„Radite,
ali
ne za hranu propadljivu,
nego za hranu koja ostaje za život
vječni:
nju će vam dati Sin Čovječji
jer njega Otac –
Bog – opečati (Iv 6,27).”
Bog
je naš svet i svake slave dostojan.
Bog
je naš zajedništvo u ljubavi.
Bog
je naš vječni stvaralac.
Bog
je naš stvorio nas na svoju sliku.
Bog
se naš utjelovio u krilu Bezgrešne Djevice i postao čovjekom.
Hodao
je zemljom čineći dobro i stvarateljski radeći činio je čudesa.
Ljubav
nam je iskazao na križu gdje je razapet radi našega spasenja i
poslije smrti uskrsnuo radi našeg uskrsnuća.
Tko
nije svjestan svoga dostojanstva u Gospodinu, taj je u opasnosti od
oholosti, nije sposoban za zajedništvo u poniznosti, a niti za
kreativnost u radu. Tako oholost, požuda i pohlepa postaju
prokletstvo.
Što
preostaje čovjeku koji ne vjeruje Isusu?
Taj
je nesretan i neprekidno čezne za priznanjem, manipulira ljudima
umjesto da ljubi u predavanju sebe i pokušava mukotrpnim radom naći
sebi nadomjestak za svoje nesposobnosti koje izviru iz nedostatka
vjere, iz nedostatka veze i razgovora s Bogom.
Rad
nije stvorio čovjeka zato što nije dostojanstven i kreativan već
je samo radi profita. Stvarateljski rad pri kojemu se čovjek zauzima
čitav i kompletan da bi ostvario i dao sebe, nalik je radu Oca
našega na nebesima koji 'po čitav dan radi' i tim radom zapravo
neprekidno stvara i čini sve novo.
Ljudski
rad je slika i prilika osiromašenoga čovjeka koji sebe gleda kao
što gleda predmete i alate, koji se klanja idolima i oponaša ih,
koji ne zna koliko je veliko postojanje i koliko je značajan svaki
ljudski život. Takav rad ne daje stvarna ploda, ne daje mira i
odmora, ne dovodi do reda.
Radi
li čovjek tako da je svjestan svoga dostojanstva, svoje važnosti
pred Gospodinom kojemu se podlaže čitav i s kojim se dogovara što
će i kako će učiniti, tada je praktično rješenje čovječanstva
molitva i rad.
To
je shvatio u svome pustinjačkom iskustvu sveti Benedikt i njegovi
sljedbenici u Gospodinu, to je shvatio i sveti Franjo te mnogi drugi
ljudi koji postadoše redovnici, monasi, svećenici u životu
zajednice i u čistoći duše, duha i tijela.
Zato
su sva pravila teoretski tako sastavljena da naglašavaju molitvu,
umjerenost, zajednički kreativan rad i učenje i s ciljem da također
očuvaju djevičanstvo i čistoću i urednost života.
Dostojanstvo
je ljudsko neizmjerno, pred spremnošću Gospodina da ljubi čovjeka
preko svake mjere čini čovjeka izuzetno poniznim i jednostavnim,
zadovoljnim i sretnim, marljivim i umjerenim. To je mudrost života u
vjeri kršćanskoj. To je univerzalnost i vječna novost kršćanstva
u ovom grešnom i izgubljenom svijetu ratova i nereda.
To
dostojanstvo donosi sposobnost čovjeku da ljubi kao što ljubi
Gospodin Bog. To je veliko obraćenje za svakoga pojedinca, ali i za
čitav svijet jer u tome dostojanstvu se gubi potreba za
nagomilavanjem imanja, gubi se glad i žeđ jer je novi čovjek
sretan i zadovoljan, a Bog mu se daje za hranu i piće. Čovjek
postaje istinski sretan u dubini duše, siromah Blaženstva koji
iščekuje novi život u kraljevstvu nebeskom gdje se također ulaže
napor stvaralačkog rada i učenja o nebeskim stvarima, o Bogu, o
ljubavi, o istini jer kraljevstvu nebeskome nema kraja i tamo se
ljudi spajaju s Gospodinom u vječnoj dinamici nadogradnje od koje
sve postaje uvijek novo.
U
tome i takvom dostojanstvu svaka ljudska osoba postaje svjesna da je
na svijetu brak radi potomstva i da u toj ljubavi ne postoji nikakav
lažni ili pogrešan razlog za liberalizam jer spolnost je životna
energija koja dolazi od Božje ljubavi za čovjeka te se ostvaruje u
vjeri i u kraljevstvu nebeskom gdje prožima ljudsko biće i njegova
djela, njegov rad, uloženi napor, ulaganje sebe samoga i čitavoga.
Zato
je potrebno obraćenje čovječanstva, da bi se čovjek riješio
prokletstava oholosti, lijenosti, požude, ljubomore, pohlepe,
zavisti i neumjerenosti i pretjerivanja zbog neispunjenih temeljnih
ljudskih težnji koje mu je ugradio Stvoritelj.
Tako
sve što čovjek učini postaje lijepo i dobro, a svaki čovjek je
dijete Božje koje dostiže savršenstvo i u tome ostaje uvijek i
kompletno blažena i sveta osoba. 11.07.2024. 02:35
„Isus
im odgovori: »Otac moj sve do sada radi pa i ja radim (Iv 5,17)