Pokušavam
nešto učiniti ili samo činiti ono što mislim da mi dobro ide, da
nije zlo, ni loše. I dok pokušavam to, svjesna sam da, mada
vjerojatno vršim svoj poziv, uopće nije toliko bitno što činim
nego što Ti, Gospodine za to vrijeme činiš sa mnom.
Sve
češće se osjećam sve pripravnijom za onaj krajnji cilj, susret s
Tobom.
Često
razgovaramo, ali ja ne slušam dobro.
Često
Te blagujem i susrećem se s Tvojim veličanstvom i s Tvojom
malenošću, a Ti tako nježno i gotovo neosjetno djeluješ na mene,
između mojih pogrešaka, na neočekivano božanski, jednostavan
način; naravno, bez velikih senzacionalističkih poteza. Takva je
Tvoja pedagogija, Kriste, koja mi daje veliku sigurnost u sve što se
događa na sličan način, to jest postepeno, stupnjevito jer kada se
događa naglo, bilo što, nikada nema trajna korijena, sigurnih
temelja pa stoga ni napretka, ni građevine, ni ploda.
Lakše
je stihijski navaljivati ili, nakon dugog promišljanja, poduzeti
nešto što mislimo da je značajno i veliko i – gotovo nikada ne
uspijemo učiniti ništa, razbijemo se ili, što je još puno gore,
uvidimo da smo rasipali snagu planirajući i da to što smo učinili
niti nama, niti bilo kome ne vrijedi ništa posebno, jedva da se
primijeti.
Zato
je sigurnije hodati u širinu, provjeravati svaki detalj nije li
besmislen i protiv zdravog razuma, protiv Tvoje volje, Gospodine.
Uzaludno je srljati naprijed, samo negdje naprijed kao da je duša
opsjednuta željom da sprovede svoje zamisli u djelo.
Najgore
je kad kažem da ću nešto učiniti, a ne učinim, neopisivo
najgore.
Ili
kad kažem da nikada ne bih mogla nešto što je jako loše učiniti
pa ubrzo potom učinim upravo to. A potrebno je samo opraštati i
zatražiti od Tebe, Gospodine.
Čovjek
ne mora rezignirati, ali morao bi se pomiriti s tim da ne može
kompletno održati svoje riječi, da je možda jako daleko od toga.
Gore je od toga biti smetenjak i mlaka duša koja nikada ne zna što
želi, to je zapravo još gore.
Između
ta dva stava postoji blažena umjerenost, Tvoj zakon, Bože, i Tvoj
savjet, a moja osobina u Tebi.
Kad
je bilo potrebno uzeti i nositi tuđe križeve, Isuse, Ti nisi bio ni
malo umjeren.
Ali
kad su te htjeli zakraljiti, izgubio si se.
Čak
i kada si uskrsnuo nije bilo slavlja, tada je žrtva tek počela koja
se odražava na nama, ali i u Tvome srcu. Zato i jesi toliko
milosrdan, zato činiš gotovo sav posao umjesto nas. Očekuješ samo
da ne sjedimo na ušima, da Te poslušamo i da Ti se prepustimo.
Zveket
oružja nije ono što si htio za nas, ali se događa.
I
Tvoje suze nad svima nama, i one se događaju.
Moji
križevi su svi Tvoji, Gospodine i Tvoj Križ neka bude naš, sviju
nas.
Previše,
još uvijek ima previše onih koji Te ne slijede.
Još
puno ima onih koji govore da Ti pripadaju, ali Te ne poznaju, ne
ljube Te.
Ponekad
izgleda kao dobra ideja pogubiti okorjele grijehe u sebi, naštetiti
samome sebi, doslovno odrezati požude očiju i srca ili iščupati
tu upornu umišljenost i oholost, nekim konačnim potezom, napustiti
voljene ili ostati sam samcat u nekom podrumu. No, nikada čovjek ne
zna u takvim slučajevima koliko je možda povrijedio nekoga koga
nije htio povrijediti, a ne zna niti koliko je dobra mogao učiniti
sebi i drugima, Tebi, Bože moj, na ugodan miris. 14.10.2023. 17:36
„Ako
ostanete u meni i riječi moje ostanu u vama, što god hoćete,
ištite i bit će vam.
Ovime
se proslavlja Otac moj:da donosite mnogo roda i da budete moji
učenici (Iv 15,7-8).”
Veličina
Blažene Djevice Marije ne sastoji se šturo samo od Božjeg zahvata
s Marijom i od Marijine velike poniznosti i poslušnosti Bogu.
Zahvatom
Boga Oca Mariju je u trenutku kad su je začeli njezini roditelji,
Joakim i Ana, Bog zaštitio od nasljednoga Istočnoga grijeha te je
začeta i rođena kao Bezgrešna, to jest sasvim sveta, sveta kao
Svetac Božji, Isus, bez grijeha i mane, samo što nije bila neko
božanstvo već čovjek poput svih nas ljudi koji smo grešnici, od
Istočnoga grijeha kojega nam pere krštenje pa do naše svakodnevne
grešnosti. Bog je svet, sav je svet, a Blažena Djevica Marija je
stvorenje Božje, kao sva druga stvorenja na svijetu. No, ipak je bez
grijeha.
Onoga
trenutka kada svećenik odrješuje vjernika od grijeha, i vjernik je
oslobođen od grijeha jer Božje opraštanje je tada na djelu. No,
samo jedan mali trenutak poslije toga vjernik je opet barem mali
grešnik, to je identitet nas ljudi, to je naše imanje, naš habitus
kojega nosimo na sebi kroz život. U tom trenutku vjernik već može
imati prisilne grešne misli, može izgovoriti neke griješne riječi,
može opet pasti u nemilost svoje grešnosti jer je pri ispovijedi
obećao da će se popraviti i da neće više griješiti. I, mada će
se vjernik truditi da održi to obećanje pred Bogom, on se ipak
vraća u sivu svagdašnjicu ova svijeta sa svim svojim lakim
grijesima koji nisu smrtni, vraća se starom načinu života što ga
mora neprekidno mijenjati, vraća se društvu u kojemu grijesi
prevladavaju: ogovaranje, zavist, srdžba, nedostojnost, površnost i
slično. Tada dolazi u opasnost da poklekne pred navalom Napasnika
koji će ga nastojati uvesti u teže grijehe, i to upravo zato jer se
netom vjernik ispovjedio Bogu.
Uz
Božju pomoć i obilje Milosti vjernik će izdržati napasti, ostat
će sve bolje prokušan i dobar Božji sin. No, navale Napasnika
nikada ne prestaju.
Napasnik
je Lažac i Otac laži koji zavodi ljude, a posebno se želi okomiti
na Blaženu Djevicu Mariju, tako neuglednu, tako poslušnu i tako
neodoljivo neosvojivu.
I
u tome je još jedna veličina naše Majke Marije: ona je čitav svoj
zemaljski život provela u svojoj jakosti vjere svoje, činila je
božanski mudra djela, govorila je malo, po Svetom pismu, ali uvijek
na pravi način, u pravo vrijeme i na pravome mjestu.
Može
li čovjek zamisliti uopće kako će u svijetu odoljeti društvu koje
psuje i bludniči na svakom koraku, čiji vođe se bave politikom
krađe i korupcije, čiji svi ljudi hlepe za bogatstvom i slično?
Možete li odoljeti liberalizmu po kojemu se smije činiti sve što
se želi umjesto da se u slobodi čovjek bori da može činiti ono
što mora, a to mora biti nešto zaista mudro, obavezno, izuzetno
humano? Možete li odoljeti najmilijem obroku u danima posta i
molitve, možete li spustiti malo svoju umišljenost u danima pokore
na skromnost i poslušnost; možete li se na taj način blago ili
strože trapiti čitav život? I možete li, uza sve to, činiti
božanska djela, biti Majka Boga jer svi smo mi svima sve?
Zar
nije božanstvena veličina skromne Djeve, naše Gospe, zasluga i
nebeska veličina svete Djevice Marije?
Kada
kršćanski roditelji daju krstiti svoje dijete, oni ga također
privode Gospodinu koji skida Istočni nasljedni grijeh Adama i Eve
tom djetetu, ali dijete već do Prve pričesti ispovijeda svoje
svježe grijehe, kao i kasnije, pri sakramentu Pomirenja i Krizme
koja mu je inicijacija za zrelost i za razboritost vjerskoga života,
naročito i za mudru umjerenost.
Grijesi
se opraštaju, ali svaki nosi sa sobom i posljedice, neovisno o tome
što je Bog oprostio pokajniku njegove grijehe. To su vremenite
posljedice koje se također nakupljaju kroz dugi niz godina. Zato
vjernik živi sakramentalnim životom, zato puno moli,
najučinkovitije je moliti Gospinu krunicu gdje vjernik promatra
Isusov život i djela; zato pristupa sakramentima opraštanja od
vremenitih posljedica grijeha, zato puno moli za duše u čistilištu;
zato čita neprekidno Bibliju i pobožno sluša homilije; zato gleda
da se riješi svojih mana i da su mu djela u skladu s riječima koje
su pobožne.
Marija
je činila na svoj skroman način velika djela.
Naša
Gospa bila je od početka neodvojiv dio svoga Sina, Isusova božanskog
i ljudskog života, Njegova propovijedanja Radosne vijesti i poziva
na obraćenje ljudi k Bogu jedinome; bila je neodvojiv dio Isusove
Muke, smrti i uskrsnuća, ali i uzašašća Isusova na nebo i
poslanja Duha Svetoga na Crkvu gdje je bila voditeljica u molitvenom
životu vjernika, apostola i sljedbenika Kristovih kao Majka svoga
naroda.
Marija
je primjer i uzor ljudima, posebno vjernicima koji su svi pozvani na
svetost i čistoću života, ona je najveći pokazatelj vjernicima
što im je cilj i način kako postati svet, a to znači ući u
zajedništvo Presvetoga Trojstva, postati kao ljudsko biće dionikom
božanske naravi kao što je i Marija oduvijek bila, Božje stvorenje
kao značajna pripadnica božanskome i nebeskome i sudionica vječnog
života u beskrajnom blaženstvu.
Po
Mariji dolazimo k Isusu, bez Marijine blagonaklone pomoći teško
ćemo Boga upoznati i zaista ljubiti; Marija je naša odvjetnica na
Posljednjem sudu jer Grijesi su ono što će nas optuživati. Marija
će imati odlučnu ulogu u presudi Boga i svetih dionika božanskog
života, zajedno s Isusovim apostolima, za blaženi vječni život
svakog čovjeka.
Često
ju nazivamo Majčicom i našom Kraljicom, ali Marija je Majka Boga i
svih vjernih ljudi; Kraljica neba i zemaljskih obraćenika, stvorenje
ljudsko i Žena koja se zbog neopisive božanske snage svoje
nevinosti i čistoće jedina među ljudima oduprla Đavlu te nikada
nije počinila grijeh. 14.10.2023. 10:42
Gospodine,
pogledaj na Majku svoga Sina i usliši nas.
Pristati
uz Isusa, to znači ostaviti gotovo sve, sve što i tko nije Isus
Krist.
Za
to je potrebno Boga upoznati da bi se moglo prepoznavati što je od
Gospodina, a što nije. Tu se lako pogriješi, ali kad je vjernik
uporan, ustrajan, strpljiv molitelj, kada živi sakramentalnim
životom i pohađa različita misna slavlja i slavi Euharistiju, kada
pobožno sriče Sveto pismo i nastoji djelovati u skladu sa svojom
vjerom i molitvom, tada već bolje zna raspoznavati duhove,
razlikovati dobro ili još bolje. Jer Gospodin svome vjerniku pomaže.
U
prispodobi o talentima (minama) govori se o tome kako Bog podijeli
trojici upravitelja neka sredstva i ode na daleki put. Kad se
Gospodar vratio s puta, pregledao je svoj dobitak. Oni upravitelji
koji su stekli na svoja sredstva još dobitka, dobili su pohvalu od
Gospodara, a onima koji su sredstva sakrili i čuvali za Gospodara,
Bog je to oduzeo i dao onima koji su stekli nova sredstva na temelju
onih koja su dobili.
Sredstva
mogu biti blaga, talenti i nadarenost, sredstva spasa.
Ako
netko lijepo pjeva pa ode u školu pjevanja, umnožio je svoja
sredstva. Poslije ode u glazbenu školu i nauči svirati neki
instrument, umnožio je svoja sredstva još više. Tada nauči
svirati i drugi instrument i umnaža dalje; ode na turneju s
orkestrom i nauči strane jezike, kulturno se razvije i otkrije u
sebi još nadarenosti. Tako Bog daje svojima različite darove. Tko
sakrije svoj jedan jedini dar, i njega će izgubiti, a tko s jednim
darom krene, dobiva u izobilju druge darove.
Bog
daruje čovjeku vjeru, to je najljepši dar poslije dara života
zemaljskoga. Čovjek koji odlučno primi i prihvati dar vjere, već
je dobio dar vječnoga života, dar ljubavi prema Bogu, sebi i
drugima, dar ustrajne nade u uskrsnuće tijela; dar molitve i
kontemplacije; dar tjelesnih sposobnosti; dar mudrosti božanske, ne
samo zemaljske već i nebeske; dar svećeništva, kraljevanja,
prorokovanja, dar savjeta i jakosti, dar razuma i razboritosti,
darove znanja, dar lijepe pobožnosti, prekrasan dar straha Božjega,
dar razlikovanja duhova i poziva, dar liječenja i tako u beskraj.
Tko
ne prihvaća darove koje nađe da mu ih je Gospodar dao, tko ih
omalovažava, tko ih sakriva, taj zapravo rasipa sve ono što je
mogao razviti, sve darove koje je mogao dobiti da je prihvatio onaj
jedan ili onih nekoliko darova koje je prepoznao da ima.
Ima
li koga da nema nikakva dara, dar govorenja, dar čitanja, dar
pisanja, darove razumijevanja bespomoćnih, dar utjehe, dar bogatstva
materijalna koje se može, uz dar mudrosti, lijepo umnožiti?
Kažu
da je pokora za grijeh ogovaranja zapovijed penitentu da prosipa
perje i poslije sve što je prosipao od perja mora pokupiti.
13.10.2023. 21:42
Ima
li koga tko nema dar računanja?
Ima
li netko tko nema dar sabiranja, zbrajanja, množenja?
Ima
li netko dar dijeljenja?
Ima
li tko dar kuhanja ili, još ljepše, darove potomstva, blagoslove?
Ima li netko tko nema dara od Boga?
»Tko
nije sa mnom, protiv mene je. I tko sa mnom ne sabire, rasipa.«
Lk 11,23
gordanatomljanovic: Pustinjski Bog: Ona koja je povjerovala tome, kako navodno su Ga zvali narodi velikih gradova, pustinjskome Bogu, ona koja Mu je odmah rekla da je službe...