„Obratite
se k njemu svim srcem svojim †
i
svom dušom svojom, *
da činite pred
njim istinu,
i on će se okrenuti k vama, *
i
neće sakrivati lica svoga od vas.
Gledajte što učini s vama,
*
na sva ga usta slavite i
hvalite,
blagoslivljajte Gospoda pravde *
i
uzvisujte kralja vjekova.
Ja
ga u zemlji progonstva hvalim *
i
očitujem njegovu moć i veličinu
grešnom
narodu.
Obratite se, grešnici, i činite pravdu pred
njim. †
Tko zna hoće li pogled
svrnuti na vas *
i milost vam iskazati!”
Tob
13,1-10
Gospodin
Isus, Čovjek i Bog naš, živi u povijesnom vremenu i to od onoga
časa kada se utjelovio u krilu Djevice Marije po Duhu Svetom.
Isus
se rodio na zemlji u 'dane kralja Heroda' (Mt 2,1); Isusovo
propovijedanje počinje „petnaeste godine vladavine cara Tiberija”
(Lk 3,1); Isus 'daje svoje dobro svjedočanstvo pod Poncijem Pilatom'
(1 Tim 6,13) i to se zbilo kao vrhunski događaj svete povijesti koji
se zbio „jedanput zauvijek” (Rim 6,10 i Heb 9,12). Zato sve
kršćanske vjeroispovijesti bilježe trenutak kad je Isus zakoraknuo
u ljudsko vrijeme. Isus je dijelio naše doživljavanje vremena, samo
što Mu je proročka svijest omogućavala izdizanje nad tijek
zbivanja te tako Isus živi oka uprta u smrt u koju „treba”
uvrijeti da bi nakon toga uskrsnuo (Mk 8,31; 9,31; 10,33sl//). To je
Isusov „čas” (Iv 17,11) koji Mu posluh prema Ocu brani da ga
uskori ili ubrza (Iv 2,4).
Isusovo
je vrijeme punina vremena. Isus jasno obznanjuje:
„Ispunilo
se vrijeme, blizu je kraljevstvo Božje” (Mk 1,15 usp Lk 4,21).
Isus
čitavoga zemaljskoga života i javnog djelovanja naglašeno poziva
svoje slušateljstvo da shvate znakove vremena u kome žive. Najzad i
zaplače pred Jeruzalemom koji nije znao prepoznati vrijeme u koje ga
je Bog pohodio.
U
odvijanje Božjeg nauma zašao je događaj prema kojemu se sve
određuje sa „prije” i „poslije”. Isusovo vrijeme je u
središtu zemaljskoga trajanja. Krist privodi vrijeme njegovu
ispunjenju, dominira nad cjelokupnošću tog vremena.
S
Isusom je nastupio odlučni događaj vremena (Dufour , str. 1467/8)
Stoga
i nije čudno da Isusovi neprijatelji, neprijatelji kršćanske Crkve
što ju je Isus utemeljio nastoje novim i starim ideologijama poreći
sve što je normalno, prirodno i logično pa nastoje čak zanemariti
tradicionalne vrijednosti kako bi zanemarili sve što je u prošlosti
postojalo. To se naročito vidi u obrazovnim sustavima gdje se više
ne mora učiti niti povijest, niti jezik materinji, niti jezik i
govor općenito već samo sličice i ikone, informatičke slagalice i
slično. Mnogi bi voljeli da se vrijeme ne računa uopće ili da se
računa od trenutka kad je koja od tih ideologija zavladala kao što
je, primjerice pojam „novi val”.
No,
vrijeme postoji za čovjeka kako bi čovjek mogao razumno spoznati
istinu. Za spoznaju činjenica neophodno je imati neku prvu
pretpostavku, prvu premisu, a takva dolazi iz iskustva i to iz
iskustva koje se dogodilo više puta jednako u prošlosti te se
dokazalo kao realno, uvjerljivo i istinito. Tek na prošlim
događajima čovjek može zaista nešto razborito i razumno učiniti
i izgraditi sebi dobar život. Kad ima prvu premisu, čovjek lako
nađe i onu drugu da bi s dvije istinite i točne premise došao do
konkluzije, kako bi mogao donijeti zaključak, a to je osnovna
ljudska spoznaja. Bez takvoga postupka nema razmišljanja, niti
spoznaje, nema razuma.
Najnovije
ideologije postaju smiješne u svojim besmislicama jer su izgubile
prošlost, jer su izgubile zdrav razum. Čak ni dijete više ne može
se biti već se mora odmah učiti da je spolni užitak najvažniji i
da taj „rodni užitak” posjeduju djeca koja su sva negdje u nekim
kategorijama koje su sklepane od kategorija „muško” i „žensko”.
Čak se ni sveta riječ „Amen” ne smije izgovoriti bez primisli
na nove zapovijedi novih ideologija. Eto, kako su neki ljudi robovi
vlastita nerazmišljanja, da ne velim neku težu riječ.
Boje
se Boga, boje se Isusa Krista jer znaju da je kršćanska Crkva
zapravo Krist i žele Ga nadvladati i prevladati, a pri tome srljaju
u ludosti koje bi bile smiješne da nisu tragične za potomstvo.
S
Gospodinom Isusom su započela posljednja vremena, to su vremena nove
ere, to je vrijeme kršćanske Crkve u kojoj je sav narod koji
vjeruje jedno tijelo, Kristovo, gdje su svi ljudi udovi toga tijela.
Glava tijela je Krist.
Isus
je već u svojim prispodobama bio dao nazreti hod kraljevstva Božjega
prema budućoj punini jer odlučni događaj vremena jest započeo i
donosi svoje plodove sve do sada. Poslije Uskrsnuća, poslanje koje
Isus zadaje apostolima predmnijeva taj isti produžetak posljednjih
vremena, produžetak eshatologije; a prizor Uzašašća jasno luči
trenutak kad Isus staje Bogu s desne strane od onoga trenutka kad će
se vratiti u slavi da potpuno dovrši ostvarenje proročkih obećanja.
Između ta dva trenutka postoji međuvrijeme koje je kvalitetom
različito od vremena neznanja u kome su se nalazili pogani. To je
vrijeme Crkve.
Kada
će svršetak doći, nije poznato nikome do li Ocu nebeskome:
„Vrijeme
dolaska neizvjesno
(Mt
24, 32–35; Lk 21, 29–33)
»A od smokve se naučite
prispodobi! Kad joj grana već omekša i lišće potjera, znate:
ljeto je blizu. 29 Tako i vi kad vidite da se to zbiva,
znajte: blizu je, na vratima! 30 Zaista, kažem vam, ne,
neće uminuti naraštaj ovaj dok se sve to ne zbude. 31 Nebo
će i zemlja uminuti, ali riječi moje ne, neće uminuti.«
32 »A
o onom danu i času nitko ne zna, pa ni anđeli na nebu, ni Sin, nego
samo Otac.« (Mk
13,32//).”
Vrijeme
Crkve nije samo po sebi dostatno. Ono je već dio posljednjih
vremena, ali unatoč tome je ustremljeno prema punini koja ima doći,
usmjereno je prema jednom cilju – Danu Gospodnjemu. Tek će tada
biti dovršeno djelo Krista koji je Alfa i Omega, Onaj „koji jest,
koji bijaše i koji će doći” (Otk 1,8).
„Znakovi
Dana Gospodnjega
A
što se tiče dolaska Gospodina našega Isusa Krista i našeg
okupljanja oko njega, molimo vas, braćo: 2 ne dajte se
brzo pokolebati u svom shvaćanju niti uznemiriti ni nekim duhom, ni
nekom riječju, ni nekim tobože našim pismom, kao da će sad-na Dan
Gospodnji. 3 Neka vas nitko ne zavede ni na koji način.
Jer
ako prije ne dođe onaj otpad i ne otkrije se Čovjek bezakonja, Sin
propasti, 4 Protivnik, onaj
koji uzdiže sebe protiv
svega što se zove Bog ili
svetinja, dotle da i u
Božji hram
zasjedne gradeći se Bogom... 5 Ne
sjećate li se, to sam vam govorio dok sam još bio među vama? 6 I
sada znate što ga zadržava da bi se pojavio tek u svoje
vrijeme. 7 Doista, otajstvo bezakonja već je na djelu,
samo ima tko da ga sada zadržava dok ne bude uklonjen. 8 Tada
će se otkriti Bezakonik. Njega će Gospodin Isus pogubiti
dahom ustâ i
uništiti pojavkom dolaska svoga – 9 njega koji
djelovanjem Sotoninim dolazi sa svom silom, lažnim znamenjima i
čudesima 10 i sa svim nepravednim zavaravanjem onih koji
propadaju poradi toga što ne prihvatiše ljubavi prema istini da bi
se spasili. 11 I zato im Bog šalje djelovanje zavodničko
da povjeruju laži 12 te budu osuđeni svi koji nisu
povjerovali istini, nego su se odlučili za nepravednost.” 2
Sol 2,1-12
„30 »I
ne obazirući se na vremena neznanja, nutka sada Bog ljude da se svi
i posvuda obrate jer ustanovi Dan u koji će
suditi svijetu po pravdi, po
Čovjeku kojega odredi, pred svima ovjerovi uskrisivši ga od
mrtvih.«
Dj
17,30-31
Vrijeme
Crkve će dostići svoje posvemašnje preobraženje kad se pojave
nova nebesa i nova zemlja. Tamo više neće biti ni sunca, ni mjeseca
da označe vrijeme kao u starom svijetu jer će ljudi ući u Božju
vječnost; Otk
21,23
(Dufour, str. 1469/72). 12.01.2021.
08:32
BDIJTE!
(Mt
24, 36–44)
»Pazite! Bdijte jer ne znate kada je čas.
34 Kao
kad ono čovjek neki polazeći na put ostavi svoju kuću, upravu
povjeri slugama, svakomu svoj posao, a vrataru zapovjedi da
bdije. 35 Bdijte, dakle, jer ne znate kad će se domaćin
vratiti – da li uvečer ili o ponoći, da li za prvih pijetlova
ili ujutro – 36 da vas ne bi našao pozaspale ako
iznenada dođe.«
37 »Što vama kažem, svima kažem:
Bdijte!«
Mk
13,33 sl//