UVOD
U
početku Adam i Eva bijahu savršen čovjek, savršeno ljudsko biće.
Nije
im ništa nedostajalo, nađoše se u Božjemu krilu, usred velika i
predivna vrta u kojemu je postojalo izobilje biljnog i životinjskog
svijeta.
Mogli
su gospodariti svime, imali su jedno drugo i nikakve smetnje ih nisu
mogle spriječiti u slobodnom i radosnom životu.
U
Duhu Svetome bijahu čisti, neporočni i nevini, a to je bilo sasvim
dovoljno da uživaju u životu, bez nevolja i prepreka, bez
opasnosti, bez bolesti, bez ratnih stanja.
Bog
Otac ih je stvorio takve, načinio ih je veoma dobrim kao
najsavršenije svoje djelo. Takva je bila volja Boga, da ljudi ne
budu usamljeni, nesretni već da imaju život u izobilju, a pod time
se podrazumijeva da su Adam i Eva bili potpuno slobodan ljudski par,
imali su gotovo neograničenu slobodu.
No,
očigledno je da im nije bila potrebna vjera, odnosno religija i
bogoslužje kakvo je poslije nastalo među ljudima. Njihovo
poklonstvo Bogu Ocu i štovanje Boga Stvoritelja sastojalo se od
jednog jednostavnog elementa, a to je posluh Bogu.
Bog
je zamislio živjeti u prijateljstvu s Adamom i Evom, pokazati im sve
životne divote, ali i razviti im svijest da bi mogli izraziti
zahvalnost Bogu za život, prihvatiti činjenicu da mogu biti potpuno
ovisni o Božjoj volji ako štuju Gospodina te da kroz takav odnos
spoznaju neograničeno savršenstvo postojanja.
No,
Otac naš nebeski je imao u planu prepustiti Adama i Evu njihovom
prirodnom načinu života i njihovom samostalnom razvoju pa im je
darovao i mogućnost da ostanu sami, bez Božje prisutnosti u
njihovim srcima. Da, Bog je od početka bio toliko ponizan da je
omogućio Adamu i Evi da zaborave na svoga Oca na nebesima, da Mu
kažu da se odmakne i da im ne smeta. Imali su slobodnu,
najslobodniju ljudsku volju. Mogli su uživati u životu i nisu
morali ostarjeti ili umrijeti nikada.
Da
bi Adam i Eva mogli spoznati koliko im je puno Otac darovao kad im je
prepustio slobodnu volju, morao im je Gospodin ponuditi nekakvo pravo
izbora, nekakvu alternativu.
Tako
Bog u rajski vrt postavi Drvo spoznaje dobra i zla, a potom i Drvo
života. Drvo života moralo je postojati kao mogućnost za svaki
slučaj, za slučaj da Adam i Eva požele okusiti plodove spoznaje
razlike između dobra i zla. Moralo je tako biti jer kako bi čovjek
inače mogao postati svjestan da mu je dobro ako to nije usporedio s
onim što je zlo i što nije dobro, a moguće je. Nakon što su ljudi
uzeli plodove Drva spoznaje dobra i zla, mogli su spoznati da se od
smrti mogu spasiti pomoću plodova s Drva života. No, postojala je
mogućnost da će ljudi postati manje savršeni u spoznaji zla te da
će tada pokušati ovjekovječiti svoju zlu narav plodovima s Drva
života.
Da
se ne bi dogodila kataklizma, da se ne bi ljudi uvalili u svoju
vlastitu propast, Bog Otac je već u samom početku dao jednu jedinu
zapovijed ljudima: s Drva spoznaje dobra i zla ne smiju se uzeti
plodovi kako čovjek ne bi postao smrtnik jer nepoštivanje Božje
zapovijedi je grijeh čija posljedica jest zlo, nevolja, bolest,
ratovi, starenje, umiranje.
Budući
da su ljudi prekršili tu jednu jedinu zapovijed i uzeli plodove s
Drva spoznaje dobra i zla, Bog nije imao izbora koji bi bio za dobro
čovjeka, mogao je učiniti samo jedno: udaljiti ljude od Drva života
kako ne bi ubrali s njega plodove i kao nesretni zločinci živjeli
vječno.
Gospodin
je imao u planu združiti ljude sa svojom božanskom naravi, pustiti
ljudima mogućnost da upoznaju božansku ljubav, dobrotu iznad svake
dobrote.
No,
grijesi ljudi postali su mrlja usred sterilne čistoće raja.
I
moralo je tako biti jer čovjek bez Boga još nije dovršen čovjek,
nije čovjek u onom pravom, božanskom smislu riječi.
RADOST
Bog
izabire ljude i daje im zadaće, ljudi dožive to kao svoj poziv.
Ulivene kreposti se daju svima, ali je pitanje slobodne ljudske volje
hoće li one djelovati svom snagom u svakom čovjeku.
Čovjek
uglavnom bira između života i smrti, između manjega i većega zla.
Kada primi dar i klicu vjere u jedinoga Boga, čovjek uglavnom
doživljava susret s nečim nadnaravnim jer takva vjera je jedini
način da čovjek svojim posluhom Bogu primi Boga u sebe. Kada se
dogodi to i prirodno i natprirodno stanje, čovjek ne spoznaje odmah
u prvom trenutku da i mnogi drugi ljudi dožive poziv Boga i dar
vjere na takav uzbudljiv i spasonosan način. Većina ljudi koji
dožive poziv izabranja od Boga ne zna što je potrebno učiniti, a
mnogi dugo drže i čuvaju taj poziv u sebi, slijede ga, ali oprezno.
Tko ima u blizini barem jednu sličnu osobu, taj će se toj drugoj
izabranoj osobi pokušati približiti.
Rađanje
vjere se događa neprekidno i u zajednici vjernika plodi i sazrijeva.
Ipak, svaki čovjek je jedinstven pa je i njegov vjerski poziv
jedinstven i različit od svih drugih poziva i izabranja.
Vjera
uvijek želi i traži nešto više od Boga za sebe jer kad čovjek
okusi tu istinsku duhovnost, sve mu drugo postaje nedovoljno, to je
zahtjev ljudskosti i zahtjev čovjeka da postane čovjek u pravom
smislu riječi. Tako vjernik spoznaje na svom vjerskom putovanju kroz
život da je posluh Bogu jedini ključ i način za rast vjere,
odnosno čovječnosti.
Čovjek
prikazuje svoj posluh Bogu, na taj način uzvraća Bogu za dar vjere.
U neprekidnom traženju Božje volje čovjek unizuje svoju volju i
prilagođava se Bogu, ali ne gubi svoju ljudsku slobodu već spoznaje
da je tek tada slobodan kada je vjeran svom vjerskom pozivu.
SVJETLO
Na
svom životnom hodočašću vjernik upoznaje zajednicu izabranih i
pozvanih kojoj se pridružuje na jedinstveni, realan i mističan
način. Realno se nalazi u okrilju Katoličke Crkve, a mistično
spoznaje svete osobe, one koje su na zemlji i one koje su u nebesima,
u prvom redu, naravno, samoga Božjeg Sina, Isusa Krista. Za takvo
upoznavanje i spoznaju Bog daje čovjeku vjerniku sedam sakramenata,
a to su tajne i otajstva koja se pomoću obrednih riječi i obrednih
radnji pridružuju čovjekovom vjerskom pozivu: sam Isus se
nastanjuje u ljudskom srcu.
Vjernik
brzo nauči da je njegov poziv da bude svet i da se pridruži velikoj
gozbi, vječnom slavlju ljudi s Gospodinom Bogom.
Poziv
na svetost je zahtjevan, težak i sladak. Gospodin Isus poučava
svakog vjernika na onaj način na koji se dotični vjernik najbolje
može i zna prilagođavati tom obraćenju samoga sebe, povratku u
Boga i preobraženju iz zemaljskoga čovjeka u stanovnika kraljevstva
nebeskog. Tako čovjek u nadnaravnim otajstvima doživljava svoju
vjeru i svoj poziv kao ulazak u vječni život koji se pojavljuje u
životu povremeno ili češće, to ovisi o pojedinom čovjeku i
njegovoj volji, odnosno odlučnosti.
Gospodin
Bog časti vjernika kojega je pozvao, hrani ga i daje mu slatko i
gorko piće, spašava ga od manjih i većih nevolja dok se vjernik
vrlo postepeno i manje ili više svjesno prilagođava na drugačiji
život.
LJUBAV
BOGA
Gospodin
Isus neće na silu učiti vjernika ni na što, On podučava svojim
primjerom; prepušta se vjerniku na milost i nemilost. Vjernik je
svjestan da je Bog u njegovo srce došao da tu ostane zauvijek, u
dobru i u zlu.
Vjernik
svojom nespretnošću često ugrožava Boga. Grijesi čovjeka
udaljavaju od blažene božanske volje i prisutnosti, ali najčešće
se vjerniku događa da se u sakramentima ponovo nađe s Isusom koji
vjernika tada dočekuje s novim poukama.
Tako
vjernik zbog Boga i za Boga uči i stječe kompletan doživljaj svoga
poziva, osjećajno, emotivno, spoznajno, tjelesno, duhovno i duševno.
Čovjek zapravo uči od Boga što je božanska ljubav u čovjeku i
kakva je ljudska ljubav prema Bogu.
A
božanska ljubav je prema čovjeku ponizna kao i u početku.
Isus
Krist, pravi Bog i pravi Čovjek, pretrpio je svu tjeskobu
čovječanstva koje je svojim grijesima i smrću zarazilo čitav
svijet, prirodu i svemir, prolio je svu krv ljudi koje je sam Grijeh
naveo na sve veću propast; dopustio je da Mu bičuju tijelo i da Ga
izruguju svojim zlim jezicima, da Ga okrune trnjem jer Grijeh tako
pere mozgove ljudima, laže i zavodi ljude; preuzeo je na sebe svu
patnju, boli i suze kad je nosio svoj križ na Brdo raspeća i
otkupio je na taj način sve ljude od vječne smrti u zločinima kada
je u mukama pustio da Ga ubiju.
Tako
vjernik uči nositi svoj križ, križ svojega života i svojega
obraćenja Bogu: u ljubavi i poniznosti. Bog je umro zato da bi svi
ljudi imali drugu priliku, da bi barem posluhom Božjim riječima i
zapovijedima iznova stekli svoju početnu besmrtnost.
Jer
Gospodin Isus je nakon tri dana uskrsnuo od mrtvih.
Na
nebo je uzašao i poslao svojim učenicima svoga Duha svetosti.
No,
vjernik u promatranju Isusove Muke i Križa nalazi izobilje utjehe i
nadahnuća za vjerski život i priprema svoje srce na vječno
slavlje.
ZAKLJUČAK
Budući
da su Bog Otac i Sin Isus Krist poslali Duha Svetoga na svoju Crkvu,
istinska duhovnost se može razvijati samo u toj i takvoj vjeri koja
slijedi Bibliju, Sveto pismo Starog i Novog saveza Boga s ljudima.
Tako
se i uvažava prošlost, sadašnjost i budućnost jer i sveta Predaja
i Tradicija ima svoj početak na zemlji u davninama.
Tako
se uvažava i teološka znanost jer crkveno učiteljstvo nikada ne
poriče svoje postulate nego razvija spoznaju Boga do kraja svijeta,
do svršetka vremena.
U
realnom obliku Katolička Crkva je velika i samostojna institucija.
U
mističnom obliku Katolička Crkva je nalik Isusu Kristu jer ona je
zapravo tijelo Boga koji je utemelji u srcima dvanaestorice apostola,
u svom vječnom životu, u svojoj muci i u svome uskrsnuću.
Ona
je ta koja začinje Krista, koja Ga njeguje i povija, koja Ga uči
hodati i govoriti, koja Mu uvijek prilazi u poniznosti i iskrenosti i
koja od Krista dobiva izobilje života, ljubavi, vjere i nade.
Ona
nije samo ono Drvo života iz rajskoga vrta čije plodove može
kušati svaki čovjek, ona je i spasonosno Drvo spoznaje ljubavi i
dobra, božanske divote i milosrđa. 06.11.2021. 06:08
„Plod
je pak Duha: ljubav, radost, mir, velikodušnost, uslužnost,
dobrota, vjernost, blagost, uzdržljivost. Protiv tih nema
zakona.”
Gal
5,22-23