„Tada
Mu doniješe dječicu da na njih stavi ruke i pomoli se. A učenici
im branili. Nato će im Isus: 'Pustite dječicu i ne priječite im k
meni jer takvih je kraljevstvo nebesko.' I položi ruke na njih pa
krene odande.”
Mt
19,13-15
Živjeti
vjerski život, živjeti kako je Isus živio znači izabrati Put u
Istini jer to je izbor Božjega Sina Isusa koji je Put, Istina i
Život. Taj put čovjeka je put vjere u Boga kojega ne vidimo, a taj
Put vjere u Isusa je sam Isus.
Vjera
je kršćanska i katolička jedna cesta kojom se uvijek putuje i s
koje se ne skreće. Ona je potrebna čovjeku kako bi se uzdigao iznad
sebe samoga i kako bi postao transcendentan, kako bi našao pravi
smjer prema pravome Bogu, pravome sebi i pravim odlukama i odnosima
prema drugima i drugome.
Čovjek
na put vjere u Isusa kroči svojim začećem i rođenjem, svojim
krštenjem i učenjem, svojim tepanjem i molitvom.
Osim
Isusa za dijete u vjeri nema niti jednoga drugog boga. Samo Isusu
treba se klanjati i Njemu jedinome služiti. Tako se stječe
pozitivan odnos prema sebi i drugima, tako se uči poštovanje i
samopoštovanje.
Dijete
pohađa Boga kada slavi Dan Gospodnji i tako živi od svake riječi
koja izlazi od Boga. Tako se spoznaje neophodna duhovna hrana i piće
za život.
Dijete
shvaća da ružne riječi teže kao ružna djela i da nisu ni za
njega, ni za druge, ni za Boga pa nikada ne psuje i nikada ne
izgovara molitve uzalud: kada zaziva Boga, hvali Ga i slavi,
razgovara s Isusom i nikada Ga ne moli nešto što ne želi od Boga
dobiti kao neophodnu pomoć.
Dijete
postaje Božje u vjernome zajedništvu Božjega naroda.
Zajedničarenje
je jedan od tri osnovna oblika vjerskoga, odnosno humanog života po
kojima se ljudi iznutra razlikuju od životinja, biljaka, minerala i
svega stvorenog.
To
je način na koji plemeniti dobar čovjek živi svoj zemaljski dio
života vječnoga; kada „zajedničari” s Isusom, čovjek
osposobljava svoju transcendentnu dušu za međusobne odnose s drugim
ljudima i prema svim stvarima.
Temeljne
vrijednosti ljudskoga života jesu:
1.
Sposobnost za općenje s drugima, sposobnost za dijeljenje s drugima
i sposobnost za „dijeljenje sebe drugima” te sposobnost za
prihvaćanje drugih za zahvalnošću, sposobnost i svijest o potrebi
za drugima i drugačijima.
Te
su sposobnosti suprotne pretjeranoj i bolesnoj sebičnosti zbog koje
čovjek živi kao pusti otok i bez svijesti o kvaliteti životne
transcendencije pa u tome otuđenju pati od izvjesne vrste praznine i
nesposobnosti postizanja bilo kakvog zadovoljstva.
2.
Sposobnost razumijevanja svoje vlastite vrijednosti, posebnosti i
ljudskoga povlaštenog dostojanstva najizvrsnijega bića na svijetu;
sposobnost uočavanja natprirodnoga i zemaljskoga u sebi i oko sebe,
naročito u bliskim ljudima, a posebno u Najvišem Biću, Bogu i
Stvoritelju svega.
Ova
sposobnost je sušta suprotnost ljudskoj umišljenosti, ona nosi sa
sobom radosnu poniznost prema Bogu i Njegovoj svetoj volji.
3.
Sposobnost rada i stvaranja, izmišljanja i proizvodnje, vještina
koja može dostići do nadnaravne umjetničke razine.
To
je sposobnost prihvaćanja svega što Bog ljudima daje pa tako i
mnoštva lijepih i dobrih darova te velika zahvalnost čovjeka Bogu
koji mu dade živu dušu.
Ovu
sposobnost čovjek dobiva kada živi ponizno, asketski, skromno i što
čišćega srca, odnosno sposobnost stvaralaštva čovjeku donosi
poniznost prema Bogu kad čovjek spozna da sam nije zaslužan ni za
što i da nije ničime zavrijedio darove od Boga, naročito svoj
život.
Ove
osnove vjerskoga života dijete uči iz Deset zapovijedi Božjih gdje
su prve tri zapovijedi upute za ponašanje prema Isusu:
1.
zapovijed:Ja sam tvoj Bog i nemaj drugih bogova osim mene!
Dodatak
iz Isusovih kušnji: Samo Bogu svom se klanjaj i Njemu jedinome
služi.
2.
zapovijed: Ne spominji ime Boga svoga uzalud!
Dodatak
iz Isusovih kušnji: Ne iskušavaj Gospodina, Boga svoga.
3.
zapovijed: Sjeti se da svetkuješ Dan Gospodnji!
Dodatak
iz Isusovih kušnji: Ne živi čovjek samo o kruhu nego i o svakoj
riječi koja izlazi iz Božjih usta.
Knjiga
Ponovljenog zakona, glava 5, redak 1-33
Evanđelje
po Luki, glava 4, redak 1-13
15.10.2019. 07:59