Tri su etape u životu čovjeka koji se oduševi za Isusa Krista.
Kao prvo, takav vjernik nastoji biti učenik koji je što sličniji svetima i samome Bogu na čiju sliku je stvoren. Dakle, vjernik mora raditi u negativnom smislu: mora se rješavati svojih grijeha, mora se neprekidno duhovno čistiti od nakupina praha i pepela, mora svoje srce vježbati u čistoći poput predanoga ratnika koji se uvježbava za opasan i težak boj.
To sve ne bi vjerniku pošlo za rukom kad ne bi neprekidno molio Boga. Moliti se može na najrazličitije načine, moliti je potrebno po ustaljenim i provjerenim obrascima Katoličke Crkve, moliti se mora u bilo koje vrijeme i pri bilo kojoj prilici; netko mudar je rekao: „Molite na pola, molite više puta, molite kako god znate, samo uvijek, često i bez prestanka molite.”
Vjernik trenira svoje srce postovima, odricanjem od svega što mu je previše milo, a nije po zapovijedi Boga i nije dobro za vjerski život. Također mora što češće zamoliti Gospodina da mu stvori čisto srce.
Kao drugo, kada se vjernik navikne moliti, Bog mu daje u izobilju duhovnoga poticaja koji proizlazi iz milosti Boga i iz Božjega izobilja. Tako vjernik postaje Božji, a Bog postaje vjernikov. Najučinkovitija je molitva blagovanje Tijela i Krvi Kristove, zahvaljivanje Bogu i promatranje Svetoga pisma.
I treće, vjerniku preostaje još treća etapa koja je izuzetno pozitivna, a to je svjedočenje za Gospodina Isusa Krista u čitavom svijetu. Svjedočiti se može naviještanjem Radosne vijesti, zajedničkom obiteljskom molitvom, ali i šutnjom u dobrim djelima; svjedočiti se može skromnošću i poslušnošću za Božju riječ i zapovijedi; svjedočiti se može božanskim izobiljem i milošću, to jest milostinjom gdje vjernik ne pazi kome daje milostinju i koliko će odvojiti za neko milosrđe. Velika je milost kada vjernik promatra Boga zajedno s onima koji su u nevoljama i bolestima, koji su zarobljeni grijesima – to je milost raskidanja okova, a također i milosrđe u velikoj pravednosti u vjerskom životu.
Post, molitva i milostinja uvijek idu zajedno, istovremeno i neodvojivi su. Čak i najveći svetci to su znali, a za početnike u vjeri su obavezni preduvjet da se netko može nazvati kršćaninom i čovjekom dobre volje.
16.06.2021. 12:30
„Ta eno: tko sije oskudno, oskudno će i žeti; a tko sije obilato, obilato će i žeti.” 2 Kor 9,6