Tuesday, November 24, 2020

Gozba Riječi

 


Otvaram presveti Svitak,

a prazna se duša priprema

primiti sve što se da.

Nebeska vrata su bitak,

a vratar moja je tema

svega što srce mi odjednom zna.


Ljubav je tako postojana,

poput oslonca, poput hridi;

ona obične brige ne brine.

Tajnovita noć i svjetlo dana,

ljubav tek zaista čuje i vidi

kao netopir podno mjesečine.


Tajne se otkrivaju srcu mome.

Praznina od svakoga bremena

čini od mene posudu čistu

koja se predaje Duhu tome.

Kao sijači, prepuni sjemena,

sveti me vode k Isusu Kristu.


Pružaš mi ruku na dovratak,

dodaješ plamen mojoj svijeći,

a ja ću je poslije poslati dalje.

O, kako je sladak svaki povratak!

To moram pjevati, moram ti reći:

tvoja me ljubav u nebo šalje.


Dijete se rađa, dobismo Sina

u kojemu zemlja je Obećana,

plodna od kiša i blagoslova.

Voda je dobila značaj vina,

a ljubav je neopisivo uvećana;

rađa se, rađa dimenzija nova.


Da nije Otac za nas bio,

ne bismo imali Matere naše

što ju je Duh sebi zaručio.

Tajna do tajne, i sve je ostavio

da malo stado dobije ispaše

i Sina poslao, za nas se odlučio.


Pogledaj ove pašnjake silne,

vrataru neba i srca moga,

što nikad ih vidjeli nismo.

Ljubavi hrabre, ljubavi umilne

ne bi ni bilo bez našega Boga,

ne bismo sricali Sveto pismo.


Počasti me moštom, žitom i medom,

nebesko kraljevstvo sije se još

i sve ga više i više ima

u tajnama koje su posute ledom

da ne bi bio taj narod loš

koji na zemlji Krista prima.


Slušajmo Boga i naredbe sve,

pit ćemo vina na gozbi Riječi.

Neka bude” i sva će se proliti

Riječ koja nam ljubav postade

što nudi nam žita, meda i mliječi,

a mi ćemo za Nju još više moliti.

24.11.2020. 05:48






Novo Tijelo

 


Duhovnost Došašća spada na jedno od temeljnih obilježja kršćanskog života. Kršćanin je čovjek Došašća. Sav je naš život pod znakom iščekivanja drugog Dolaska Gospodinova, kako kličemo u svakoj misi: „Tvoj slavni Dolazak iščekujemo!” Krist je ta „blažena nada” da će napokon nastati „nova nebesa i zemlja nova, gdje pravednost prebiva (2 Pt 3,13)”.


Nepoznato nam je vrijeme dovršenja zemlje i čovječanstva, a ne znamo ni način preobrazbe svemira. No, poučeni smo da Bog sprema novi stan i novu zemlju u kojima će vladati pravednost i gdje će blaženstvo ispuniti i nadvisiti sve želje za mirom što se rađaju u ljudskom srcu... No, iščekivanje nove zemlje nipošto ne smije oslabiti, nego dapače razbuditi u nama brigu za izgradnjom ove zemlje, gdje raste ono Tijelo nove ljudske obitelji koje već može pružiti neku sliku novog svijeta (GS, 39).


Drastična je razlika između općinstva svetih i svih drugih ljudi.

Čovječanstvo gleda u Crkvu i prati tko će biti proglašen svetim, ali rijetko bi se tko mogao prepoznati u tome, naći sebe kao potencijalnog kandidata. Ruka Providnosti kao da izabire u mnoštvu ljudi jednoga po jednoga čovjeka, kao da pažljivo odvaja žito od kukolja.

Općinstvo svetih nije ona grupa ljudi koja je nekad vidljiva u crkvama.

Općinstvo svetih je tako raštrkano da se zaista mora pažljivo prebirati po zemlji kako bi se našlo čisto zrno, netko svet tko može i ne mora biti javno slavna osoba. No, oni koji postadoše općepoznati i slavni daju nam naslutiti kako sveti ljudi izgledaju, što čine i kako se ponašaju u svijetu.

Dvije skupine su prepoznatljive na prvi pogled. U prvoj skupini ima mnoštvo poznatih svetaca Katoličke Crkve koji su zanimljivi samo nekim ljudima čovječanstva. U drugoj skupini su oni koji nisu poznati svekolikoj ekumeni, kao da su anonimni, a nalik su velikim svetcima; to su jednom riječju siromasi, neki siromasi.

Jer, svi ljudi su grešnici, a svi su pozvani na svetost, i bogati, i siromašni; i ludi, i mudri; i zdravi, i bolesni. Svi su na tom ispitu svetosti na kojem Bog izabire tko će se uzeti, a tko će se ostaviti.

Svi ti probrani ljudi su pravednici, oni koji ustaju iz zaborava, oni su Tijelo nove ljudske obitelji.

Jer kada bi svi koji su kršteni bili u toj zajednici, brzo bi Crkva na zemlji propala, promašila poslanje.

Tada Onaj što sjedi na prijestolju reče:
»Evo, sve činim novo!« (Otk 21,5a)”.


Kršteni se spašavaju drugačije od onih koji nisu članovi krštenih u Kristu. No, ovdje se ne govori o tome tko će se spasiti, kada i kako već se govori o tom Tijelu koje postoji na zemlji i koje se gradi, nevidljivo prostim okom. To je Tijelo zaista slika novoga svijeta.

Živimo u posljednjim vremenima.

U ruci Onoga koji dolazi u ime Gospodnje nalazi se sjekira koja će posjeći svako stablo koje ne donosi roda i baciti ga u oganj. (Mt 3) „Kralj drži u ruci lopatu i očistit će svoje gumno; skupit će svoju pšenicu u žitnicu, a pljevu će sažeći ognjem neugasivim.”




Crkva na zemlji ima svoje materijalno i vidljivo tijelo, a ono koje se slabije uočava nalazi se u tome propadljivom dijelu, nalazi se među ljudima kao kraljevstvo nebesko, nalazi se u srcima ljudi koja nitko drugi ne može vidjeti osim Krista i onoga kome Isus objavi.


Kršćani... ne mogu ništa žarče željeti nego da što širokogrudnije i uspješnije..., prijanjajući vjerno uz Evanđelje i služeći se njegovim silama, prihvaćaju golem posao koji se na zemlji ima obaviti i o kojem polažu račun Onome koji sve sudi u posljednji dan (GS, 93).”


Tvoju smrt, Gospodine naviještamo,

Tvoje uskrsnuće slavimo,

Tvoj slavni Dolazak iščekujemo.

24:11.2020. 00:58






Monday, November 23, 2020

Pjesma otkupljenih



I vidjeh: gle, Jaganjac stoji na gori Sionu, a s njime sto četrdeset i četiri tisuće — na čelima im napisano ime njegovo i ime Oca njegova!

I začujem s neba glas, kao šum voda mnogih i tutnjavu silna groma; glas taj koji začuh bijaše kao glas citraša što sviraju na citrama.

Pjevali su pjesmu novu pred prijestoljem i pred četiri bića i pred starješinama. Nitko ne mogaše naučiti te pjesme doli one sto četrdeset i četiri tisuće — otkupljeni sa zemlje.” Otk 14,1-3




Pohod Presvetom:

Pjeva se:

Svet, svet, svet,

svet i presvet Isus u Oltarskomu Sakramentu svetomu!


Klanjamo ti se, presveti Gospodine Isuse Kriste, ovdje i u svim Tvojim crkvama, koje su po svem svijetu, i blagoslivljamo Te jer si svojim križem svijet otkupio (iz oporuke svetog Franje Asiškog).


Hvalospjev

Otk 4,11; 5,9.10.12.


Dostojan si, Gospodine, Bože naš, *
 primiti slavu i čast i moć!
Jer, ti si sve stvorio, *
i tvojom voljom sve postade
i bi stvoreno!

Dostojan si uzeti knjigu *
i otvoriti pečate njezine.
Jer si bio zaklan †
 i otkupio, krvlju svojom, za Boga *
Ljude iz svakog plemena i jezika,
puka i naroda.
Učinio si ih Bogu našemu
kraljevstvom i svećenicima, *
i kraljevat će na zemlji.

Dostojan je zaklani Jaganjac *
primiti moć i bogatstvo
i mudrost i snagu *
i čast i slavu i blagoslov!

Slava Ocu i Sinu *
    i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku,
 †
    tako i sada i vazda *
    i u vijeke vjekova.                       

 Amen.



Pjeva se:

Divnoj, dakle, Tajni ovoj

klanjamo se smjerno mi.

Stari zakon žrtvi novoj

nek se sada ukloni.

Vjera duši čovjekovoj

nek spoznanje dopuni.


Bogu Ocu, Bogu Sinu

hvala s pjesmom radosnom.

Slavimo im veličinu,

častimo ih dušom svom.

K Duhu Svetom nek se vinu

glasi s dikom jednakom.

Amen





O, sveta gozbo na kojoj se Krist blaguje,

slavi se spomen muke Njegove,

duša se napunja milosti i daje nam se zalog buduće slave.


- Kruh s neba dao si njima (Aleluja).

- Koji svaku slast u sebi ima (Aleluja).


Pomolimo se:

Bože, Ti si nam u divnom sakramentu ostavio spomen svoje muke.

Daj nam tako častiti sveta otajstva Tijela i Krvi Tvoje

da vazda osjećamo u sebi plod Tvoga otkupljenja.

Koji živiš i kraljuješ u vijeke vjekova.

Amen.




Blagoslov s Presvetim:


Blagoslovljen budi Bog!

Blagoslovljeno njegovo sveto ime!

Blagoslovljen Isus Krist,

pravi Bog i pravi čovjek!

Blagoslovljeno ime Isusovo!

Blagoslovljeno presveto Srce Isusovo!

Blagoslovljena predragocjena Krv Isusova!

Blagoslovljen Isus u Presvetom Oltarskom Sakramentu!

Blagoslovljen Duh Sveti Utješitelj!

Blagoslovljena velika Bogorodica presveta Djevica Marija!

Blagoslovljeno sveto i bezgrešno njezino Začeće!

Blagoslovljeno njezino sveto uznesenje!

Blagoslovljeno ime Marije, Djevice i Majke!

Blagoslovljen sveti Josip, njezin prečisti zaručnik!

Blagoslovljen Bog u svojim anđelima i u svojim svetima!










 

Sunday, November 22, 2020

The Last Tile

 


In Divine I Recognize You

 

Meetings of ours  have those traits

which always were Divine and present,

like in these existing moments,

no matter in which we are ways

communicating, a hundreds percent,

or when will arrive the comments.

 

So, that Divine traits are more secure

than death or the world in it's style;

and because I know them, I know us

and  I recognize your spirit  for sure

and I feel often like I could die...

because in divine Spirit  we trust.

 

Because when in the Temple of Lord

we were meeting and knowing each other,

I know, through the bones, it's a true;

I know it is a life of a different sort,

I know that we're in the will of our  Father;

I know because in Divine I recognize you.

Oct. 12.2012. 22:04




Because I've touched the holy floor,

I'm very happy and get the wings,

the wings for flying

through the restless new door.

Even late, now I'm trembling

Like a swan which is dying.

 

Oh, mercy, my Lord, mercy again,

To my hystorical moment

And give to my beauty of life

One more bad vow, not in vain:

The mosaic tile that You've sent,

Let it be me in the arms of the knight,

 

let me be that holy tile

which will be the last in the mosaic,

marry me, Lord.

In the meanwhile,

that will be the third blessy light

in my life before the Mord. („The last tile in the mosaic“)

It is a little better in original version.

 2012.03.09. 12:40

 

Godina milosti Gospodnje

 




Isusov prvi javni i službeni nastup dogodio se u sinagogi u rodnome Mu gradu Nazaretu, pred farizejima, svećenstvom, pismoznancima i pred vjernim Božjim narodom. Stade Isus kao današnji akoliti - čitači i uzme svitak - Čitanje proroka Izaije, pročita i reče: „Danas se ovo Pismo, koje ste čuli svojim ušima, ispunilo.” (vidi: Lk 4,14sl.):

Evo što smo na svoje uši čuli od te Isusove službene proklamacije kraljevstva nebeskoga:



1

Prorokov poziv

Duh Gospodnji na meni je, jer me Gospodin pomaza,
posla me da radosnu vijest donesem ubogima,
da iscijelim srca slomljena;
da zarobljenima navijestim slobodu
i oslobođenje sužnjevima;
2da navijestim godinu milosti Gospodnje
i dan odmazde Boga našega;
da razveselim ožalošćene na Sionu
3i da im dadem vijenac mjesto pepela,
ulje radosti mjesto ruha žalosti,
pjesmu zahvalnicu mjesto duha očajna.
I zvat će ih hrastovima pravde,
nasadom Gospodnjim – na slavu njegovu.
4Oni će nanovo dići drevne razvaline,
sazdati opet mjesta poharana,
ruševine prošlih pokoljenja.”

Iz 61,1-4


Tako Isus nastupa svake godine iz početka, nakon što je „zatvorio” godinu koja je prošla. Proglašava kraljevstvo nebesko koje se uvijek iz početka otkriva u nama, među nama.

Na takvu Božju objavu ljudi odgovaraju vjerom.

Da bi vjera bila ljudska, čovjek mora Bogu odgovoriti dragovoljno.

Bog zove ljude u zajedništvo s Njim u duhu i istini i zato taj poziv ljude veže u savjesti, ali tu nema prisile.

Isus poziva na vjeru i obraćenje. Daje svjedočanstvo za istinu, ali se ne nameće onima koji se protive.

Isusovo kraljevstvo raste ljubavlju kojom Krist, na križ podignut, ljude privlači k sebi (KKC, čl. 160)”.


Svaka stara godina završava Kristom, Kraljem svega stvorenja, a svaka nova godina počinje Kristom kao najnovija i drugačija godina u kojoj će se milost Božja prosipati puno više i u toj novoj godini kraljevstvo će nebesko nevjerojatno narasti i umnožiti se.

Godina milosti Gospodnje jest vrijeme kada Sin Boga pohodi ljude da ih obavijesti da je došlo vrijeme spasa za svakoga tko ima uši da to čuje i tko ima srca da to vidi.

Takve zovemo ubogima, to su oni nemoćni poput nerođene djece za koju je Isusovo pohođenje vijest života; takve Izaija zove zarobljenicima i sužnjevima, a Isus dodaje da se kraljevstvo Božje proglašava svima malenima, siromasima i slijepima kojima daje da progledaju.

Izaija govori da je svaka nova godina dan odmazde Boga našega što znači da je grijesima i smrti odzvonilo ako ljudi vjeruju, gledaju i slušaju Isusa Krista.

Krist je, da bi izvršio Očevu volju, osnovao nebesko kraljevstvo na zemlji. A volja je Očeva ljude učiniti dionicima božanskog života. I to čini sabirući ljude oko svoga Sina, Isusa Krista. Taj zbor je Crkva koja na zemlji predstavlja klicu i početak kraljevstva nebeskoga.

Gospodinova se riječ uspoređuje sa sjemenom koje se sije u polju; oni koji slušaju s vjerom i pripadaju malom Kristovom stadu, primili su kraljevstvo; a sjeme svojom snagom niče i raste sve do vremena žetve (KKC, čl. 541/3).”


Ako ti se Isus proglasio kao Kralj onoga kraljevstva nebeskoga koje naviješta, kao Kralj srca i života tvojega, uzmi u obzir da je On Dijete, da ime srce nevinoga djeteta i sjeti se ipak da se ljudi najviše straše djece i dječjih izjava, da ih zbog toga straha zarobljavaju, muče, ismijavaju i napadaju, ubijaju ih u masovnim progonima, ubijaju ih i rođene majke.

Uzmi u obzir da si se našao/la pred velikim otajstvom, pred božanskom, nebeskom tajnom i da si samo zla i bezumna duša, da si zbog toga prah i pepeo u usporedbi s Djetešcem u jaslama. Jer Njegova nevinost je pravedna za sve pa tako i za tebe, a Njegova pravednost je veliko smilovanje, opraštanje i milosrđe. Djetešce Isus čeka te da Mu priznaš svoje zločine jer ti ih inače ne može oprostiti i ukloniti iz tvoje savjesti težak teret. Priđi Mu zemaljskim običajima, priđi mu u duhu pokajnika, reci Mu sve što te muči u tom kanalu duhovnosti kojega imaju svi. Ne očekuj senzacije, budi iskren prema sebi i otvorit će ti se vrata kraljevstva nebeskoga gdje se mnoge dječje i djevičanske duše raduju tvome dolasku u nebo, u vječni život, a Djevičanska Majka čeka da te prigrli. 22.11.2020. 18:22










Saturday, November 21, 2020

Vijenac od trnja

 


Želim Ti reći

iz dubine svoje

da sam sjetna

i da moram prijeći

te visine Tvoje

da bih bila sretna


i da molitva je vruća

zastala u stihu

jer sam sama,

a velika kuća

štiti moju dušu tihu

što je obuzima tama.


Vijenac od lovora

pletem svake zime

pa ga puštam da se suši

kao duh od lijepa govora

u kojemu nemam ime,

koji ne dopire duši.


Stari list se baca spalionici

da potpiri srca žar,

da poravna strasti

gdje su šapati i krici

pretvorili se u crni gar

jer mi duša ne da svoje časti.


Samo jedno dirnuti se može;

to je vijenac, sav od trnja

od kojega krv se lije.

Moj Gospodine, moj Bože,

prepuna sam Tvoga zrnja,

a duša Te željno pije.

21.11.2020. 21:37

Ljubiti Mariju

 


Zdravlje dolazi na svijet s našom Djevicom Marijom u čijoj se bezgrešnoj utrobi utjelovio Isus po Duhu Svetom.

Jer, tko vjeruje, taj je zdrav.

A tko se utječe Bezgrešnom Začeću, taj odlazi na put svetosti i čistoće.

Jer djevičanstvo jest vjernost u isključivoj ljubavi prema Bogu. To je vjerski smisao djevičanstva i stvar je i tematika duševnog života, odnosno pitanje je kršćanske vjere pa nije toliko podložno filozofiranju jer samo raspravama se to vjersko stanje, naravno, ne može dokučiti.

Biti plodan u Gospodinu, obilovati plodnošću za Boga može se samo u djevičanskom vjerskom stanju vjernosti Gospodinu, svome jedinome mužu, svome Zaručniku.


Ženidba mladog čovjeka s djevicom znamenje je mesijanskih zaruka između Boga i Njegova naroda.



Blago nerotkinji, ali bez ljage,
kojoj ložnica ne poznaje grijeha;
plodnost će se njezina pokazati na istrazi duša.”

Mudr 3,13


Plodnost Jeruzalema

Kliči, nerotkinjo, koja nisi rađala;
podvikuj od radosti, ti što ne znaš za trudove!
Jer osamljena više djece ima
negoli udana, kaže Gospodin.
2Raširi prostor svog šatora,
razastri, ne štedi platna svog prebivališta,
produži mu užeta, kolčiće učvrsti!
3Jer proširit ćeš se desno i lijevo.
Tvoje će potomstvo zavladat’ narodima
i napučit će opustjele gradove.”

Iz 54,1-3


Zato, sâm će vam Gospodin dati znak:
Evo, začet će djevica i roditi sina
i nadjenut će mu ime Emanuel!”

Iz 7,14


Velika su postojala proročanstva od davnina, ali niti približno nisu mogla vjernome narodu dočarati ljepotu i divotu njihovoga ostvarenja.
Bilo je nešto razumljivo za Božji narod da će djevica postati majkom Mesije, ali o tome kako će ona biti i ostati zauvijek djevičanska moglo se samo blijedo naslutiti.


Ženidba mladog čovjeka s djevicom znamenje je mesijanskih zaruka između Boga i Njegova naroda.




Već Ivan Krstitelj usuđuje se zvati zaručnikovim prijateljem. Tako on nastupa kao baštinik proročke predaje o zarukama između Boga i Njegova naroda.


U Mariji, Sionskoj Kćeri, počinje se ostvarivati djevičanstvo Crkve.

Mariji se jedinoj pridaje naziv djevice kao titula. Da bi očuvala svoje djevičanstvo, primila je na sebe sudbinu žena bez djece, ali što je nekad bilo poniženje, postalo je za nju blagoslovom.

Marija je već prije anđelova navještenja željela sva pripadati Bogu; prihvatila je, međutim, obvezu ženidbe, kao otajstven znak Božje volje.

Ali kad joj anđeo otkriva da će biti majkom i djevicom u isti mah, ona odjednom shvaća razlog tom dubokom usmjerenju svog života; djevičanski joj je poziv objavljen istodobno s utjelovljenjem Sina Božjega, kojemu je ona imala biti znakom.

U djevičanstvu one koja postaje Božjom majkom dovršava se tako dugotrajna starozavjetna priprava djevičanstva, ali se ispunjava i molitva neplodnih žena koje su Božjim zahvatom dobile porod.

U Mariji se već javlja eshatološki smisao kršćanskog djevičanstva: ona je znak prodora jednog novog svijeta u povijest.


Štovanje Djevice Marije, koja jest oduvijek bez ikakvoga grijeha pa i bez ljage Istočnoga grijeha te se zove Bezgrešno Začeće jer nije u grijehu niti začeta i kao takva bijaše jedina podobna za djevičansku majku Spasitelja, to je štovanje kojemu se ne zna kraja i oduševljenja. Mariju se smije štovati kao zaštitnicu i zagovornicu, kao Isusovu i našu majku svom snagom svojom jer što više mi štujemo Majku Božju, to više u njoj slavimo Krista, Boga.

U štovanju Marije, Djevice onaj pokret iskrene i zdušne posvećenosti i ljubavi dobiva svoje časno vrijeme i mjesto postojanja i opstanka, odnosno ljubavnoga širenja i razgranatosti.

Marija nas u tom štovanju uči ljubiti Boga i ljude, uči nas jezik i govor ljubavi, uči nas neopisivoj Božjoj blizini u našim srcima i u našim životima. Daje nam ljubav, vjeru i nadu, daje nam zdravlje blagoslovljene djece Božje, daje u prvom redu duhovnost i duhovnu higijenu i zdravlje, a potom nam daje i Krista, Gospodina jer nas čini dostojnima i plodnima u primanju Euharistijskome da bi nas okrijepila nakon sakramenata te nam pomogla da si posvijestimo sve više i bolje otajstva vjere i vjerskoga, kršćanskoga novoga života, novoga neba i nove zemlje.

21.11.2020. 09:39



Crkva promatrajući njezinu tajanstvenu svetost i nasljedujući njezinu ljubav, i vjerno izvršujući Očevu volju, po vjerno primljenoj Božjoj riječi i sama postaje majkom: jer propovijedanjem i krštenjem rađa na novi i besmrtni život djecu, začetu po Duhu Svetomu i od Boga rođenu. Ona je i djevica koja potpuno i čisto čuva vjeru danu Zaručniku, i nasljeđujući Majku svoga Gospodina, krepošću Duha Svetoga, djevičanski čuva potpunu vjeru, čvrstu nadu i iskrenu ljubav.” LG VII/64



Magnificat


Veliča * duša moja Gospodina
i klikće duh moj *
    u Bogu mome Spasitelju,
što pogleda na neznatnost službenice svoje: *
    odsad će me, evo, svi naraštaji zvati blaženom.
Jer velika mi djela učini Svesilni, *
    sveto je ime njegovo.
Od koljena do koljena dobrota je njegova *
    nad onima što se njega boje.

Iskaza snagu mišice svoje, *
    rasprši oholice umišljene.
Silne zbaci s prijestolja, *
    
a uzvisi neznatne.
Gladne napuni dobrima, *
    
a bogate otpusti prazne.

Prihvati Izraela, slugu svoga, *
    kako obeća ocima našim:
spomenuti se dobrote svoje *
    prema Abrahamu i potomstvu njegovu dovijeka.

Slava Ocu i Sinu *
    i Duhu Svetomu.
Kako bijaše na početku, tako i sada i vazda *
    i u vijeke vjekova. Amen.


Popular posts