„
Bog
je Duh, i koji Mu se klanjaju, moraju Mu se klanjati u duhu i istini
(Iv 4,24).”
Ako
je Rimokatolička Crkva samostojna i s državom ima ugovorni odnos,
tada bi bilo razumno očekivati da se Crkva i država međusobno
poštuju.
Izgleda
da je vrijeme zapovijedane religije iza nas iako katoličku
vjeroispovijest ne možemo doslovno nazvati samo jednom od religija.
Država je zove religijom jer nije vjerska nego svjetovna pa ne
razumije bitnu razliku između klasičnih religija i katoličke
vjere, ne razumije jer ne blaguje Tijelo Kristovo, jer ne moli Boga
Oca na nebesima. Katolička je vjera toga svjesna i ne bi smjela
nametati nikome vjersko ponašanje („Podajte caru carevo, a Bogu
Božje!” Mt 22,21b) kao što ni država ne bi smjela nametati
katolicima filozofiju po kojoj je katolička vjera osobna stvar
svakog pojedinca jer katolička vjera katolicima ne dopušta
prilagođavanje ovome svijetu grijeha koje katolici izbjegavaju jer
vjeruju da je besmisleno izbjegavati istinu, vjeruju u besmislenost
laganja i zavaravanja.
No,
jedno je biti uvjereni katolik, a drugo je biti katolik samo zbog
tradicije i navike. Jedno je kada katolici zbog svojih uvjerenja ne
pristaju na određeno državno uređenje, a drugo je kada se od
katolika zahtijeva službeno ispovijedanje vjeroispovijesti jer kako
će katolik svjedočiti svoju vjeru zaista jest stvar njegove
osobnosti i njegove vlastite savjesti.
Oduvijek
je to tako, samo što se do nedavno službeno vjerovalo ono što bi
vjerovao vladar zemlje pa je tako nastala i uzrečica „Čija je
regija, njegova je i religija”. To nikako ne bismo smjeli izvrtati
pa misliti da je naša religija također i pravo na našu regiju.
Sam
Isus govori kako Sin Čovječji nema gdje nasloniti glavu (Mt 8,20),
dakle nema svoju regiju, nema pravo na državne granice. Drugo je što
se govori istim jezikom na određenom području jer na istom mjestu
mogu se govoriti mnogi jezici, a da se katolici svejedno dobro
razumiju.
Mnogi
vjeruju za svaki slučaj, kako nam govori Fjodor Mihajlovič, a mnogi
također vjeruju samo zato što vjeruju svi drugi oko njih.
Zajedničarenje u jedinstvu Isusa Krista s Njegovim vjernicima nikako
se ne može tumačiti bez zajedništva u sakramentima i molitvenom
životu, a također se ne može tumačiti kao puko oponašanje. Vidi
se, mnogi su vjernici katolici odlučni u deklariranju, ali potpuno
zatvoreni u društvenom životu pa i praznovjerni što dokazuje da
nevjerski i pogrešno tumače solidarnost. Biti solidaran s nekim
znači vjerovati Isusu Kristu i u Kristu prepoznavati druge ljude, a
ne provjeravati tko je službeni katolik, a tko to nije. Za vjernike
katolike svi ljudi su braća dok za one službene katolike postoje
ljudi koji predstavljaju loše društvo koje moraju izbjegavati. Za
Isusa nema lošega društva, On ne dolazi pravednicima nego
grešnicima, On liječi bolesne jer ne treba zdravima lijek (Mt
9,12).
Katolik
može biti stanovnik i građanin bilo kojega dijela svijeta, bilo
koje narodnosti ili pripadnosti bilo kojem plemenu po tijelu,
genetski. Svatko je dužan u svojoj državi poštivati zakon, propise
i običaje radi mira i reda te je kao katolik u mogućnosti duhovno
nadograditi ono što svjetovnosti nedostaje, u mogućnosti je
ispuniti zakone dragovoljno i bez sablažnjavanja, propovijedajući
svoje najosobnije i najsubjektivnije pravo na vlastito mišljenje i
slobodu govora, mišljenje i govor kroz koje progovara Bog. Ne
brinite se što ćete govoriti (Mt 10,19), katolici, ne bojte se,
samo vjerujte (Lk 8,50).
Ako
bi kojim slučajem nestalo država i njihovih granica, katolici bi i
dalje ostali vjernici katolici, vjernici Jednoga Boga, Oca i Sina i
Duha Svetoga.
Ne
ustaje čovjek zato jer je katolik nego se pobuni protiv ropstva zbog
toga što vjeruje Isusu koji je Istina i pobuni se zbog pobačaja
zato jer vjeruje u Krista koji je Život. To nije teško protumačiti
poganima ili pripadnicima bilo koje religije (Iv 14,6).
Naravno
da Katolička Crkva ima službeni stav, to je konsenzus vjerujućih
molitelja u duhu i istini (Iv 4,23-24) i to nije zbog Crkve ili
države nego zbog toga što jedini Bog tako hoće. Bog je Duh koji je
posvuda u ljudima i stvarima i zna se odakle dolazi: od Križa i
uskrsnuća Gospodina Isusa Krista, i zna se kamo ide, grešnicima,
bolesnima. A za svakoga koji je rođen od Duha ne zna se odakle
dolazi, niti kamo ide (Iv 2,7-8). 07.08.2019. 10:19