Jesmo
li zaslužili mir?
Da
li zaista želimo mir?
Jesmo
li potražili spas?
Jesmo
li uopće pomislili da nam je spas potreban?
Jesmo
li promišljali o tome kako dolazi mir ili kako postoji i ostaje?
Jesmo
li u nevolji?
Jesmo
li primijetili da nas nevolja potiče na promišljanje o spasu i
miru?
Sretan
je onaj tko ne mora o tome razmišljati, ali ipak je nesretan jer o
miru i spasu ne razmišlja jer tada čovjeka obuzima obijest. Upravo
zbog obijesti, ali i zbog prestiža nastaju nemiri i propast.
Rijetki
zaista razmišljaju kako doći do mira.
Prije
će misliti na umiranje, na opasnosti koje će doći, na propast koja
će zahvatiti sve.
Jer,
evo, lako vjerujemo u zlo.
Tko
vjeruje u dobro?
Čovjek
će i u smrt radi svoga prestiža, zemaljskoga prestiža i ciljeva.
Ali
neće postići nikakav uspjeh zbog toga.
Vjera
nije iluzija i nije bijeg.
Ako
vjeruješ, vjeruj u ono što stvarno ima smisla.
Vjeruj
u dobro, u dobar život, u ljubav.
Tko
u Isusa vjeruje, ako i umre, živjet će.
Tko
Isusu vjeruje, živi zauvijek.
A
Isus je Život, Istina i Pravednost, Ljubav i Sloboda od grijeha,
Sloboda za dobar život.
Nije
svako uvjerenje ispravno, nije prava vjerska osobnost.
Čak
i kada svi oko nas vjeruju isto što i mi, ne mora biti da je većina
u pravu, da pravilno
razabire što će vjerovati. Ako
je dobro, znači da je pravilno. Ako ne vrijeđa ni mene, ni tebe, ni
njih, znači da je pravilno.
I
nije ljubav i odanost u tome da oponašam sve druge oko sebe
i da idem u smrt radi tih drugih jer su mi drugi tako rekli, jer
drugi tako vjeruju.
Gospodin
Isus je jedinstven, On nije samo
propovjednik narodima,
On dolazi u srce svakoga pojedinca i u tom srcu traži nešto dobro,
nešto što se odaziva na pitanja o dobroti, pravednosti i slobodi za
svakoga, to jest na pitanje o ljubavi prema čovjeku i čovječanstvu
jer zna da je povezano
s drugim ljudima i da se ne može odvojiti na taj način da se sam
spasi, a drugi da propadnu.
Jer,
kako bi to bilo da se spasim samo ja?
Da
me ni za koga drugoga nije briga?
Dakle,
čovjek i čovječanstvo je tu sve dok ne nađe konsenzus, zajednički
dogovor. Ne moramo se oponašati, moramo se dogovarati.
Adam
i Eva se nisu dogovarali, jedno je bilo povodljivo za onim drugim.
Ne
odlučuje samo Adam i ne odlučuje samo Eva.
Odlučuju
u dogovoru.
A
što ako se dvoje ljudi ne može dogovoriti?
Tada
će i dalje ratovati, ali će i dalje kvariti svoje srce.
I
dalje će izmišljati pravila, puno pravila za svaku situaciju, za
svaki problem, izmišljat će zakone protiv nevolje, ali nevolja
uvijek dođe prije nego što se sastavi linija obrane.
Ne
smijemo misliti da mi sami bolje znamo nego oni drugi jer to nije
istina. Drugačiji smo, ali nismo ni bolji, ni gori.
Naravno
da ćemo se obraniti u Gospodinu kada nas napadne nasilje ili laži i
prevare, zavodljivosti koje dolaze od oholosti i požuda očiju i
srca.
Ali
poslije nama mnogima nikada nije jasno što je taj drugi zapravo
mislio i želio postići. Mislimo da znamo, sudimo po sebi i svojim
pojedinačnim iskustvima, ali to ne mora uopće biti tako kako nama
izgleda. Jer, svi smo ponekad oholi ili nasilni, pogotovu prema
slabima. Nemamo razumijevanja, ubijamo riječima ili ponašanjem.
Između
ostaloga, Adam i Eva nisu uopće razlikovali istinu od laži.
Niti
mala djeca to ne znaju, moraju naučiti što jest istina, a što nije
i moraju naučiti da ono što nije istinito zapravo smeta i ne da
nam mira i ne vodi nas u spas. Zato je maloj djeci posebno potrebno
iskustvo ljubavi, emotivni odgovor.
Ali
i kod male djece postoji glas savjesti, i to jači i ispravan glas
savjesti. I djeca znaju kada
nešto nije u redu.
To
je prvim ljudima prva lekcija, ali čovjek je još uvijek nije
naučio.
Nije
osluhnuo i kušao ljubav Kristovu. 19.10.2023.
16:23
„Kušajte
i vidite kako je dobar Gospodin.
Blago
čovjeku koji se Njemu utječe.” Ps 34:8