U
rimokatoličkoj vjeroispovijesti Boga se slavi svaki dan, vjernici u
Bogu žive i po Njegovoj volji čine dobra djela, to jest naviještaju
spasenje, svjedoče smrt Isusa Krista, slave Njegovo uskrsnuće i
čekaju Isusov drugi dolazak te rijetko učine nešto što Bog ne
želi, griješe i zbog toga mole Boga za oproštenje.
Svaki
katolik je sam, često
je stigmatiziran i okružen sarkastičnim bijesnim psima.
Često
im ljudi govore „Ako si vjernik, učini to i to” ili „Da si
vjernik, ti bi učinio tako i tako”. Naravno, mnogi se ljudi
petljaju u vjeru koji se drže boljima od vjernika i koji nisu ili
nisu sigurni u svoju vjeru.
Katolik
se ne petlja ni sa kime već se kompa samo s Bogom Ocem i Sinom i
Duhom Svetim. Tako se, Bogu hvala, često nađe više vjernika na
jednom mjestu ili u isto vrijeme u Gospodinu.
Kad
se vjernici susretnu, kad su zajedno, slave Boga.
Bog
čini kroz njih dobra djela kako bi se proslavio u njima i okolo
njih, po svijetu. To nije solidarnost, to je život u Bogu, za Boga i
s Bogom. To je služenje Bogu, svjedočenje života i prisutnosti
Boga u svijetu. Katolik se solidarizira s drugima radi slave Božje.
Solidarnost
bez vjere u jednoga Boga, Oca svemogućega, izgleda drugačije. Kada
se ljudi sami sastanu, njihov humanizam pada na ispitu iz ljubavi i
darežljivosti, jednostavno ne uspijeva.
Solidariziraju
se zločinci, jednako kao i humanisti.
Solidariziraju
se muškarci, jednako kao i žene.
Solidariziraju
se države i nacije, jednako kao i mafijaši koji uvijek prednjače u
kriminalu.
U
svim solidarnim djelima, uspijeva samo ono što čine grupe u kojima
postoji barem nekoliko katolika koji mole i slave Boga. Inače svaka
solidarnost bez Boga propada.
Ljudi
se dogovaraju u tajnosti, čine nagodbe, čak i međusobne ucjene te
se potom na isti način solidariziraju sa sebi sličnima. Tako
nastaje čvrsti lanac koji je baš zato jako čvrst i krut jer se
ljudi u grupi, karike toga lanca boje za sebe, boje se onih drugih.
Tako su solidarni da će za najslabijega u grupi učiniti sve po
načelu „svi za jednoga, jedan za sve”.
To
je donekle i razumljivo jer ako propadne najslabija karika lanca, ako
najslabiji u grupi ucjenjivača provali izdajnički da je kriminalac,
propadaju svi, nestaje lanca kriminala. Zato
se takvi međusobno drže čvrsto.
Jednako
kao što se Isus Krist solidarizirao sa siromasima, učenicima i
sljedbenicima pa onda i sa čitavim svijetom živih i preminulih te
umro na križu da bi svima dao vječni život, tako se vjernici
solidariziraju s Kristom i slijede Ga što najbolje znaju i umiju, uz
pomoć Božju.
Njihov
moto, odnosno njihova nastojanja slijede samo Boga i Njegovu najveću
Zapovijed ljubavi:
Ljubi
Gospodina, Boga svojega, svom snagom svojom, svim umom svojim, svom
dušom svojom i
svim srcem svojim.
To je prvi dio Isusove Zapovijedi Ljubavi.
Drugi
dio je: ljubi čovjeka kao sebe samoga.
Iz
tih zapovijedi nastali su nazivi za djelovanje u supsidijarnosti i u
solidarnosti. Supsidijarnost
je opća norma naravnoga prava koja utemeljuje svako uređenje
ljudskoga društva. Solidarnost može nastati samo među solidnim
ljudima, vjernicima jer je Božja zapovijed koja uvijek daje trajne
plodove.
Zato
svijet postoji, nije se još uništio, zato svijet živi.
Istinska
solidarnost u svijetu uvijek je posljedica Božjega djelovanja, ona
može uspjeti i postojati samo od Isusa Krista koji se proslavi u
nekoj duši i tako od nje čini dostojanstvenu i solidnu osobu te
sljedbenici Isusovi, ispunjeni slavom Boga na nebesima, promiču po
svijetu istu slavu Boga. 07.04.2020.
09:28