Nikako
mi ne ide pojam „vlasnik” i pojam „ljudsko tijelo”.
Vlasnik
je onaj tko je upravitelj onoga što posjeduje, što može kupiti i
prodati i u čemu sam uživa dobrobit, ali i snosi posljedice slabih
strana svojega vlasništva.
Ljudsko
tijelo je organizam, to jest organizirana cjelina, a to podrazumijeva
složenost postojanja.
Vlasnik
ima svoje vlasništvo u pravnoj potpunosti. Njemu se vlasništvo može
oduzeti ako počini kriminal i završi na doživotnoj robiji. Tada se
vlasništvo usmjerava drugima.
Ljudsko
tijelo nekako ne može biti u vlasništvu jer bi to bio pravno
nedopustiv robovlasnički odnos.
Vlasnik
je taj koji zapovijeda i čini ono što želi dok ljudsko tijelo ima
svoju samosvojnost u gladi, fiziološkim potrebama, mjestu i vremenu
rođenja, spavanju i slično.
Biti
vlasnik svoga tijela ne znači razumno ništa moguće i logično, taj
je izraz pokušaj spajanja onoga što je nespojivo u jednom pojmu.
Žene,
ako ste vlasnice svoga tijela kada tražite kontracepciju, vi svoje
tijelo zapravo napadate, a kada tražite abortus, napadate i svoje i
drugo ljudsko tijelo. Zna se, čak je i moderno reći, roditelji nisu
vlasnici svoje djece. Čak ni tada kada ih začinju jer očigledno,
da su istinski vlasnici, ne bi nikada začeli djecu protiv svoje
volje da imaju djecu.
Zanimljivo
je i žalosno kako to mnogim ženama nije jasno, ta kontradikcija
između vlasništva i života u riječima žena koje, naravno, to
nisu same izmislile već u zajedništvu s muškarcima kao pokušaj da
se gospodarski način razmišljanja spoji s prirodnim i fiziološkim
pojavama na svijetu, u prirodi i društvu.
Jer,
ne može se reći da je neki čovjek gospodar ledenjaka, vjetrova,
kiše, divljih zvijeri, runolista i pustinjskoga pijeska, pa, ako se
priroda ponaša po svojoj osebujnosti drugačije od pustih želja i
nada nekih ljudi, vidi se da jedno s drugim nema nikakve razumne
veze.
No,
nisu ni žene, ni muškarci toliko neuki da ne znaju kakve su
posljedice intimnih odnosa u koje se upuštaju i u kojima su sve, ali
najmanje su vlasnici svojih organizama. Znaju da će „se dogoditi
dijete”, njihovo dijete, njihov zajednički nazivnik. Gdje su tu te
žene koje kažu da su vlasnice svoga tijela kada ne žele začeti, a
upuštaju se u začinjanje djece? Gdje su tada te žene koje inače
naglašavaju i ponavljaju da su gazdarice? Pa, ako su vlasnice začete
djece u krajnjem slučaju, zašto žele uništiti svoje vlasništvo?
Ili, ako ne žele djecu, zašto ih uopće začinju i muče sebe i
druge, zašto se upuštaju u rizične poslove i radnje? Mnoge će
reći da drugačije ne mogu, da ne mogu, a da se ne upuste u intimne
odnose jer je to jače od njih i njihovoga vlasništva, to jest
gospodarstva koje je njihov, ženski organizam? Osim toga, u tom
odnosu dva su organizma spojena u jedan te isti organizam čiji
vlasnik očito nije definiran za sada.
Izjaviti
da ste vlasnik svojega tijela toliko je nelogično kao i izjaviti da
vam je vaše tijelo gospodar, a to zvuči vrlo loše. To izgleda kao
da neki ljudi i neke žene ne znaju za postojanje slobodne volje. To
su isti oni ljudi i žene koji se slobodom diče, liberalizmom u
političkom i ideološkom smislu.
Eto,
sad smo spojili i požudu i politiku u isti pojam.
Spojili
smo ideologiju besmisla s najljepšim događajem koji se može
označiti pokraj pojmova „žena” i „muž”: plodnost, dijete,
izobilje života.
Zar
nije ljepše i bolje živjeti bez nesreća i ubojstava, nereda i
ratova, u slobodi odlučivanja, posebice kada se ta sloboda
odlučivanja pokaže i iskaže pozitivno u najtežim i najranjivijim
okolnostima?
I
kada te savjest ne muči i ne remeti tvoje pojmove i osjećaj i
znanje za logično i razumno?
Reći
ćete da zametak „još” nije ljudsko biće.
A
vaše vlasništvo u tom slučaju još ne postoji, nego postoji samo
požuda koja rađa smrt. Tada postajete vlasnici smrti ili tako
nekako.
Kao
što dijete još nije čovjek, tako ni vaši životi još nisu
vlasnici smrti, a to je predivan trenutak kada sloboda odlučivanja
dolazi u svojoj punoj snazi jer odlučuje o životu, odlučuje se za
život.
Jer,
što vrijedi čovjek koji ne može odlučivati?
I
što vrijedi liberalizam i sloboda kada vas već u začetku ubija
vlastito neznanje o pojmovima života i smrti, kada vas prodaju kao
roblje, kada vas jači nadvlada?
I
kakvi su to intimni odnosi ako ne razmišljate razumno ili još
uvijek razmišljate, ali to se razmišljanje svodi na strahove od
mogućeg začeća novoga života? I kakav je to život koji „još”
nije život, ali je već osuđen na smrt i nepostojanje.
U
čemu je ljepota i smisao braka gdje su muž i žena otvoreni životu?
Najčešće
je ljepota u tome što su takvi intimni odnosi sasvim drugačiji od
gore navedenih, ispunjeni sviješću o stvaranju, ispunjeni mirom i
skladom, poletom čiste savjesti, nadom i vjerom u život i u najveću
pozitivnu snagu i moć koju ima neko ljudsko biće, a to je
ispunjenje pradavne težnje o novome rađanju novoga života koje se
proteže na vječno rađanje u novome svijetu, u novome nebu i na
novoj zemlji.
Pa,
ako i umre, onaj tko vjeruje u život, uskrsnut će i živjeti
zauvijek.
10.11.2022.
09:33