Saturday, October 6, 2018

Kuća na Stijeni


"Tko god dolazi k meni te sluša moje riječi i vrši ih, pokazat ću vam kome je sličan: sličan je čovjeku koji gradi kuću pa iskopa u dubinu i postavi temelj na kamen. A kad bude poplava, nahrupi bujica na tu kuću, ali je ne može uzdrmati jer je dobro sagrađena (Lk 6,47-48)". 


Jer sve što imam, nemam zapravo, niti osjećam duboko, niti nalazim išta.
Jer sve što nosim sam ja. Koliko sam ljubila? Čini mi se prepuno, preponizno. A opet, nedovoljno. Ništa od toga ne zna se točno, niti će se ikada znati, sve dok ne ode svatko u svoj vječni mir. Pa ni tada znanje i svijest neće biti savršeni, potpuni jer beskrajno je velik Bog, a čovjek ostaje vjerojatno čovjek u biti makar dionik Božanske naravi. I žeđ za Bogom vječna kao da jest makar ispunjena. Nebeska dinamika, nebeska vrsta žeđi, utažene, ali žeđi.
Suze nesretnih sjećanja otrti će Bog Isus, Jaganjac. Nesretna sjećanja nisu ovdje zauvijek.
Ponizno prihvatiti patnju znači vidjeti da je ona manja od svijeta, iako veća i dublja od okoline; to znači vidjeti jasnije ljude i život. Naći razloga za zahvalnost jer kada patim, znam da živim više nego inače i javlja se zahvalnost života i zahvalnost za svaki dobar trenutak, i loš, za svaku beznačajnost.
Kažu mnogi sve je to isto, svatko tko potvrdi da vjeruje u Boga isti je kao i onaj koji Boga redovno blaguje, konzumira. Svojataju katoličku vjeru. Pa neka, tko nije protiv nas, taj je za nas. Ali nije sasvim jedno te isto. Bitno se razlikuje sadašnjost i budućnost onoga tko blaguje Krista. Razlikuje se njegovo danas i njegovo sutra od nemira i neizvjesnoti onih koji zataškavaju savjest jer da je ne zataškavaju čeznuli bi za sigurnoću i za sigurnom stvarnošću, tražili bi revno isitnu. A već sama tvrdnja da je sve to jedno te isto nije istinita i nije realna.
Jer neki tvrde jedno, neki vjeruju sasvim drugo, a sve u vjeri u Boga. Katolici imaju zakon, vjeru, Tijelo Kristovo i Krv Kristovu, imaju dogme. Dogme se donose u zajedništvu Predaje i Crkvenoga Učiteljstva, u življenju vjere i višestoljetnom proučavanju Svetoga pisma gdje se nikada ne dolazi do zaključka da ono što je vrijedilo sada više ne vrijedi. Dogmu proglašava Sveti otac, nezabludiv jer je u Milosti, jer je on Petar kojemu je Veliki Svećenik predao ključeve kraljevstva nebeskoga. Dogma je ono neopisivo i neobjašnjivo što se vjeruje i kontemplira u svjetlu katoličke vjere. Vjeruješ li u Boga i vjeruješ li da je sve to jedno te isto, tada vjeruješ proglašene dogme. Ne zato jer su ti neki "zakonodavci" tako rekli već zato jer nalaziš Isusa u svjetlu svoje vjere i vjeruješ Mu zato što se događa ono što je On rekao i zato što živiš ono što On živi. Dogma je smjernica i potvrda tvoje vjere, inače nije sve jedno te isto. Dogma je kako na nebu, tako i na zemlji. Dogma je trag kraljevstva nebeskoga. Po tom tragu prelaze tvoje molitve i kontemplacije i sve se međusobno poklapa i sve je logično, ali nije od ovoga svijeta, ne mora to svatko vjerovati, ali neka ne tvrdi da je katolik ili da je nešto nalik katoliku jer za njega sve je to isto i svi smo mi "iz iste kuće". 
Prva rođena braća, Kajin i Abel bijaše sinovi Prvih ljudi, Prvoga čovjeka, Adama i Eve. Bijahu iz iste kuće, ali ne bijahu jedno te isto. Abel dade Bogu najbolje od sebe, a Kajin zaboravi na to. Kajin ipak iz nepotrebne zavisti ubije pravednoga Abela, a bijahu "iz iste kuće." Koliko tek smo mi različiti kad nas ima toliko mnogo, što živih, što mrtvih?!
Dolaze te nagovarati da to ne vjeruješ, a kada im odgovoriš da samo to vjeruješ i ništa drugo ne prihvaćaš u svoju vjeroispovijest, tada kažu: "Ah, pa samo razgovaramo i, konačno, svi smo mi iz iste kuće" pa, ako jesmo, zašto propovijedaju ono što katolici u molitvi i kontemplaciji vide kao stranputicu? Zašto zavode mlade kreditima kad u katoličkoj vjeri ne moraš imati novac, još je bolje kad si siromah jer tvoje je imanje nebesko već tada i ovdje, na zemlji, neopisivo veće. Nikakva patnja zemaljska nije ravna bogatstvu nebeskome i nagradi nebeskoj.
Žele te privući kao glasačko tijelo jer su i sami, vele, katolici. Unose razdor i nemir jer gledaju politički na vjeru, bez molitvenoga života i kontemplacije, a blaguju Krista bez poštovanja, na svoju osudu. Žele te uvući u politiku jer sve je to jedno te isto pa političkim rječnikom govore o otajstvima vjere o kojima je Isus pripovijedao jednostavno i bez politike. Pišu da je Isus govorio ono što novinari napišu na portalima. I misle da su katolici, da vjeruju u Boga, da je to isto ono što katolički vjernici vjeruju. Ne. Prozirni su oni koji govore da je to isto, prozirni su katoličkim vjernicima. Ne mole srcem ako mole uopće Boga, ne žive dušom ako žive uopće Boga, Krista. Ne blaguju Živoga ako uopće dođu na Euharistijsko slavlje.

Postoje mnoge kuće, crkve za katolike; hramovi, vijećnice, banke, svečane dvorane, privatni domovi za one koji kažu da vjeruju u Boga. Katolička kuća je u srcu, a njena "glasnogovornica" je Crkva Katolička, jedina Kuća koja je izgrađena na sigurnoj Stijeni, na Kristu, Bogu i visoko seže do anđela, u nebesa koji su s katolicima zemaljcima, pozemljarima i podzemaljcima stanari i dionici te iste Kuće.
‎06. ‎listopada ‎2018. 13:23:34


Molitva na srcu


Rado za te molim i rado bih te čuti,
ali znam da ne ide to samo tako.
Tvoji su se odvojili svi od mene puti,
zaboravi padaju maleni, polako.

I zbog tebe pjevam, zbog tebe se sjećam
svega što me na te podsjetiti može.
I sa uspomenom svakom tiho vijećam
jer još uvijek prebivaš mi ispod kože.

Stiglo vrijeme jeseni, vrijeme rođendana
kada svatko malo zastane u hodu.
Duša mi je pospremljena, ovjenčana,
prisjeća se koliko je željela slobodu.

Al' slobode nema kad je briga oko vrata,
kad je netko drugi zarobljen i sam.
Zato sigurna sam da Bog spasi svakog svata,
čak i kada prekrije ga zaborava kam.
‎06. ‎listopada ‎2018. 10:22:31

Friday, October 5, 2018

Mlađak


Spavanju Te svome ja zatekoh
kako naglo budiš me od sna;
već u svome buđenju ja Tebe stekoh
tu, u duši gdje sam Te pohranila.

Dolaziš u moju svijest polako,
osjećaj da nekog imam tko je moj,
tko je meni blizu svakojako;
čujem otkucaje u daljini velikoj

i sve bliže odjek Tvojih koraka,
tihi govor Tvojih škrtih riječi.
Ispred Tebe glasnik, slutnja laka
koja noćne more odmah liječi.

U toj slutnji zakona Ti čujem glas,
preduvjete imam ja do zore;
znam da donosiš na rukama mi spas
što ga moram staviti na odore.

Iz dubine duše dolaziš mi jasno,
Tvojoj ljubavi za mene nema brane;
nikad nije prerano, ni kasno,
oproštenje Tvoje kao novi dan me gane.

Prije zore već Te tiho slavim,
mrkla mraka moja duša ne primijeti;
pokajanje ispred sebe stavim
da što prije do Tebe doleti

preko duše i te tanke mjesečine
koja caruje na svodu, tako mlada
kao ovo pokajanje za sve moje čine
koje pluta iznad uspavana grada.
‎05. ‎listopada ‎2018. 03:38:47

Thursday, October 4, 2018

Čisto zlato


Dah u nosnicama,
osvježenje,
čak je i pticama
otrežnjenje

i zvijerima livade,
lavu i srni
što leže pokraj nade,
a mekani trni.

Ribe i kitovi,
čovjek među njima
i nisu mitovi
već nova klima.

Oblak od tamjana,
svečanost krasna
zbog novih dana
življenja časna

Svetoga Franje,
Drugoga Krista,
i radost imanje,
i odanost čista.

Mekoće prirode,
stil ljudske naravi
i svi zajedno hode
na nebu, po travi.

Skupocjeni dar,
sav u ranama
pjeva Rizničar
na ptičjim granama.

Draga, o, draga
sestrice smrti,
riječ ti blaga
Evanđelje prti.

Nikada ljudska put
ne bijaše bolja,
nadnaravni skut,
a ljudska volja;

i nagrada Boga,
neizmjerna,
za fratra toga,
srca smjerna.

Prelijepa sveč
manje braće,
kratka riječ,
i zvoni još kraće.

04. ‎listopada ‎2018.
21:17:07

Hodočašće


"Ta u vjeri hodimo, ne u gledanju" (2 Kor 5,7)

Od čega se sastoji katolička vjera?
Ona se klanja Jedinome Trojstvenom Bogu koji je njezin osnovni sastojak, Tijelo i Krv Krista, Sina Božjega. 
Ona je neuhvatljiva, nevidljiva i nedodirljiva i nalazi se na duhovnom planu.
Pojavljuje se u riječima navještaja, u djelima milosrđa i u molitvi koja Boga slavi, Bogu se ispovijeda i Božja stvorenja ljubi.
Koristi se za spasenje čovjeka od smrti, a također može biti korisna kao pridodatak hrani, piću, sreći i duševnom zdravlju.
Ona donosi mir.
Može biti čista i sveta, a može biti i pomiješana s mnogim drugim sastojcima u većoj ili manjoj mjeri.
Njezin je najvažniji izvor blagovanje Krista, koji djeluje neprimjetno, i molitva vjernika, koja je aktivna, te kontemplacija riječi Boga iz Svetog pisma i Evanđelja koja je djelomično neprimjetna u svome djelovanju, a većinom plodonosna i vidljiva, naročito po učincima na ljude i po učinku vjerničkoga djelovanja u svijetu.
Vjera izvire izvan svijeta iako se nalazi u svijetu. Ona nije odavde već s nebesa.
Vjera djeluje kao začin svakom pojedinom trenutku u životu vjernika i njegove okoline. Ona u sebi donosi smisao svega.
Vjerom se čitav život može preokrenuti, bitno poboljšati jer ona je sol i začin života čovjeka koji vjeruje.
Vjera donosi plodove nadnaravne, a može se živjeti potpuno prirodno.
Vjera često djeluje poput svjetla, ona je duhovno svjetlo i vodstvo u svim vremenima.
Vjera je katolička jedini odgovor na pitanje patnje.
Vjera je katolička putovanje sa sigurnim odredištem i jasnim ciljem; ona je putovanje u sigurnoj lađi na uznemirenome moru; vjera je katolička jedino putovanje na koje se ne mora ponijeti ništa.
‎04. ‎listopada ‎2018. 16:18:01

Šutnja i molitva



"Crkva Katolička ne potpada pod pravne institucije bilo koje države i sudove, niti spada u demokraciju.
Osim toga, tu se razgovara o stvarima koje postoje od pamtivijeka.
Posvetiti svoje vrijeme tako detaljnom proučavanju tuđih grešaka i to još grešaka onih koji nas vode nadahnućem Duha Svetoga lakše je nego mijenjati sebe i svoju ljutnju, posvetiti se podrobnijoj kontemplaciji i molitvi Bogu našemu da nas sve iz ovoga izvuče jer, zna se, zloduh je na djelu najbliže tamo gdje ga najviše boli.
Nema opasnosti za Katoličku Crkvu, ona je tijelo Kristovo kojemu je glava - Krist u kojega se pouzdajemo, kojemu vjerujemo, kojemu se nadamo i kojega susrećemo u ljubavi i s ljubavlju.
Nikakva institucija, pa bila ona i slavna i dobra obavještajna demokratska institucija, ne može se postaviti na mjesto Svetoga oca koji sigurno ima najteži Križ od svih nas.
Ne sudi da ti ne bude suđeno.
Ljuti se, ali nemoj da sunce zađe nad tvojom ljutnjom.
Božji blagoslov. (Komentar na razgovor teologa o Katoličkoj Crkvi)".





The Catholic Church does not fall under the legal institution of any state or court nor is it a part of democracy.
In addition, there is talk of things that have existed since the past, many years ago and many hundred years ago.
To devote your time to such a detailed study of the other mistakes and even the mistakes of those who guide us with the inspiration of the Holy Spirit is easier than to change ourselves and our anger, devote ourselves to more detailed contemplation and pray to our God for us to extract all of this from us because, the closest are bad spirits where it hurts them most.
There is no danger to the Catholic Church, it is the body of Christ whose head - the Christ we trust in, to whom we believe, to whom we hope and to whom we meet in love and with love.
No institution, and she is a celebrated and good intelligence democratic institution, can not be placed in the place of the Holy Father who 
surely has the toughest Cross of all of us.
Do not judge so you will not be judged.
Get angry, but do not let the sun go over your anger.
God's blessing.
‎03. ‎listopada ‎2018.


Eto, čula sam i za nove hereze, krivovjerja današneg, "modernog" vremena.
Mnogi katolici ne vjeruju da je Isus osobno prisutan živ živcat pod prilikama kruha i vina. Neki odmahuju rukom i govore: "Ma to je samo simbolika". Zaista jest jer simbol je znak koji i jest ono što prikazuje i pokazuje, to je znak koji jest u biti ono što predstavlja. Pitaju se neki kako je Isus mogao apostolima na Posljednjoj večeri uzeti u svoje svete, časne ruke beskvasni kruh i vino loze te im reći: "Ovo je moje tijelo, ovo je moja krv". On je Kruh, Žitarica koja se razlijeva uvijek po svoj zemaljskoj površini, On je Vino koje nastaje od ploda zemaljskoga, čitava zemlja i svemir i sve što je Stvoritelj načinio jest tijelo i krv, organizam Njegov, Božji, Stvoriteljev i Otkupiteljev; sve što Duh načini duh je i materija. Naravno, nije Bog rekao palom anđelu da se pobuni protiv Boga, nije rekao čovjeku da učini grijehe, ali svaka krv koja se prolijeva sa zemlje viče Gospodinu i vapi pravdu; svaki komadić zemlje plodi se i raste jer je to Božje stvarateljsko izobilje. Isus je mogao uzeti i rižu, i špinat i sok od borovnice možda i reći da je to Njegovo tijelo i krv, ali uzeo je Pashalnu gozbu na kojoj je prinio sebe kao otkupiteljsko Janje, uzeo je plod trsa jer nas napaja redovno i hrani nas redovno da ne otpadnemo jer (drugo krivovjerje) tada nam nema spasa i blagujemo Tijelo i Krv Kristovu na svoju osudu.
Isus je pravi Bog koji se utjelovio u Mariji, Bogorodici i preuzeo tako sebi i ljudsku narav. On je Jedna Božanska Osoba s dvije naravi i dvije volje, božanskom i ljudskom. Isusa vidim i u prvoj rečenici Svetoga pisma kada Bog Stvoritelj govori dok riječima stvara ovaj svijet jer Isus je Riječ Božja, a i Duh Božji lebdi nad vodama. To je naš Gospodin, Jedan Bog, jedna božanska narav u tri Božanske Osobe.
Čovjek je po mnogočemu slika svojega Boga Stvoritelja, čovjek je također osoba, čovjek je živ ako ne pokvari sve grijehom, čovjek je duhovan i materijalan, čovjek ima um i govori. Čovjek je sposoban vjerovati, ljubiti i nadati se, nadići sam sebe svojim djelima kao što izobilje Božje i Božjega stvaranja nadilazi svaki čovjekov pokušaj da definira Boga. Čovjek čini čuda kao što i Bog čini čudesa. Bogu je sve moguće, a čovjeku koji je vjernik i molitelj također u Gospodinu puno toga može što ne zna protumačiti prirodnim zakonima. Čovjek ulazi u odnose s drugima, s ljudima i sa svojim Bogom kao što i Bog svojim objavljivanjem čovjeku ulazi u odnos i razgovor s čovjekom, pomaže mu, uslišava ga, čini sve za čovjeka. Čovjek može puno toga učiniti za voljenu osobu. Čovjek je ljubomoran božanskom ljubomorom, čovjek želi biti dobar i činiti dobro jer je Bog sušto Milosrđe i Dobri. Čovjek se naljuti, ali ne za dugo. Čovjek je kao slika Božja zajedničar, bavi se stvaranjem i proizvodnjom i teži za pravdom, to jest ima svoje dostojanstvo jer je Božji stvor, dijete Preslavnoga, Boga koji je Slava i Svjetlo što svijetli u tami i tama Ga ne obuze. Čovjek može zadobiti vječni život u svome Bogu.


Šutim i molim.
Kad sam se rađala, mukotrpno je bilo moje neshvaćanje, a sada je još više razlog mojih dvojbi u vezi s mojim pozivom. Tek kada se ponizim koliko god znam i umijem, mogu pojmiti kako mene to Bog za sebe rodi, a ne za moje ideje o tome što bih ja morala učiniti na stazama zemaljskoga života. Bog čini od mene ono što jesam, a ako osluhnem što mi govori, znam da se moram poniziti još više. To je taj poziv jer uniženje će me načiniti posudom Božjom u koju će se onda moći uliti volja Boga, Oca mojega.


Šutim, dakle, i molim.
Ne zovem novinare u pomoć koji objavljuju moja pisamca kojima preskačem svaku normalnu i zakonsku i uobičajenu proceduru supsidijarnosti. Ako mi brat pogriješi opomenem ga možda. Ako i dalje griješi, pozivam ga da javno pred braćom posluša opomenu. Ako ni tada ne posluša, neka mi bude kao poganin. Ne da mi nije više brat već je osoba kojoj je potreban navještaj Radosne vijesti.
Ako se novinari i sve druge osobe pokušaju opravdati strastvenom željom da govore samo istinu, neka preispitaju svoje znanje o isitnitosti. Istina je i blagost i ljubaznost, a ne istina u unošenju nereda. Istina je istina u ljubavi, a također ako nanese više štete nego koristi, nije neophodna jer i tako nije zaista istinita. Istinu svatko vidi svojim subjektivnim očima.
Ako je Petar rekao da nam je potrebno šutjeti i moliti određene molitve, tada je to veća i objektivnija te više zakonska istina od moje težnje za Isusom jer Isus mi nije pao na pamet iz vedra neba već u dijalogu sa svećenicima, posvećenim ljudima pod ingerencijom Petra koji od Krista prima ovlaštenje. To je oduvijek tako, radilo se o lijenosti, krađi, škrtosti ili pedofiliji.
Hvala Ti, Gospodine, za sve što si mi dao; hvala Ti što nam u nemirnim i mirnim vremenima daješ nadahnuto vodstvo. Hvala Ti, Gospodine, za našega Svetog oca koji na sve divljačke zloduhove napade odgovara šutnjom jer ova se pošast može izliječiti samo molitvom i postom.
Šutim, dakle, i molim.
‎04. ‎listopada ‎2018. 07:54:57


Wednesday, October 3, 2018

Sjaj molitve na rukama


Sjaj obuze moje ruke,
oko čela popadale lovorike,
a na kapke sjede mrak.
Pred anđelom eto bruke,
moje besjede mnogolike
ostaviše prašnjav trag.

Trznuh se i sva protrnuh,
Vječni sud mi stiže nenadano
kao tat sredini noći.
Svjetlo svoje savjesti utrnuh,
a sad gledam isprepadano
kako nestajem u nemoći.

Uvijek stojim previsoko,
nikad nije dosta uniženja,
ne znam se poniziti.
Svjetlo bliješti preširoko,
mislim da su priviđenja,
ne znam se približiti.

Smiluj mi se, sluškinjici
koja nedovoljno bdije,
Sine Božjeg otkupljenja,
i nebeskoj Kneginjici,
koja Tvoje vino dijeli, pije,
dodaj snagu moga iskupljenja

da Ti grešne moje zazive prišapne.
Želim svašta, ali iskati neću
niti svete, niti anđele bajne;
samo da mi Tvoja milost kapne
jer u Tebi imam svaku sreću;
hvala Ti za ruke sjajne.
‎03. ‎listopada ‎2018. 16:38:23

Popular posts