Obraćenje
velikih obraćenika ne događa se u svijetu već po krštenju u
odrasloj dobi.
Prije
četvrt stoljeća (!), u ovom gradu bijah, Gospodine, pripravnica za
Tvoje kraljevstvo pa me krstiše, primi me u svoja njedra da postanem
Tvoja Zaručnica. Jubilarni rođendan slavim osam dana prije, osam
dana poslije, ali to je slavlje palo u sjenu Vazmenoga otajstva. Da,
sjećam se katekumenata, svećenika koji me je krstio, njemu je
pripala slatka dužnost da nas, šezdesetak pripravnika, uvede u
kršćanski život na zemlji.
Kakvo
je to bilo otkriće!
Kakve
su to bile sudbinske novosti!
E,
to je bilo obraćenje, to jest, uvod u obraćenje. Nikada prije nisam
bila na misnom slavlju, bijah poganin u pravom smislu te riječi.
Vjerovala sam da Bog postoji.
O,
kako puno toga nisam znala.
Sada
vjerujem da je Isus uskrsnuo i da ću ja uskrsnuti.
Sada
znam što znači vjerovati u Boga, vjerujem i znam da to nije ono
„Bog će te kazniti”.
Sada
znam da je vjera odnos s Tobom, Isuse, i sa zajednicom svetih. Sada
vjerujem Tebi, sve Ti vjerujem, Bože, jer tako si logičan.
Pri
krštenju se odraslih podjeljuje i sakrament Potvrde gdje se dobivaju
darovi Duha Svetoga. Izljev Duha Tvoga na mene bio je potresan i još
uvijek me oduševljava, ne znam kako je bilo s ostalim pripravnicima,
nisam ih upoznala i upamtila.
Ušla
sam u „svoju” Crkvu, upoznala postepeno duše koje bijahu blizu
kraljevstva nebeskoga prije mene. Jedno smo iako odijeljeni fizički.
Jedno smo na misnom slavlju, jedno smo u tom istom Duhu o kojemu se
malo govori, ali često Ga se uzgred spomene; to je lijepa osobina i
osobnost Duha, diskretna prisutnost. U početku nisi bio tako
diskretan, Duše sveti. Polomio si moja koplja, pustio me da se
koprcam i tome nije nikako dolazio kraj. Sada mislim da je to bilo
zato što sam naglo počela puno moliti Gospinu krunicu što je bilo
Tvoje najvelebnije djelo u tim vremenima. Poslije, u bolnici, primila
sam prvi put i sakrament Bolesničkog pomazanja.
Pala
sam u Tebe, Bože, strovalila sam se. Od tada znam da umirem dok
prije nisam o smrti niti željela, niti dospjela promišljati. Možda
bi bilo dobro da se to malo više naglašava prilikom naviještanja
Radosti Tvoje, Isuse, u ovakvim vremenima kakva su sada i gdje nitko
ne želi priznati smrt, gdje su nam ukrali smrt iz naših domova i
čitavoga društva, gdje se ubija u mirnodopskim danima više nego
ikada, na „humani” način.
Nije
ni čudo da katolici paralelno vjeruju da krštenje donosi besmrtnost
samo po sebi, da se duša odvaja od tijela i da odijeljenje duša
jest
vjerovanje
u reinkarnaciju. Da, to rade katolici pod upitnikom jer su nakon
krštenja zaboravili na Duha Svetoga. Vjeruju u Boga, ne idu „u
crkvu”, prakticiraju istočnjačku meditaciju koja ih vodi do
reikija i slično. Počinju vjerovati u svoje snažne okultne sile.
Dajte
nam smrt, više smrti u naše živote, ne mislim samo na vijest o
tome koliko je umrlih i poginulih već na gledanje smrti direktno, a
ne preko medija. To preko medija stvara u nama nepotreban strah i
užas koji nas potiču da skrenemo misli s teme smrti. Od nevjerice i
straha, zbog neshvaćanja.
Život
u kojemu izravno umiranje nije vidljivo, vrlo je kratak. Jer uskoro
nas dostiže i naša vlastita smrt te na samu pomisao o tome mnogi
odlaze u najboljim godinama na tečajeve raznih religija, na tečajeve
relaksacije. To je pakao.
Pošalji
nam Duha Svetoga, Gospodine, da nas obnovi, osokoli, pa čak i
utješi.
Da
nas relaksira u dubini duše koja se odijeliti od tijela ne može.
Da
nam relaksira mišiće, da ih opusti u doticaju s duhovnim
doživljajem.
Daj
nam Duha mudrosti i razuma, Duha umnosti. Jer ako je nešto naša
duša, tada je prije svega u našim umovima. Jer Ti si, Gospodine,
Riječ, a riječi ne prebivaju u emotivnostima već u razumu, čak i
kada je pomračeni um, iz njega izlaze riječi po kojima okolina i
vidi da je netko u mraku.
I
kada griješimo, griješimo dušom i tijelom zajedno i jedinstveno.
Grijeh
je bijeg od Tebe, Gospodine.
Grijeh
je bijeg od Života i to je smrt neke duše.
Bijeg
od tjelesne smrti ne postoji, takav bijeg samo nastoji prodrijeti u
naše umove, u naše duše.
Mnogi
katolici žele voditi duševan život neovisno od tjelesnoga.
A
što je drugo noseće žensko tijelo ako nije duša u duši?
Tko
rodi, taj odmah zna iako i nije kršten.
Mnogi
katolici su željni okultnoga, željni su senzacija, osjećaja.
To
je vjerojatno stoga što su im emocije poremećene i ohladile.
Mnogi
me gledaju u čudu kad govorim o halucinacijama, one su tako obične,
naizgled realne, svakodnevne. Mnogi bi katolici željeli znati ima li
u halucinacijama Božjih poruka. Naravno da ih ima, kao i u zdravom
životu. No, halucinacije su besmislenije od snova i teško ih je
podnositi jer su praćene duševnom bolešću, psihozom koja muči
čovjeka, bolesnika.
Ljubi
svoju obitelj svaki dan, to ti je najveća senzacija u životu.
Slušaj
svoje osjećaje, ne može ti netko drugi reći kako se moraš
osjećati.
Ne
čini od svoje obitelji odijeljene duše kao što želiš učiniti od
sebe. Ako vjeruješ u reinkarnaciju, odjeljuješ se duševno i
tjelesno od voljenih osoba.
Dođi,
Duše Sveti, u naše pomračene duhove, u naše pomračene umove, u
naša pomračena srca.
Daj
nam, Duše Sveti, snagu kojom ćemo ljubiti u Tebi sve one koje smo i
nedavno još ljubili.
Daj
nam, Duše Sveti, izlij komadić svoje božanske ljubavi da Ti se
mognemo vratiti, da možemo ljubiti sve ljude kao sebe same, da
budemo jedno, a ne odijeljeni jer u odvojenosti ne možemo skratiti
vrijeme nemira i ratova, patnje i bolesti.
Izlij
nam, Bože, Duha zajedništva i jedinstva kakvo imamo kada lomimo
zajednički Sina Tvojega koji nam je Kruh života i Piće duhovno.
Izljev
Duha Svetoga u Prvoj Crkvi bio je senzacionalan na sve moguće i
nemoguće načine. Ognjem Duha Svetoga smo kršteni, a ne samo vodom.
Budimo svjesni toga.
18.04.2020.
14:26
„Živimo
li, dakle, ili umiremo, Gospodinovi smo.” Rim 14,7sl.
Slušam,
Isuse, Tvoje riječi, slušam o Tvojim djelima i o ljudima koji su
bili oko Tebe. Sama vjera u mom srcu ne bi mi bila dovoljna da čujem,
pratim Ti prispodobu, primim navještaj. Sama vjera ne može
promijeniti moje srce.
Vjera
traži razum kojega na zemlji ima samo čovjek.
Vjera
traži spoznaju, moje srce će primiti spoznaju moga uma.
Vjera
traži slobodu, moje srce će primiti slobodnu odluku moga uma jer
vjera je odluka.
No,
sama odluka nije dovoljna dok molitva za vjeru već predstavlja barem
mali početak moje vjere. Molitva za vjeru drugih ljudi već je jedan
od velikih vjerskih čina.
Vjera
je Božji dar.
Vjera
je događaj, događaj i doživljaj obraćenja. Ona je događaj kakav
se pamti, nije samo sladunjavi osjećaj, ne, to nikako ne znači samo
po sebi da je vjera prisutna.
Vjera
je kompletan doživljaj duše i tijela, srca i uma, čitavoga
čovjeka, ali i njegove okoline.
Vjera
doživljava mala i velika osobna čuda. Čuda spadaju u nešto
naravno što se rijetko događa, ali u Tebi, Gospodine, vjera kao da
i nije sastavljena ni od čega drugoga nego od samih čudesa. Čudo
za čudom, čudo na čudo jest vjera.
Vjera
se hrani molitvom, hrani se postom naročito, i milostinjom, odnosno
dobrim činima. Zapravo ne znam kako bih pojasnila dobre čine, ali
vjera se hrani vjerskim činima, a vjerski čini u pouzdanju u Tebe,
Boga jesu dobra djela.
Vjera
se ne gubi lako iako pođe i klecne pa klecne i padne, ali poslije
toga se diže vrlo brzo i kreće dalje.
Vjera
u mom iskustvu sastavljena je od niza malih nevjerica.
Nevjerica
je stanje kada sam svjesna da mi se događa uslišanje Tvoje, Isuse,
a sama sebi govorim: „Ne mogu to vjerovati” i malo se čudim, a
moj um govori da se uslišanje dogodilo.
U
vjeri svojoj čovjek se često iznenadi jer ima toliko loše
mišljenje o sebi da baš njega sigurno Bog neće uslišavati da,
iako u dubini duše jako vjeruje, slabo se nada, nema povjerenja u
svoj um ili u svoju vrijednost, ili u svoje osjećaje, ili u svoj
zdravi razum, ili je čovjek jednostavno preponizan da bi išta više
molio, ili je toliko ponizan da nije iznenađen, ne čudi se ničemu
i svojim prihvaćanjem uslišanja odmah utvrđuje svoj dobar odnos s
Bogom.
Uslišanje
me Tvoje, Isuse, obavezuje. Na više načina.
Potiče
me u vjerskim činima, u molitvi.
Potiče
me da hranim svoju vjeru.
Jača
moju žeđ za Tobom, Isuse, Bože moj.
Uvećava
moj strah od oholosti i umišljenosti.
Ponižava
me tada, kada se sama ne znam poniziti.
Potiče
me da razmišljam neprekidno o tome što molim, kako molim, koliko
molim za nekoga ili za neki spas.
Uslišavaš
me u izobilju, a mene je strah da Te ne pospremim kao sluga koji je
dobio onaj jedan talent pa ga zakopao.
Što
mi je više potrebno, osim vječne potrebe da molim za druge?
Isuse,
molim Te, sačuvaj me u svojoj milosti u vremenima kušnje jer ovo
je vrijeme kušnji i napasti.
Najveća
mi je napast da mislim da ne mogu puno sagriješiti jer sam sama,
nemam koga povrijediti, a to nikako nije istina.
Koliko
toga propuštam, da mi je naslutiti.
Dao
si mi čak i zrno mudrosti vjere, iako nemam alata s kojim bih mogla
neku mudrost primiti.
Osjećam
se dužnom, slavim Te, hvalim Tvoja velebna djela, zahvaljujem Ti
neprekidno i osjećam se dužnom na izvjestan ugodan način. Naravno.
Isuse,
molim Te, ukaži mi samo malo na moje propuste. Uvijek Te molim za
samo malo nečega, ne usuđujem se više tražiti čudo kao u onim
teškim vremenima kad si me u izobilju uslišio pravim čudom.
Samo
kad molim za druge, molim puno. I zdušno. Svim srcem i dušom, svim
umom i svom snagom svojom.
Dopusti
mi da činim dobro, da vršim volju Tvoju, Gospodine. 18.04.2020.
03:09
Na
mnogim se mjestima Evanđelja Gospodin Isus osvrće na ljudsku vjeru
u Boga.
I
mi kažemo da su Uskrsloga apostoli prepoznali u svjetlu vjere kada
im se pokazao, odnosno dao im je da Ga vide.
Isuse,
udahnuo si Duh svoj apostolima, prijateljima svojim.
Malo
bi nas moralo začuditi to što apostoli nisu popadali od iznenađenja
i straha. Ti si im odmah rekao „Ne bojte se, ja sam” kao i tada
kada su Te vidjeli kako hodaš po vodi.
Također,
odmah si im rekao „Mir vama” i to je najvjerojatnije ustoličilo
sve njih da ne popadaju.
Tvoj
udio, Isuse, u našim činima je velik, nama je dovoljno započeti
rečenicu, a Ti već djeluješ i činiš sve što bismo mi morali ili
namjeravali učiniti.
Kao
prvo, postavio si apostole na noge, a tada si i započeo razgovor s
njima što im je odvuklo pozornost od iščuđavanja. Tvoj glas je
vjerojatno bio barem donekle isti onaj glas Isusa iz Nazareta kojega
su slušali prije Tvoje muke i smrti.
Potom
si nastavio s dokazivanjem, jeo si kako bi oni vidjeli da nisi
utvara.
Tada
si im i govorio o svojim riječima i djelima, i o Pismima.
U
jednome trenutku si udahnuo učenicima i Duha Svetoga te im ostavio
poslanje, svoje poslanje odriješivanja i svezivanja.
Nigdje
se ne navodi što su učenici govorili. Vjerojatno nešto i jesu
uzviknuli ili rekli, ali očigledno je u tom susretu prvoga dana
vladala Tvoja potpuna dominacija.
Ti
činiš sve, Isuse, umjesto nas.
Ali
kakva bi to bila Tvoja ljubav koja ne bi tražila i primala: Ti od
čovjeka očekuješ vjeru, malo vjere, vjeru sitnu kao što je zrno
gorušice.
Uzalud
bi bilo da si svima dao da Te vide.
Toga
prvoga dana u tjednu, poslije blagdana Pashe, vidješe Te još neki
ljudi, ljudi koji su primili dar vjere od Tebe.
A
svima se daješ vidjeti. Svi imaju vjeru od Boga, vjeru u Tebe,
Isuse.
Toga
dana su učenici spoznali snagu svoje vjere koju su učili hodajući
s Tobom tri godine dok si još za njih bio Učitelj koji voli
prispodobe.
Mnogi
će željeti vidjeti to što vi vidite i čuti to što vi čujete,
rekao si u Jeruzalemu.
Blago
onima koji ne vidješe, a vjeruju, rekao si Tomi.
Tvoje
riječi, Isuse, čuju milijuni ljudi, Tebe vide i Tebe slušaju kako im
govoriš. Čuju Te u svojoj vjeri, u svome srcu.