeha u tome, zaista ne primjećujete grijeh dok vam neki stranac izgleda kao lopov i zločinac sve dok ga malo bolje ne upoznate, a tada vam i on pomaže u ogovaranjima i srdžbi. Hoću reći da sam ja, kada god sam pokušala bolje razumijeti neku meni poznatu osobu, uvidjela da grijesi te osobe uopće nisu grijesi jer ta osoba nije svjesna potpuno što čini, a uzgred i pati poprilično i nenamjerno, nedragovoljno te nije ni približno slobodna u odlučivanju o izbjegavanju grijeha za koje ni ne zna; drugim riječima ja nalazim da su ljudi ni krivi, ni dužni kad ih upoznam.
Možemo uzeti primjer okorjelih zločinaca u povijesti čovječanstva. Ne želim nikoga braniti, a najmanje zle duhove, ali zar nisu mnogi od njih bolesnici kojima društvo nije bilo sposobno stati na kraj prije nego što su počinili velike zločine? Također društvo, to jest pojedinci u okolini samostalno ne mogu spriječiti moćnike ako i vide da se spremaju zločini. Prema tome: tko je kriv? Može li biti pojedinac, jedinka, individualac kriv za sve počinjene zločine i za sve svoje naredbe koje su drugi uredno izvršavali? Samo Jedan je ponio krivnju svih nas, Gospodin Isus Krist.
Možemo li reći da je društvo odgovorno? Da. Društvena odgovornost nam je ispod svake razine. Ona se očituje u bezbrižnom i 'nevinom' trošenju viška riječi koje se nužno pretvara u ogovaranje i lijenost.
No, ne smijemo suditi ljudima nego moramo osuditi grijehe sviju nas u svakoj prilici. To konkretno izgleda ovako: ne možeš nikome reći "ti si ovakav, ti si onakav" nego moraš biti svjestan da je grijeh na čovjeku kao kaput i reći mu kako mu "taj i taj postupak nije u redu, kako mu ne valja to što čini zato i zato i kako ne mislimo uopće isto što i on ili ona misli" kao što nekome kažemo kako ima lijep kaput ili mu kažemo da mu je kaput prljav ili mu kažemo da ga skine. To opet ne znači da čovjek ne može biti sav u grijehu nego upravo zato jer je sav u nekom grijehu kad je u grijehu, ne vidi to svjesno i slobodno. Kada pokušate smireno ukazati nekome na problem i ako zaista znate iskreno obrazložiti zašto je to problem i kako se rješava, nećete imati problema nego ćete steći prijateljsku osobu. To sve vrijedi za one koji provode sate i sate svakodnevno, danima, tjednima, mjesecima pa i godinama u - tračanju i ogovaranju. Možda ne idu u kafiće, ali se nalaze negdje oko crkve, u parkovima ili kod kuće.
Vrlo je teško uvijek naći granicu do koje se smije spominjati osoba koja nije prisutna, a da to ne postane ogovaranje s nekom ljubomornom i zlobnom primisli.
Jedini način na koji se može opušteno i normalno živjeti jest taj da si čovjek predoči da nikome na zemlji ne može dokazati krivnju, da je on sam kriv za puno toga i grešan, a da to zna samo on sam i neka si to prizna i neka se ispovijeda za to dok se toga ne riješi. Tada odjednom više neće biti blebetanja, niti vremena za ogovaranje.
Kako pomiriti riječi Svetoga Ivana apostola i evanđelista, pisca triju Poslanica i Otkrivenja, učenika kojega je Isus posebno ljubio, jedinog apostola koji je pratio Isusa do križa, učenika kojemu je Isus predao majku Mariju, jedinog apostola koji je umro u starosti prirodnom smrću i koji se nagledao Isusa iz Nazareta, uskrsloga Krista, kršćanskoga življa i koji je imao vremena za promišljanje svega što je doživio te na kraju potvrdio najviše puta u tekstovima da je naš Bog Isus Krist s Ocem i Duhom Svetim - Ljubav? Kako protumačiti da gnjev Božji ostaje na čovjeku koji ne želi povjerovati u Isusa Krista? Jednostavno, to je istina što Ivan govori, ali je također istina da nitko od nas, ljudi ne može reći za nekoga da ne vjeruje Bogu. Svatko to može reći sam za sebe, ali mu nitko ne mora povjerovati jer vjerojatno taj ne zna što priča ili se ispovijeda na pogrešnom mjestu.
Mnogi sve to znaju. 
Čemu toliko priče o svemu i radi koga?
Ponajviše zbog i radi onih kršćana koji to sve jako dobro znaju, a ne ispovijedaju se kako treba. U takvim slučajevima jako je teško živjeti i naviještati Radosnu vijest.
‎četvrtak, ‎27. ‎travnja ‎2017.  12:45:24

Preobražena stvarnost


Vjera u Isusa i vjera u to da je Isus uskrsnuo i preobrazio se duhom, dušom i tijelom, svet kakav je bio, bez grijeha i da je oživio od sigurne, definitivne i užasne smrti u kojoj su ga mnogi vidjeli tako izmučenog i izobličenog da je vjerojatno sličio samo hrpi mesa u lokvama krvi, nije uopće tako podudarno i jedno te isto kako mi mnogi često mislimo.
Razgovarati s Bogom i moliti Ga, doživljavati uslišanja jer molimo u ime Krista ranjenog i uskrslog, ispovijedati redovno svakoga tjedna svečano svoju vjeru i slaviti Vazmene blagdane znači vjerovati da je Isus uskrsnuo, ali vjerovati često na neki apstraktan način: često osjećamo i znamo da je u nama i oko nas, da je u svakom čovjeku kojega susretnemo, da djeluje u svijetu, ali nismo baš vični niti zamisliti, a naročito spoznati, da nije Krist pokraj nas i među nama samo duhovno. Tako nam je također teško shvatiti kako je to izgledalo kad se Gospodin ukazivao učenicima i ženama i kako je to izgledalo kad je na njihove oči uzašao na nebo.
Skloni smo više promatrati simbolički.
Povjerovati u uskrsnuće podrazumijeva borbu, znači boriti se. Vjerovati da je Isus uskrsnuo znači vjerovati da ćemo i mi uskrsnuti, to jest da će nas Bog u Kristu uskrisiti, ali kako će to biti kad smo grešni smrtnici, a Isus je Bog i Svetac Božji koji grijeha nije imao pa je lakše vjerovati da je Isus uskrsnuo, a mi da smo besmrtnih duša koje se odvajaju od tijela.
No, duša također nosi grijehe svoje, a tijelo ne mora biti grešno više nego duša. Osim toga, duša i tijelo su neodvojivi, nerazlučivi, oni su jedno te isto. Da, ali možda naš duh je taj dio nas koji odleti u nebo kad umremo, a kada to mislimo, sigurni smo da smo pri tim događajima pri svijesti iako mrtvi.
I tako razmišljajući, zapravo gubimo ono uzbudljivo oduševljenje žena i apostola koji se suočiše s Uskrslim, s Gospodinom. On i dalje bijaše i Bog i čovjek kao i za života na zemlji.
( U pakao nam uopće nije teško vjerovati jer smo bića koja se boje kazne jer kažnjavamo i sudimo i stvaramo sebi i drugima pakao, ovaj zemaljski život nam daje prepuno razloga da vidimo pakao potpuno ili manje svjesno.)


Biblijska ideja uskrsnuća ne da se ni u čemu prispododbiti s grčkom idejom besmrtnosti (Dufour, str. 1390). Prema grčkom poimanju često i mi razmišljamo, ali prema Bibliji duša odlazi u Podzemlje, to jest postaje "utamničenicom Šeola dok tijelo trune u grobu i to je samo prijelazno stanje iz kojega će čovjek Božjom milošću opet ustati, kao oda sna". Da, naša duševna zarobljenost bi mogla biti zbog naših grijeha jer znamo da Isus nije bio tako zarobljen već je propovijedao i naviještao mrtvima, dizao pravednike kad je umro i sašao nad pakao, odnosno došao u to Podzemlje.

Već se u doba nastajanja Staroga zavjeta zna da je Gospodin taj koji daje život i smrt jer imamoć nad svime. Tako vrijedi za ljude i sva živa bića. Bog je Onaj koji izbavlja ljudske duše iz rake:
Ps 103,4 
4Bog ti od propasti čuva život,
kruni te dobrotom i ljubavlju;

i vraća im život:
Ps 41,3; 
3Jahve će ga štititi i živa sačuvati,
sreću mu dati na zemlji
i neće ga predati na volju dušmanima.

I u Ps 80,19
19Nećemo se više odmetnuti od tebe;
poživi nas, a mi ćemo zazivati ime tvoje.

Duše prijatelja svojih ne ostavlja Šeolu i ne da da one ugledaju truleži.
Ti prijatelji Božji su slično što bi bili oni pravednici koji su ustajali iz grobova poslije časa smrti Kristove.
I sam psalmist pjeva i moli Boga kako i napominje Sveti Petar kada naviješta Krista u Knjizi Djela apostolskih, glava 2, redak 24-27:
"24Ali Bog ga uskrisi oslobodivši ga grozote smrti jer ne bijaše moguće da ona njime ovlada. 25David doista za nj kaže:
Gospodin mi je svagda pred očima
jer mi je zdesna da ne posrnem.
26Stog mi se raduje srce i kliče jezik,
pa i tijelo mi spokojno počiva.
27Jer mi nećeš ostaviti dušu u Podzemlju
ni dati da pravednik tvoj truleži ugleda.
28Pokazat ćeš mi stazu života,
ispuniti me radošću lica svoga."

Iz bezdana se donjega svijeta ulazi opet na zemlju živih  (Dufour, str.1391).
Još u Starom zavjetu čovjek udaren Božjom kaznom (odnosno u grijehu)  sličan je bolesniku na koga vreba smrt kao kod proroka Izaije, glava 1, redak 5-6:
"5Ta gdje da vas još udarim, odmetnici tvrdokorni?
Sva je glava bolna, srce iznemoglo;
6od pete do glave nigdje zdrava mjesta,
već ozljede, modrice, otvorene rane, ni očišćene, ni povijene,
ni uljem ublažene."
Čovjek je u grijehu nalik lešini koje se Smrt dočepala, ali se čovjek može obratiti kako i govori prorok Hošea, glava 6, redak 1-6 :
»Hajde, vratimo se Jahvi! On je razderao, on će nas iscijeliti:
on je udario, on će nam poviti rane;
2poslije dva dana oživit će nas,
trećeg će nas dana podignuti
i mi ćemo živjeti pred njim.
3Težimo da upoznamo Jahvu:
k’o zora pouzdan mu dolazak.
On će nam doći poput dažda jesenskog,
poput kiše proljetne što natapa zemlju.«
4Što za tebe mogu učiniti, Efrajime?
Što za tebe mogu učiniti, Judo?
K’o oblak jutarnji ljubav je vaša,
k’o rana rosa koje nestaje.
5Zato sam ih preko prorokâ sjekao
i ubijao riječima usta svojih;
al’ sud će tvoj izaći k’o svjetlost.
6Jer ljubav mi je mila, ne žrtve,
poznavanje Boga, ne paljenice."
Ova riječ proroka zornije nam govori kakva se cjeloživotna preobrazba mora dogoditi da bi čovjek u vjeri dostigao sigurnost u svoje uskrsnuće: sud je Božji strašan, ali proizlazi na svjetlost. Dakle, nepojmljivo je kakvo će biti naše uskrsnuće, ali je definitivno sigurno ukoliko pokušavamo spoznavati Gospodina koji je Ljubav, i osjećajna, i osjetilna, i organska, i tjelesna, i mentalna, i obuzima svaki živac ljudskog organizma, i afektivna, i emocionalna, i razumna, racionalna, umna i, nadasve, duhovna.
Bog će oživjeti mrtve, podignuti njihova trupla, probuditi one koji su legli u prah ( Knjiga proroka Izaije, glava 26, redak 19 : "19Tvoji će mrtvi oživjeti, uskrsnut će tijela.
Probudite se i kličite, stanovnici praha!
Jer rosa je tvoja – rosa svjetlosti,
i zemlja će sjene na svijet dati.").
Dakle, ipak se oko sedamsto godina prije Krista čulo i slušalo o uskrsnuću kojemu se vjerojatno mogu nadati svi, i više i manje grešni, ali oni koji pravedno hode, u pravednosti po Zakonu Mojsijevom od Boga, smiju se žarko nadati. U rječniku biblijske teologije, kojega su sastavili X.L.Dufour i mnogi vrijedni suradnici u izdanju KS 1993. govori se kako je to metaforičko uskrsnuće čitavoga naroda Božjega. Istinsko uskrsnuće otkriva nam tek Isus naš uskrsli. 
Pravednici koji trpe (Iz 53,10-11: 10Al’ se Jahvi svidje da ga pritisne bolima.
Žrtvuje li život svoj za naknadnicu,
vidjet će potomstvo, produžit’ sebi dane
i Jahvina će se volja po njemu ispuniti.
11Zbog patnje duše svoje vidjet će svjetlost
i nasititi se spoznajom njezinom.") najzad će ugledati kako im ustaje Branitelj i uzima njihovu stvar u svoje ruke (Job 19,25: 25Ja znadem dobro: moj Izbavitelj živi
i posljednji će on nad zemljom ustati.
26A kad se probudim, k sebi će me dići:
iz svoje ću puti tad vidjeti Boga."). Dakle, možemo biti sigurni da na neki način počivamo i spavamo u smrti, to jest da nismo neke duše koje bi bile pri svijesti kao duhovna bića s duhovnim tijelom i anđeoskim krilima koji napuštaju grob i mrtvo svoje vlastito tijelo te odlijeću prema nebu i oblacima. Ako smo pravednici, tada će nas probuditi Bog naš, Branitelj.
I još Danijelovo otkrivenje nam govori u Dn 12,2-3:
"2Tada će se probuditi mnogi koji snivaju u prahu zemljinu; jedni za vječni život, drugi za sramotu, za vječnu gadost. 3Umnici će blistati kao sjajni nebeski svod, i koji su mnoge učili pravednosti, kao zvijezde navijeke, u svu vječnost."
O ustajanju na vječni život pravednika i na gadost onih koji ne bijahu takvi govori se i u Knjizi o Makabejcima. No, moramo uvijek imati u vidu da nitko od ljudi ne može znati, niti smije suditi o pravednosti ljudi ili prijetiti vječnim paklom. Pravedan život  je odgovornost živjeti po istini onako kako je vidimo i onako kako smo sigurni i uvjereni.
Saduceji se izruguju uskrsnuću dok farizeji vjeruju da duša pokojnika ustane iz Podzemlja i vrati se u život te stupa u preobraženu stvarnost što je Bog čuva za svijet koji ima doći. Takvo je i ono poimanje što će ga Isus zadržati (Dufour, str 1393), ali i upotpuniti i nadopuniti (op.auct.).
Evanđelje po Mateju, glava 22, redak 30:
29Odgovori im Isus: 'U zabludi ste jer ne razumijete Pisama ni sile Božje. 30Ta o uskrsnuću niti se žene niti udaju, nego su kao anđeli na nebu.'


Isus je oživljavao ljude, ali ne odmah na vječni život. Bez sumnje, dao nam je da se uvjerimo kako samo On ima vlast uzeti život i dati ga. Rekla bih da nas ima koji često gubimo život u grijesima, a strah od pakla i prijetnje kaznom vrlo su blizu nekoj vrsti nevjere općenito. Kada kažemo da će mrtvi uskrsnuti često mislimo na obraćenje, na plodove sakramenata Krštenja, Pomirenja i Euharistije. Inače hodamo kao pravi pravcati mrtvaci po zemlji i kao takvi i umiremo. Uskrnuće je proces dugogodišnji kojemu je kruna preobraženje na kraju zemaljskoga života. Oni koji umiru već su i tako mrtvi, koji uskrsavaju na neki sud i tako su neplodni i truli. Ako još k tome vjerujemo u anđele, ne možemo tvrditi sa sigurnoću da nam anđeli ne hodaju po zemlji pa ako su dobri ti anđeli, vjerojatno ih ima i koji su anđeli smrti, a mi ih doživljavamo kao nas, ljude. Kao što      vinogradar obrađuje lozu i uništava trulež kako bi loza bolje rodila, tako možemo imati i sliku onih koji će biti podignuti ne na vječni život većna uništenje jer vječni život je Isus, kraljevstvo nebesko, a to je vjera naša. Kakva nam je vjera, upornost, nada i ljubav, toliko smo zaista konzumirali rođenje od Boga i toliko zaista živimo. Nije pakao samo rat i glad jer oni tamo stradali mučenici su prvi na nebu već se pakao jasno vidi u obijesti, grijesima i nesvjestici mnogih ljudi. U svakom slučaju uskrsnuće može početi sada ako već ne postoji sakramentalna vjera od prije.


Misterij uskrsnuća počinje s Isusom Kristom iz Nazareta. On uskrisuje mrtve, ali to je samo nagovještaj Njegova jedinstvenoga uskrsnuća i ono će biti sasvim drugačije.
Isus najavljuje svoje uskrsnuće, ali apostoli vjerojatno misle na uskrsnuće u Posljednji dan te im nije na pameti da će Isus umrijeti, i to u mukama, pa odmah treći dan uskrsnuti i dati im se vidjeti.
Da bi apostoli povjerovali potrebno im je iskustvo, iskustvo Uskrsa koji je i cilj i središte čitavoga Svetoga pisma i naše vjere.
Isus se pokazuje kao živ, ne kao utvara, već u svom vlastitom tijelu. No to tijelo izmiče uobičajenim uvjetima zemaljskoga života. Isusa tek prepoznaju kada se predstavi, kada Ga čuju i vide da čini sve što je vršio i prije svoje smrti. Židovske apokalipse opisuju Ga kao da je "u stanju slave".

Budući da se sav svijet olako odrekao Isusa u korist Barabe i zatvorio se prema vjeri dok su učenici bili u strahu, Isus se pokazuje samo apostolima svojim, učenicima i sljedbenicima pa čak ni stražari kod groba Ga ne vide, ne vide samoga Krista kao žene i apostoli.
Proslavljeni Krist je uskrsnuo točno kako je rekao i kako je bilo najavljivano u Pismima. To nam daje dodatnu vjerodostojnost izvještajima evanđelista. Uskrsli Krist je ključ razumijevanja čitave Biblije. Teologija spoznaje duboki smisao Isusova zemaljskoga života: Krist je bio očitovanje Boga koji je na zemlju sišao, On je očitovanje Božje ljubavi i milosti, vidljivost životna. Isus je Prvorođenac između mrtvih (Dj 26,23; Kol 1,18; Otk 1,5), ispunjena najsmjelija nada svakoga čovjeka vjernika i, budući da je "Gospodin slave (1 Kor 2,8; usp. Jak 2,1; Fil 2,11)", Isus je za ljude Tvorac spasenja (Dj 3,6) te pun božanske moći, Isus stvara sebi sveti narod (1 Pt 2,9sl) kojega vodi svojim stopama. U taj narod može ući svatko, svi su pozvani, ali svi ne izgleda da uspijevaju. No, nikad se ne zna jer tko smo svi mi da sudimo jedni druge i jedni drugima kad nas ne osudi niti Krist, Spasitelj.

Poslanica Svetoga Pavla apostola Efežanima, glava5, redak 14 :

14Zato veli:
»Probudi se, ti što spavaš,
ustani od mrtvih
i zasvijetljet će ti Krist.«


‎U Zagrebu, četvrtak, ‎27. ‎travnja ‎2017.  07:14:15

U danima ispraznosti


U danima ispraznosti moja duša čami,
noć mi više nije prilika za stih
već me mnogi zao duh poput vile mami 
kako ja bih potrčala da upoznam njih.

Već ih dobro poznajem jer srela sam se s njima,
vikali su da su gazde u mom srcu
koje još odonda averziju ima
prema svim osvajanjima njihovim u grču.

Oni kažu kad ih spoznam da će mene usrećiti.
Vidjela sam ljude pod takvom komandom,
postali su zvijeri, kao mržnja otresiti
i već postali su dežurni pod mojoj verandom.

Nikad nisu meni prepoviše smetali,
ali nikada se ne zna kad će udariti.
Sjećam se da brzo su se kretali,
više ih je bilo pa su htjeli mi udaljiti

koncentraciju na dobro i na molitvu krasnu.
Imali su umotane rogove i papke
i zahtijevali od mene riječ mi časnu
kao da se može tako zalijepiti kapke,

praviti se časnim pred nečasnim stvorom,
odgovarati mu dobro i sve čisto,
ne sluteći da te hvata vlastitim ti izgovorom. 
Njima ne mora se pretvarati moje oko bistro.

Kako oni će završiti, to se dobro zna:
krdo svinja gostit će ih pred provalijom
ili će se spetljati kao leglo zmija;
možda će poroditi se društvenom anomalijom.
‎srijeda, ‎26. ‎travnja ‎2017.  21:11:22

Wednesday, April 26, 2017

Jedini lijek za mrzitelje



Često se vraćam na istu temu, nosim onaj isti, dobro poznati križ. Ne činim to namjerno već silom prilika. Smuči mi se i znam da pogrešno postavljam osnovni problem jer mi je već samo od toga mučno.

Prijatelj mi počinje stvarati neugodnosti zato jer sam označena, ali nikada to ne bi otvoreno priznao već nalazi tisuću izgovora i razloga zbog kojih se udaljava od mene ili se srdi na mene.

Moje srce je potpuno svjesno glavnog problema među nama, to je i problem mnogih ljudi oko nas.
Tako postajemo svi označeni i obilježeni: neki su za, a neki su protiv. Stvaraju se dva nasuprotna tabora. Klopka je takvih problema u tome što su oni puno veći od naših "za" i "protiv" uvjerenja. Na kojoj god bili strani, ne možete riješiti problem koji se počinje rastezati godinama, iz naraštaja u naraštaj.

Taj problem u srcima rađa mržnjom iako se ljudi opravdavaju ponajviše suprotnim - velikom pažnjom i ljubavlju, ali to nije iskreno i u tome spomenuti problem ima svoje temelje: nema iskrenosti i nema povjerenja te postoji puno mogućnosti da se zli duhovi razulare i raspojasaju.
Da ti mene voliš, naših problema ne bi bilo.
Mržnja ima stravičan poriv za osvajanjem. Nalazi si bezbrojne racionalne razloge. Uzrokuje sukobe pa se potom poziva na te sukobe kao da su oni uzrok problema, ali ne: uzrok su problema mržnja, zavist, ljubomora i zloba, oholost i pohlepa, obični, ali teški, smrtni grijesi ljudski.

Kad vas netko u sebi mrzi, a govori o ljubavi bez poleta, ponaša se bezbrižno, ali to je smo gluma, tada vi jako dobro prepoznajete taj prikriveni govor mržnje jer i sami se ponašate na isti način. U takvim slučajevima mržnja se može označiti kao obična mala netrpeljivost. No, zaista ljudi čitavo vrijeme jedni drugima nešto glume i lažu.

Prikrivena mržnja se taloži i "curi" kroz bjeloočnice, kroz usiljene osmijehe, kroz nadmeno držanje, kroz podsmijehe i kroz vrlo pristojne riječi kako bi se pokazala kao neko visoko-kulturno i napredno ponašanje, kao ležerni i opušteni osjećaj osobe koja se ne osjeća krivom i odgovornom, a to upravo dokazuje da su mrzitelji odgovorni za zlo i krivci za netrpeljivosti.

Nesposobnost obiju tabora da sjednu za stol i počnu razgovarati o ključnom problemu također je dokaz i znak nedostatka ljubavi i raumijevanja.
Da se volimo, odmah bismo riješili probleme najbolje što možemo.
Ta nesposobnost je također dokaz da smo nezreli, emotivni bogalji, a to smo postali upravo zato što ne ispovijedamo svoje smrtne grijehe te ćemo tako završiti kao retardirani ljudi koji ne mogu i ne znaju stvarati.
U tom slučaju pokorit će nas sve netko treći, nametnut će se neki jači, bilo oružjem, bilo kulturom.
To nikada neće riješiti probleme mržnje prema obilježenim ljudima. ‎srijeda, ‎26. ‎travnja ‎2017.  22:24:25

Mudri prolaznik


Nešto sasvim drugo, nešto novo
događa se trenom kada lomiš kruh,
više od raspeća čini Tvoje slovo
jer nevidljiv bio Tvoj je Sveti Duh.

Kako mi smo mogli tada spoznati
što Ti činiš za sve nas?
Kako itko mogao je znati
da mu Tvoje tijelo rađa spas?

Tek je nešto rekla nama Revelacija,
tek su nešto rekli apostoli,
a već do tada je bila racija
i u smrt su išli, puni boli;

tek se nešto ispred Tebe otkrilo
onim jadnim Tvojim poslanicima
kojima si ponudio svoje krilo
da im tugu Ti zamijeniš poklicima.

Da Ti nisi, Kriste, rekao im što si,
da si mudri prolaznik u svemu,
ne bi nikad spoznali ni tko si,
da si Onaj Bog što oteo je drijemu

zarobljeni narod i pokorne robe;
mjesto gline stvarali su si strpljenje
da unište sve kumire i sve snobe,
da nauče što je suvislo trpljenje

pa su spoznali da hoće kralja
što ih mjesto Mudra voditi mora,
a dobro su znali Mesiju iz dalja
koji nosi za sve odgovora,

da, dobro su Ga svi opisali,
ali nitko Tebe nije još dokučio
sve dok nisu Jedinoga Te otpisali;
vidješe Te kad si im razlučio

koliko su mali, umišljeni, dragi
i kako je postojala Mudrost prije svega;
tako zborili su Tvoji versi blagi,
tako vidjeli su Boga svoga, zavoljeli Njega.

A tek kad si prelomio pšeničnu žrtvu,
Ti im se pokaza da si upravo baš Taj
i tek tada digao si zemlju mrtvu
da postane njihov nebeski raj

jer si ih podsjetio na kraju što im reče,
da ćeš za tri dana uskrsnuti
kao što se loza na suncu ispeče
kad je čovjek hoće trudom otrsnuti

pa što više oko trsa radi,
to će lakše spoznati si vina
i što više na zemljici sadi,
prije vidi Božjeg Sina.
‎srijeda, ‎26. ‎travnja ‎2017.  11:44:35

Potraga za našom pjesmom


Pjesmom ću ti prići kao spas vremena
koja izgubljeno lutaju po čistilištu,
u kojima ostali su traci kršćanskoga sjemena
što mi ga ti preda da mi pjesme Boga ištu,

da mi Majku našu nestalno dozivaju,
da po kaldrmama lome stope i da lome koplja
dok svi tvoji dari daleko od mene plivaju,
da me slože kao što se složi hrpa mnoštva snoplja

izgubljenih dana i uspjelih pjesama, posinstava
što zbog tebe navikla sam ja naviješati i propovijedati,
a sve zato što sam porođena kao lijepa strava,
kao stravična ljepota koja ne zna zapovijedati

vlastitom životu da se bilo kamo i što prije makne
ili srcu vlastitome da potraži zaklon mrtve grude
prije nego što ga ova čežnja i potraga sva smakne
ili makar prekasno da odomaći one divlje sprude,

koji postojaše onog dana što se uporno i kobno vraća
u sve moje svagdašnjice, u sva moja prenočišta, 
da ti opet lađu tvoju razbijenom pjenom staklenom ispraća 
od šampanjca i od porinuća, od sveg čišća

jer su još za tih vremena bili rastanci svi savršeni,
a ne, kao oni poslije, nejasni, magloviti,
a, osim toga, nikad niti jedni nisu bili završeni,
nisu nikad bili, kao ovaj sada, tako vjekoviti.

Jesmo li zaslužili to, da li ja sam tome dostojna
da te uzaludno tjeram iz svih svojih misli večerima,
je li vrijedno toga da tu plodim kao smokva osojna,
da se dičim sa svim svojim bremenitim šekelima

srebra, zlata, meda, ulja i maslina, i pšenice
koji će poslužiti prije ili kasnije bar nebeskim pticama,
i kojima ću pogostiti, ponuditi zaklon ove sjenice
jer ja nikad ne znam dolaziš li to sa sivim grlicama

ili kao car u pratnji sve svoje ekipe i presjajne svite,
a možda i kao slavni konjanik i crni vitez, ili bijeli,
da me zaobiđeš il' mi blagosloviš oči, pokraj stupa skrite
da te ne gledaju kao žeravu od sunca što se dijeli

naokolo tako bezočno i nadasve bezobrazno darovito.
A nije me toliko briga za sve nas da bih zdvajala,
ali vidim da je ovo što se događa znakovito
kao zaljubljenost svih leptira što bi vječno trajala.
‎srijeda, ‎26. ‎travnja ‎2017.  00:15:21



Popular posts